Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Har ett problem med "Day One" achievement. Redeemade den genom Kinect (QR-code) och fick bekräftelse att den blev använd. Den varken ploppade upp eller visas i achievementlistan. Testade att redeema igen men står att den är använd. Nån mer som har samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Skrivet av Microapple:

Har ett problem med "Day One" achievement. Redeemade den genom Kinect (QR-code) och fick bekräftelse att den blev använd. Den varken ploppade upp eller visas i achievementlistan. Testade att redeema igen men står att den är använd. Nån mer som har samma problem?

Har samma problem, tänkte precis maila microsoft eller om de har en chatt.. läste att det tog 4dagar för någon, men nu har det gått 5dagar..

Permalänk
Medlem

Orkar inte bry mig om regioner utan betalar glatt det lilla extra och har allt inställt på Sverige. Nån gång kommer det något som man verkligen vill ha och så måste man byta region till Sverige och då kan man inte spela de spel man köpt i andra regioner utan man måste byta region var och varannan dag. Det kanske inte är ett problem idag, men någon dag lär det bli så.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Orkar inte bry mig om regioner utan betalar glatt det lilla extra och har allt inställt på Sverige. Nån gång kommer det något som man verkligen vill ha och så måste man byta region till Sverige och då kan man inte spela de spel man köpt i andra regioner utan man måste byta region var och varannan dag. Det kanske inte är ett problem idag, men någon dag lär det bli så.

Kommer aldrig ske då spelen är regionsfria. Du sparar upp till 250kr per spel. Men känner du för att betala "det lilla extra" så får du väl göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microapple:

http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...

http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_supp...

Permalänk
Skrivet av Jontelitooo:

Har samma problem, tänkte precis maila microsoft eller om de har en chatt.. läste att det tog 4dagar för någon, men nu har det gått 5dagar..

"I am sorry for the trouble and confusion this has caused you. Rest assured I will do what I can to help you get this resolved. Don't worry, we will always have your back on this and you will always be an important part of Microsoft. Actually we are already aware of this issue and we are gathering some information so that we can send it to our engineers to have them fix the emerging issue,nothing to worry as everything is being worked on.Not to worry , let me just document everything here in my end so that I can send this to our engineers and they will fix this ASAP. " skrev han jag pratade med, så det är väl bara att vänta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Kommer aldrig ske då spelen är regionsfria. Du sparar upp till 250kr per spel. Men känner du för att betala "det lilla extra" så får du väl göra det.

men... dels så står det ju när man ska byta region på användarkontot att spel kan försvinna, alltså då måste man eventuellt byta tillbaka sen igen för att spela spel.
sen när det kommer en speciell app som du bara måste ha, men den släpps i svenskt store, då ska du byta region igen, och sen ska du vänta 3 månader för att få byta region till USA igen..

eller har jag missförstått detta helt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

men... dels så står det ju när man ska byta region på användarkontot att spel kan försvinna, alltså då måste man eventuellt byta tillbaka sen igen för att spela spel.
sen när det kommer en speciell app som du bara måste ha, men den släpps i svenskt store, då ska du byta region igen, och sen ska du vänta 3 månader för att få byta region till USA igen..

I konsolen kan du byta region hur ofta du vill. Men xboxkontot är begränsat till var tredje månad

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

precis, och styr inte användarkontot regionsbaserade appar som typ netflix? eller är det bara konsolregionen som styr sånt?

och då nästa fråga.. om jag vill byta region på mitt användarkonto, vad händer då med t.ex. forza, kommer det gå att spela fast jag bytt region. för det står ju att spel och appar kan försvinna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Det du har läst är främst för Xbox 360 då alla spel var regionslåsta. Det du kan göra nu är att du byter ditt Microsoft konto till US, konsolen likaså. Du hämtar sedan hem amerikanska applikationer och köper spel för dollarn. Känner du sedan för att hämta en svensk applikation kan du bara byta regionen på konsolen, skulle då kontot komma i vägen så är det bara att logga ut och hämta det du ska göra för att sedan byta tillbaka.

Microsoft kontot går att byta varje tredje månad.

Permalänk
Medlem

Hur låter era nätaggregat? Mitt låter typ högre än konsolen..

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Det du har läst är främst för Xbox 360 då alla spel var regionslåsta. Det du kan göra nu är att du byter ditt Microsoft konto till US, konsolen likaså. Du hämtar sedan hem amerikanska applikationer och köper spel för dollarn. Känner du sedan för att hämta en svensk applikation kan du bara byta regionen på konsolen, skulle då kontot komma i vägen så är det bara att logga ut och hämta det du ska göra för att sedan byta tillbaka.

Microsoft kontot går att byta varje tredje månad.

men, då får man väl problem med TVn via boxen istället? att oneguide inte lirar?
samt att jag måste ha usa region i telefonen för annars lär ju inte xbox music lira där heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

men, då får man väl problem med TVn via boxen istället? att oneguide inte lirar?

Det kan jag tyvärr inte svara på då jag inte använder någon box. Men tror då bara regionen på konsolen spelar roll, alltså kan du fortfarande byta Microsoft kontot till US och byta region på konsolen när du ska köpa spel och byta tillbaka när du är klar.. Det skulle nog funkat

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Och det funkar för dig att köpa Xbox One-spel för dom pengarna? Jag får det inte som alternativ utan jag kan bara betala med kreditkort, har ju dryga 200:- så det räcker ju till ett VIP i Forza 5 :/

Kolla att du har ett giltigt kreditkort reggad (inte utgånget) även om du inte ska använda det har dom det för att säkerställa legit age. Tror dom kollar det även om du köper en keps till din avatar.

Visa signatur

[Dell 8200] [P4, 2,0][256RDRAM][GF4 Ti 4600] [w2k3] [80+80 HD] []

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Det kan jag tyvärr inte svara på då jag inte använder någon box. Men tror då bara regionen på konsolen spelar roll, alltså kan du fortfarande byta Microsoft kontot till US och byta region på konsolen när du ska köpa spel och byta tillbaka när du är klar.. Det skulle nog funkat

mjo men byta region och starta om boxen när man swappar mellan spel och tv är ju inte så roligt att hålla på med

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har en fråga, Destiny som man får med One bundle. Är det fysisk eller kod?

Angående region bytet, man kan byta hur som. Köpa spel hos usa store och sedan byta till svenska store, utan att du förlorar spelet/app. Man är inte begränsat som man var till 360.

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

mjo men byta region och starta om boxen när man swappar mellan spel och tv är ju inte så roligt att hålla på med

Precis som Taft skriver, du byter bara när du ska köpa. Du kan spela de amerikansk-köpta spelen på den svenska regionen också. Du byter alltså bara när du köper spelen.

Men du gör som du vill, försöker bara förklara att du kan spara en hel del genom att göra såhär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Precis som Taft skriver, du byter bara när du ska köpa. Du kan spela de amerikansk-köpta spelen på den svenska regionen också. Du byter alltså bara när du köper spelen.

Men du gör som du vill, försöker bara förklara att du kan spara en hel del genom att göra såhär.

det uppskattar jag, missförstå mig inte.. MEN, då sitter jag med användarkonto i usa och konsol på svenska och då funkar inte xbox music.
och för att få xbox music att funka så behöver jag då ha konsolen på usa och då lirar inte oneguide.
och sitter man med allt på svenska så får man betala mer.. bara att tänka efter vad som är viktigast

Visa signatur

Permalänk

Tack Lirid för inbjudan, är nu med i Preview:) En annan sak, kan jag på något sätt se mitt modellnummer till Xboxen (typ 1420X osv) på något annat ställen än på kartongen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maacus:

Var på webhallen idag med min konsol som led av problemet med oljud. De var mycket medvetna om problemet och gav mig en ny direkt över disk. Konsolen jag fick nu var en import från Storbritanien där de hade bytt ut nätdelen till svensk modell. Tydligen ska dessa x-lådor inte ha några problem. Den är iallafall tyst.

Grym kundservice Webhallen!

Vilken webhallen var du inne på?

Permalänk
Medlem

Glömde tacka Lirid för inviten till Preview Tackar!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Glömde tacka Lirid för inviten till Preview Tackar!

Skrivet av tompa1122:

Tack Lirid för inbjudan, är nu med i Preview:) En annan sak, kan jag på något sätt se mitt modellnummer till Xboxen (typ 1420X osv) på något annat ställen än på kartongen?

Ingen fara grabbar, roligt att ni kom med

Tompa, har för mig att det ska stå under konsolen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Ingen fara grabbar, roligt att ni kom med

Tompa, har för mig att det ska stå under konsolen också.

Lirid, vad har du för gamertag?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Lirid, vad har du för gamertag?

Whiterliridon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Whiterliridon

Hehe, jag hade dig redan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontelitooo:

"I am sorry for the trouble and confusion this has caused you. Rest assured I will do what I can to help you get this resolved. Don't worry, we will always have your back on this and you will always be an important part of Microsoft. Actually we are already aware of this issue and we are gathering some information so that we can send it to our engineers to have them fix the emerging issue,nothing to worry as everything is being worked on.Not to worry , let me just document everything here in my end so that I can send this to our engineers and they will fix this ASAP. " skrev han jag pratade med, så det är väl bara att vänta

Vissa verkar ha haft problem med att få denna achievement ända sedan konsolen släpptes i USA 22 november förra året så bered dig på att du kan behöva vänta läääääääänge.....

Permalänk
Medlem

Forza Horizon 2 Launch Trailer

I MUST HAVE IT!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Forza Horizon 2 Launch Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=YQFiWpp5Y5w

I MUST HAVE IT!

på 360 boxen står det "better with kinect" vad används kinect för i forza horizon?

Permalänk

Brukar vara så att om du vrider huvudet åt sidorna så gör föraren likadant. Du kan alltså se runt omkring dig till viss grad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjkw:

på 360 boxen står det "better with kinect" vad används kinect för i forza horizon?

En funktion som heter ANNA.

http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2014/07/06/xbox-ones-forza-horizon-2-will-feature-a-kinect-enchanced-ai-assistant/

Visa signatur

Send me out... with a bang.