Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Så nu har jag tröttnat, får inget svar från microsoft om felet (Ljudet inne i dashboard) dom vill bara att jag ska skicka in konsolen.
Och imorgon släpps spelet jag vill spela.
Så ska kontakta MediaMarkt idag och få pengarna tillbaks sen får det väl bli ett Ps4.
Har ju läst om flera som bytt konsolen men får fortfarande ljudet och jag tänker ju inte köpa till ett kinect för att det ska försvinna.

Permalänk
Medlem

Ursprungligen inskrivet av PowerNet Visa inlägg
Och 279 kr på Elgiganten
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tillbehor-ljud-bil...
Står dock inte om batterier är med eller inte iofs.
Och Teknikmagasinet tar 299 för denna, inkl 4 st AA 2600mah
"GP PowerBank Quick 3 + 4st R6 2600mAh"

Skrivet av zisekoz:

Det är ju en sån Chrester har. Och han verkar nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Rekommenderas varmt

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlockreN:

Så nu har jag tröttnat, får inget svar från microsoft om felet (Ljudet inne i dashboard) dom vill bara att jag ska skicka in konsolen.
Så ska kontakta MediaMarkt idag och få pengarna tillbaks sen får det väl bli ett Ps4.
Har ju läst om flera som bytt konsolen men får fortfarande ljudet och jag tänker ju inte köpa till ett kinect för att det ska försvinna.

Kräv en import konsol, de ska nog funka. Kan lova dig att om du får en felfri Xbox One låter den betydligt mindre än PS4an som låter som ett jetplan.

Permalänk
Medlem

Skulle man inte kunna välja Sverige som region nu efter lanseringen? Köpte min konsol i april så de är en import variant. men de ska ju inte spela någon roll.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av zisekoz:

Japp.

Nån som lyckats på iOS? Hur?

Visa signatur

[Dell 8200] [P4, 2,0][256RDRAM][GF4 Ti 4600] [w2k3] [80+80 HD] []

Permalänk

Nu har jag tipsat redaktionen på feber.se om oljudsproblemet. Det har även börjat röra på sig på Neogafs forum men ännu ingen separat ljudtråd.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bobiri:

Kräv en import konsol, de ska nog funka. Kan lova dig att om du får en felfri Xbox One låter den betydligt mindre än PS4an som låter som ett jetplan.

Om din PS4 låter som ett jetplan är den defekt, tjejens är riktigt tyst.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Bobiri:

... Xbox One låter den betydligt mindre än PS4an som låter som ett jetplan.

lol whut?
Ok om du gillar Xbox mer än PS, alla har vi olika åsikter, men att spy påhittat skit runt dig gör bara att du ser ut som en äcklig fanboy

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Ni som har skaffat EA access medlemsskap, har ni fått göra det med en amerikansk adress till kreditkortet då eller? Ea har skrivit att de lagt till 19 nya länder men när man skriver in sitt kreditkort måste man välja en state/province och får då bara välja mellan de i Usa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

lol whut?
Ok om du gillar Xbox mer än PS, alla har vi olika åsikter, men att spy påhittat skit runt dig gör bara att du ser ut som en äcklig fanboy

Nej nej, absolut inget fanboy av något då jag spelat på båda och tycker om dom. Polarens ps4 låter mycket, inga oljud utan fläktarna kan gå i höga varv efter att ha varit på under en period(2 timmar +)

Ungefär såhär låter hans http://youtu.be/UiZetOhVP4o

EDIT: Sen är det förvisso den enda PS4an jag har varit nära i ett tyst rum så jag vet ej om det är defekt eller inte.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

lol whut?

Förvisso så låter Xbox One mindre, men att säga att PS4 låter som ett jetplan är en lögn. Däremot låter min Xbox One som en gammal skrivare, betydligt mer än flickvännens PS4. Nu är ju min defekt då.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Skulle man inte kunna välja Sverige som region nu efter lanseringen? Köpte min konsol i april så de är en import variant. men de ska ju inte spela någon roll.

Du kan men borde inte då Svenska marknaden är tunn samt att som jag förstår så funkar inte kinecten då? Rätta mig om jag har fel.

Skrivet av Bax D:

Ni som har skaffat EA access medlemsskap, har ni fått göra det med en amerikansk adress till kreditkortet då eller? Ea har skrivit att de lagt till 19 nya länder men när man skriver in sitt kreditkort måste man välja en state/province och får då bara välja mellan de i Usa...

Jag har registrerat en amerikans adress på mitt Microsoft/Xbox live konto och har reggat mitt svenska MasterCard kort på Xboxet. Funkar fint och inte haft några problem alls. Välj gärna en adress i Oregon då du slipper betala skatt för spelen.

För ett 60$ spel blir skatten ~5$ vilket du inte behöver betala om du har en adress i Oregon. Bara att googla.

Permalänk

Bespara er väntetiden till xbox support.
Efter 40 minuters väntetid kom jag fram och fick prata med en kille som berättade att han inte kände till problemet med oljud (till hans försvar så berättade han att han jobbar med att svara på 360-supportproblem, men just idag fick han hjälpa till med Xbox one samtal, wonder why???). Hans lösning på problemet är att jag skickar den på reparation. Två veckor blir jag utan konsol och jag måste boka frakt med UPS (fraktsedel får man via mail, gratis).

Sen är det ju bara hoppas på att få en felfri konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

Bespara er väntetiden till xbox support.
Efter 40 minuters väntetid kom jag fram och fick prata med en kille som berättade att han inte kände till problemet med oljud (till hans försvar så berättade han att han jobbar med att svara på 360-supportproblem, men just idag fick han hjälpa till med Xbox one samtal, wonder why???). Hans lösning på problemet är att jag skickar den på reparation. Två veckor blir jag utan konsol och jag måste boka frakt med UPS (fraktsedel får man via mail, gratis).

Sen är det ju bara hoppas på att få en felfri konsol.

Tveksamt, Folk har fått tillbaks konsolen med en lapp att det inte är något fel på den, vissa har fått en som varit tyst i några veckor sen har den börjat låta igen.
Dom flesta verkar köpa kinect till för då minskas ljudet rejält?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlockreN:

Det här problemet verkar ju ha blivit större med releasen i flera länder i fredags. Det är nu måndag förmiddag. Kan nog ta lite mer tid för dom att hitta en annan lösning än skicka in skulle jag tro.

Läser många som skriver "jag byter till ps4" och tror att då har man en bättre fungerande konsol. Har haft ps4 sen i december. 3 handkontroller utbytta pga av olika fel, sök och man får fram många som fått gjort samma. Min ps4 ska även in på lagning för att den stänger av sig själv helt random, kan knappt spela. Sök på ps4 som stänger av sig själv på engelska så får du upp en massa med samma fel. Många som skickat in flera ggr men fått tillbaka en som gör likadant. Mitt börja efter en uppdatering också.

Gillar båda konsolerna och vill inte starta nå fanboykrig. Men vill bara få fram att även ps4 har sina kända fel och är ingen garanti att de kommer funka klockrent, tyvärr.

Men ja, lite surt att jag råkat ut för de båda felen på mina konsoler:P

Edit: ska väl lägga till också att anledningen till att jag avvaktar med att skicka min one, och varför jag inte kommit till skott att skicka in min ps4 än, är för att jag fick problem i början av året, då vägra min ps4 att stänga av sig helt(komiskt va?), fastna i avstängningsläget, så fick dra ut sladden. Efter en uppdatering så sluta den med det. Så uppdateringar kan orsaka problem och kan väl då lösa också. Kanske.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det var uppdateringen som gjorde att den börja låta. Den jag hade började låta direkt vid boot dvs. innan den ens hade kontakt med internet (kör Wi-fi) och kunde börja ladda ner uppdateringen. Jag uppdaterade sen och ljudet var fortfarande kvar...

Men vad hände med teorin om en trasig kondensatorer? (Eller vad det nu var...) För mig att såg nånting om det i tråden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Förvisso så låter Xbox One mindre, men att säga att PS4 låter som ett jetplan är en lögn. Däremot låter min Xbox One som en gammal skrivare, betydligt mer än flickvännens PS4. Nu är ju min defekt då.

Min ps4a låter faktiskt som ett jetplan vill jag säga har skickat in den på lagning så får hoppas på att det löser sig. Min Xbox one däremot är helt knäpptyst, bara en svagt ljud från fläkten på nära håll.

Permalänk
Medlem

hmm precis fått mitt one. uppdaterar...får se om skiten kommer som för alla andra för just nu är den knäpptyst iaf.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

hmm precis fått mitt one. uppdaterar...får se om skiten kommer som för alla andra för just nu är den knäpptyst iaf.

Med eller utan Kinect?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlockreN:

Med eller utan Kinect?

utan kinect.

Updateringen gick smidigt, inget som skedde efter uppdateringen, samma lugna box, visst man hör att det är en hårdisk i den men det är så svagt så direkt man slår igång musik elr spel så försvinner det. o det ljudet fanns innan uppdateringen också.

provade med en musikskiva i spelaren för o se så inte den börjar hacka som man sett på videos..inga problem där heller. blir o installera forza sen inatt för nu ska man till jobbet o slita lite

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

utan kinect.

Updateringen gick smidigt, inget som skedde efter uppdateringen, samma lugna box, visst man hör att det är en hårdisk i den men det är så svagt så direkt man slår igång musik elr spel så försvinner det. o det ljudet fanns innan uppdateringen också.

provade med en musikskiva i spelaren för o se så inte den börjar hacka som man sett på videos..inga problem där heller. blir o installera forza sen inatt för nu ska man till jobbet o slita lite

Sätt forza på installation nu, det tar en stund att installera.

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Skrivet av Andyah:

blir o installera forza sen inatt för nu ska man till jobbet o slita lite

Tips är att slå på installationen nu så har du den klar tills inatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontelitooo:

Tips är att slå på installationen nu så har du den klar tills inatt

Jepp, min tog nästan ett dygn att få ner....

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Fick min One i fredags men den låter också helt sjukt mycket. Som en riktigt gammal krasslig hårddisk hela tiden oavsett om jag spelar eller är i dashboard. Pratade med Microsoft support som erkände felet och startade "Advance exchange". Microsoft reserverar pengar på mitt konto och skickar en ny konsol, när jag skickat tillbaka den gamla får jag pengarna åter på kontot. Håller tummarna för att det ska funka enligt plan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xzbits:

Fick min One i fredags men den låter också helt sjukt mycket. Som en riktigt gammal krasslig hårddisk hela tiden oavsett om jag spelar eller är i dashboard. Pratade med Microsoft support som erkände felet och startade "Advance exchange". Microsoft reserverar pengar på mitt konto och skickar en ny konsol, när jag skickat tillbaka den gamla får jag pengarna åter på kontot. Håller tummarna för att det ska funka enligt plan.

Bra att de erkände det. Uppdatera oss gärna hur det går och om nya konsolen är bättre.

Men du skickar bara in konsolen antar jag? Inte kontroll, Kinect och allt annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Bra att de erkände det. Uppdatera oss gärna hur det går och om nya konsolen är bättre.

Men du skickar bara in konsolen antar jag? Inte kontroll, Kinect och allt annat?

Ja, det kändes skönt att dom inte försökte bortförklara det och strula. Stämmer, bara konsolen, inga tillbehör eller annat. Kommer tydligen någon speciallåda med adressetikett och allt klart. Uppdaterar om ljudnivån när jag fått den nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xzbits:

Ja, det kändes skönt att dom inte försökte bortförklara det och strula. Stämmer, bara konsolen, inga tillbehör eller annat. Kommer tydligen någon speciallåda med adressetikett och allt klart. Uppdaterar om ljudnivån när jag fått den nya.

Det är väl UPS som kommer med emballage.

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av xzbits:

Skönt att de skickar med en speciallåda, för jag har då fan inget att packa i ifall jag skulle göra samma sak.

Fick du reda på om du skulle få en sprillans ny konsol? Eller en använd som har gått igenom en reperation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Skönt att de skickar med en speciallåda, för jag har då fan inget att packa i ifall jag skulle göra samma sak.

Fick du reda på om du skulle få en sprillans ny konsol? Eller en använd som har gått igenom en reperation?

Nej, det vet jag inte tyvärr. Håller tummarna för en sprillans men det viktigaste är att den är hel, ren och framförallt helt TYST.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xzbits:

Smidigt att man kan göra så ju! Kan man fortsätta spela tills nya kommer och slipper vara utan konsol i 2 veckor eller så. Hoppas den är tyst då.