CSGO Lag spikes och Tellas tillbaka

Permalänk
Medlem

CSGO Lag spikes och Tellas tillbaka

I vanligt fall spelar jag runt 5-13 ping i Competitive men sen i fredags har min ping börjat Gå upp då och då till 70 men det laggar som om jag hade 300 och efter ett tag tellas jag tillbacks några sekunder, Och sedan går pingen tillbacks till 5-9. Jag vet inte riktigt vad för Information jag kan ge annat än att en kompis var över den fredagen och han hade med sig en mac och connectade via Wireless. Vi använder ComHem. Och jag kör på Kabel. Jag har även kollat ifall mina Drivers var out of date men det var de inte.

Tack!

Permalänk
Medlem

Jupp, har märkt detta också, tror det beror på senaste patchen, någonting som gör att servrarna blir instabila.

brukar alltid ha runt 15 ms men nu ligger jag runt 50 och ibland spikar det upp till runt 200, men detta händer för alla på servern, förhoppningsvis åtgärdar dom detta i nästa patch.

Permalänk
Medlem

Att din ping går upp behöver inte bero på din uppkoppling eller rigg, utan det kan vara störningar på linan.. det kan vara Steam (ganska vanligt) som strular osv
Jag själv spelade på en DM server igår där ja brukar ha ca 15-20 ping men ja låg på 144 så igår var det nå fel iafl.

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem

Okej. Tack är ganska rädd för att det är något med modemet och då har jag ingen aning om vad jag kan göra :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av thanhpi:

Okej. Tack är ganska rädd för att det är något med modemet och då har jag ingen aning om vad jag kan göra :S

Kan bara tillägga att det är bra att starta om modemet ibland

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem

mm. Jo jag har gjort det också så glömde jag säga att detta gäller inte bara CS:GO. Har Ping spikes i Lol Också

Permalänk
Medlem

Jag lånar den här tråden, hoppas det är ok!
I några dagar nu har jag haft problem med ett ping-relaterat lagg. Det konstiga är att min ping är normal, dvs 5-20ms MEN det känns som jag har 200+. Folk på mini-mappen "hoppar" framåt och när jag byter mellan tex kniv och pistol så laggar det också, samma sak när jag hugger med kniven. Folk ser mig ca 0.2-0.5 sec före jag ser dom. Har rank DMG så det gör en otrolig skillnad. Ibland så klonkar jag folk utan att ens ha siktet i deras pannor. och i VARJE gejm så klagar folk på mitt lagg och kallar mig "ping-hacker" osv... allt detta som jag skrivit händer BARA I MATCH MAKING. jag har inget problem någon annan stans och jag började få problem efter den senaste updaten. Har inte sett att någon annan har fått samma problem som mig och det gör mig väldigt väldigt fundersam om vad det kan vara. Någon som har en idé?

Glömde skriva att jag har konstant 300fps in-game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassi:

Jag lånar den här tråden, hoppas det är ok!
I några dagar nu har jag haft problem med ett ping-relaterat lagg. Det konstiga är att min ping är normal, dvs 5-20ms MEN det känns som jag har 200+. Folk på mini-mappen "hoppar" framåt och när jag byter mellan tex kniv och pistol så laggar det också, samma sak när jag hugger med kniven. Folk ser mig ca 0.2-0.5 sec före jag ser dom. Har rank DMG så det gör en otrolig skillnad. Ibland så klonkar jag folk utan att ens ha siktet i deras pannor. och i VARJE gejm så klagar folk på mitt lagg och kallar mig "ping-hacker" osv... allt detta som jag skrivit händer BARA I MATCH MAKING. jag har inget problem någon annan stans och jag började få problem efter den senaste updaten. Har inte sett att någon annan har fått samma problem som mig och det gör mig väldigt väldigt fundersam om vad det kan vara. Någon som har en idé?

Glömde skriva att jag har konstant 300fps in-game.

Jag löste skiten, på något vänster så har updateraten hamnat på 10 (vilket betyder att istället för 64tick så har jag lirat på 10tick) skrev bara in cl_updaterate 100 i konsolen och problemet är löst!