Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Var inte sunset overdrive bundlet exklusivt för gamestop? läste det på någon spel sida, eller har jag fel?

http://cdon.se/spel/xbox_one_white_limited_edition_%2b_sunset...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foyd:

Nej den är inte slutsåld. Det finns massor Day one (eller ja, 5-10st när jag var där vid 18:00 tiden) kvar på min lokala Elgiganten - Däremot så är Day one med Kinect slutsåld. Fanns även massor "standard" Xone - så man kanske skulle kunna ta en sån och sedan behålla spelen alternativt byta ut Allt mot en Ryse bundle istället ("Vanlig" One och Ryse + handkontrol)

Men måste jag inte då skicka in Konsolen o sedan vänta 2-4veckor...? Är inte så bekväm att skicka iväg den till tyskland (?) hoppades att kunna fixa detta på hemma plan så att säga

Tycker den låter konstant oavsett vad jag gör... Den är aldrig tyst förutom i kanske 1-2s sedan drar den igång igen.

Tog mig ca 7 arbetsdagar (10 dagar) från det att den Skickades iväg till jag hade den hemma igen. UPS löser transporten, och min konsol hamnade i Tjeckien på service.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajnuss:

Var inte sunset overdrive bundlet exklusivt för gamestop? läste det på någon spel sida, eller har jag fel?

http://cdon.se/spel/xbox_one_white_limited_edition_%2b_sunset...

Haha snyggt. För övrigt så kan gamestop dra något gammalt över sig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Tog mig ca 7 arbetsdagar (10 dagar) från det att den Skickades iväg till jag hade den hemma igen. UPS löser transporten, och min konsol hamnade i Tjeckien på service.

Gjorde en edit men... Satt o fundera lite efter jag skrivet mitt inlägg...

Borde jag inte kunna använda öppet köp? Det står ju öppet köp i 30dagar? "Har du använt produkten ska den återlämnas komplett och oskadd" Det står även att detta inte gäller spel. Men De måste ju mena t.ex. Skivor och sådant... Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foyd:

Gjorde en edit men... Satt o fundera lite efter jag skrivet mitt inlägg...

Borde jag inte kunna använda öppet köp? Det står ju öppet köp i 30dagar? "Har du använt produkten ska den återlämnas komplett och oskadd" Det står även att detta inte gäller spel. Men De måste ju mena t.ex. Skivor och sådant... Eller?

Öppet köp är väl bara att åberopa, vad man läst hittills är du inte direkt den enda med problem. Så butikerna kommer att få att göra. Det märkliga är ändå att det sägs att dom inte har några konsoler i butik. Vart har importkonsolerna tagit vägen? De är ju exakt samma som ni köpt nu.

Visa signatur

Permalänk

Jag köpte också min på Elgiganten. Ska jag åka dit med min konsol och försöka byta ut den?

Permalänk
Medlem

Kan någon beskriva hur de låter? Kanske tom spela in? Är det verkligen så högt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Öppet köp är väl bara att åberopa, vad man läst hittills är du inte direkt den enda med problem. Så butikerna kommer att få att göra. Det märkliga är ändå att det sägs att dom inte har några konsoler i butik. Vart har importkonsolerna tagit vägen? De är ju exakt samma som ni köpt nu.

Jo, för väl testa med det. Den står just nu i "välj tidzon" (första gången man bootar upp den - provade starta om den efter laddat ner senaste patchen) Detta är
Det händer inget på skärmen, jag rör inte ens handkontrollen. Men den tjuter som att den håller på att dö av överansträngning.

klart oacceptabelt enligt mig... Förstår inte riktigt vad den håller på att ladda/läsa in? Den borde ju "vila" tycker man...

Permalänk
Medlem
Skrivet av farbrorjoakim:

Jag köpte också min på Elgiganten. Ska jag åka dit med min konsol och försöka byta ut den?

Lika bra. Du har haft konsolen dag och det är redan problem. Då borde det vara bytesrätt med en gång snarare än garanti.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foyd:

Jo, för väl testa med det. Den står just nu i "välj tidzon" (första gången man bootar upp den - provade starta om den efter laddat ner senaste patchen) Detta är
Det händer inget på skärmen, jag rör inte ens handkontrollen. Men den tjuter som att den håller på att dö av överansträngning.

klart oacceptabelt enligt mig... Förstår inte riktigt vad den håller på att ladda/läsa in? Den borde ju "vila" tycker man...

Vad händer om du stänger av den genom att hålla inne den lysande xboxloggan på konsolen. Så att den verkligen stängs av. Om du startar den sen, hur låter det då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Vad händer om du stänger av den genom att hålla inne den lysande xboxloggan på konsolen. Så att den verkligen stängs av. Om du startar den sen, hur låter det då?

WT* did you just do to my Xbox one!? haha, jisses, Den började låta som en gammalt 56k modem. Xone-lampan lös inte såTror den hamna i Standby-läge eller nåt sånt. Men wow, om Elgiganten vägrar byta så visar jag detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foyd:

WT* did you just do to my Xbox one!? haha, jisses, Den började låta som en gammalt 56k modem. Xone-lampan lös inte såTror den hamna i Standby-läge eller nåt sånt. Men wow, om Elgiganten vägrar byta så visar jag detta.

Den ska inte hamna i standby när du stänger av den på det sättet. Du håller på knappen tills den blir knäpptyst. Haha. Nåja, nu blir det lättare att prata med Elgiganten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I helvete va lång tid det tar o installera forza, 3% efter 10min. har 200mbit..

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

I helvete va lång tid det tar o installera forza, 3% efter 10min. har 200mbit..

Själv hämtar jag 500kb/s just nu. Tar nog natten ut för att hämta hem ett spel just nu.

Permalänk
Medlem

Vad ska man göra av ljudet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Själv hämtar jag 500kb/s just nu. Tar nog natten ut för att hämta hem ett spel just nu.

Kan va så att servrarna kanske svettas lite, är ju 29 länder till som haft officiell release idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Kan det ha något att göra med att man valde US Region?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan hitta Sverige på "Location" ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej jag importerade ett xbox one förra året som jag sedan sålde med 2 fysiska spel. Har nu fått mitt Day one edition och märker att de två sålda spelen finns kvar på mitt konto och att de går att installera. Kan jag göra det eller försvinner de för han som köpte då? Sen är det så att ett av spelen är forza 5 som ju kom med i Day one edition. Så kan inte lägga till ett spel jag redan "har" någon som vet hur det funkar?

Permalänk
Medlem

Har ni suttit o läst lite mer kring hårddisken i Xone. Men vad jag förstått p.ga. att Xone är så himla tyst annars (Vilket den verkligen är) så blir HDD:n mer tydlig. Men jämför jag med min gamla 360 S som också är väldigt tyst (Om man lyckas gömma nätadaptern) så hör man inte HDD:n på den. Bara ett svagt "woosh"-ljud från fläkten.

Funderade kanske på att byta ut HDD:n mot en SSD? (om elgiganten vägrar ta tillbaka den) Någon som har försökt på detta?
Skulle även vara tacksam om folk kunde skriva sina erfarenheter kring HDD:n på Xone? Låter den hela tiden eller blir den nånsin tyst (dvs. den "vilar") - om möjligt, kommer ni ihåg hur den lät när ni startade den?

Jag har inte kommit längre än "Sign in with Mail" (eller nåt sånt) och den låter fortfarande där även fast inget görs/händer. Är lite tveksam att till att signa in med mitt mail o grejer om jag bestämmer mig för att lämna tillbaka den...

Har sån beslutsånget. Har en känsla av att det kommer bli en massa tjafs på Elgiganten om jag åker in. haha.

Permalänk
Medlem

Jag ska försöka byta min, såhär låter det när jag är inne på "dashboard". ( https://www.youtube.com/watch?v=cLYQyF6hA0E )
Men det är knäpptyst när jag spelar.

Permalänk
Skrivet av Foyd:

Har ni suttit o läst lite mer kring hårddisken i Xone. Men vad jag förstått p.ga. att Xone är så himla tyst annars (Vilket den verkligen är) så blir HDD:n mer tydlig. Men jämför jag med min gamla 360 S som också är väldigt tyst (Om man lyckas gömma nätadaptern) så hör man inte HDD:n på den. Bara ett svagt "woosh"-ljud från fläkten.

Funderade kanske på att byta ut HDD:n mot en SSD? (om elgiganten vägrar ta tillbaka den) Någon som har försökt på detta?
Skulle även vara tacksam om folk kunde skriva sina erfarenheter kring HDD:n på Xone? Låter den hela tiden eller blir den nånsin tyst (dvs. den "vilar") - om möjligt, kommer ni ihåg hur den lät när ni startade den?

Jag har inte kommit längre än "Sign in with Mail" (eller nåt sånt) och den låter fortfarande där även fast inget görs/händer. Är lite tveksam att till att signa in med mitt mail o grejer om jag bestämmer mig för att lämna tillbaka den...

Har sån beslutsånget. Har en känsla av att det kommer bli en massa tjafs på Elgiganten om jag åker in. haha.

Även jag har råkat ut för detta. Så här låter det: https://dl.dropboxusercontent.com/u/60458917/Audio/Squealing....
Helt oacceptabelt så klart. Rekommenderar alla som hör detta ljud, låter ju typ som matrisskrivare eller sliten hdd från -94 eller nåt, att börja med att försöka byta ut mot ny konsol där ni köpte, funkar inte det så registrera som serviceärende här: http://myservice.xbox.com
Själv ska jag kolla vad Gamestop säger imorgon.

Har förresten bara varit i dashboard, men lika oacceptabelt för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Bara jag som inte kan hitta Sverige på "Location" ?

Du måste välja svenskt språk för att kunna välja Sverige som location.... Vilket är helt idiotiskt. Så vill du ha location Sverige så måste din box va inställt på svenskt språk och det går heller inte byta språk på kinecten när man har svenska valt på dom andra valen...

Jag ställde in min på USA och engelskt. Jag vill gärna kunna använda min kinect med röstkommandon....

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Upplever också att det går slött xD vart ser du förresten HUR "snabbt" man tankar?

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foyd:

Vad ska Elgiganten säga, det är ett solklart fall av defekt vara. Den är en dag gammal. Mitt xbox låter ingenting alls, bortsett från nätadapterns fläkt som låter. Men jag har skaffat en extern disk däremot, som låter som ett jävla Hercules-plan. Jävla seagate.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter som att många fått sina exemplar från en dålig batch eller något.
Jag köpte min Xbox vid årsskiftet och den har funkat klockrent ever since. Inga oljud eller liknande alls.
Och med alla uppdateringar som kommit sen dess så blir den bara bättre och bättre.

Bara en sån liten detalj som att "Xbox, on" så startar den sig själv, hemmabion och tv:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

Upplever också att det går slött xD vart ser du förresten HUR "snabbt" man tankar?

Settings/network/bandwidth usage.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Settings/network/bandwidth usage.

Tack!

gick ändå i 5 MB/s så kanske inte ska gnälla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som sagt min är knäpptyst nu, det lät lite i början vid update. Nu har jag visserligen projektor som susar lite, men tickandet som var i början är borta.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Skrivet av f@boy:

Som sagt min är knäpptyst nu, det lät lite i början vid update. Nu har jag visserligen projektor som susar lite, men tickandet som var i början är borta.

Antar att du hörde något annat ljud än detta: https://dl.dropboxusercontent.com/u/60458917/Audio/Squealing....
för det där ljudet är svårt att ha något tålamod med.