Microsoft drar igång Windows 10 Technical Preview och Insider Program

Permalänk
Medlem

Mama loves mango?

Blir att fixa på en virtuell jäkel när man kommer hem. Lagom najs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Vilket läge är du i? Alltså var i installationen är du när du får detta fel?

När jag laddat ner Windows Technical Preview o sen öppnar det så kommer det upp: http://i.imgur.com/o6EnzMM.png

Visa signatur

Albin Bergström

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Blir att swappa SSD på laptopen och prova tian ikväll
Tycker dock den skulle hetat 9.

Med tanke på vad som sas på presentationen så kan jag förstå hoppet till 10. Men då räknar jag med att i oktober nästa år så släpper dom Windows 10, ett WP10 för både surfplattor och mobiltelefoner samt ett Windows 10 för Xbox One med en och samma butik!
Så man kan börja lira Angry birds på telefonen på vägen hem på tuben. Sen när man kommer hem pausar man, sparar och fortsätter på Xboxen framför tvn. Sen när tvn blir upptagen av någon annan så sitter man med sin dator i soffan o avslutar sin spelsession i Angry Birds!

Det är okej att byta ut Angry birds mot ett spel man själv gillar

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nokzain:

När jag laddat ner Windows Technical Preview o sen öppnar det så kommer det upp: http://i.imgur.com/o6EnzMM.png

Okej, tack för infon. Jag ska testa så fort den laddats ner! Har inte kommit så långt så kan inte hjälpa dig, men någon annan kanske kan det nu när dom har fått mer info!

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nokzain:

Är det när du kör igång WindowsTechnicalPreview.exe du får det felet? Prova att installera direkt från .iso istället.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Till alla som ska testa finns nu en 10-sidig guide som går igenom de stora nyheterna i Windows Technical Preview.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aason:

Är det när du kör igång WindowsTechnicalPreview.exe du får det felet? Prova att installera direkt från .iso istället.

Hur menar du direkt från .iso? Inte så high på detta

Visa signatur

Albin Bergström

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nokzain:

.iso är en skivavbildning du kan bränna till dvd eller mounta i VMware/Hyper-V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ge mig nuuuuu!

Vad kommer ni installera det på? Separat PC? Separat partition? Virtuell maskin? Separat hårddisk?

Main pc of course. Måste bara intala mig själv att jag behöver en ny pc också, känns roligare på det sättet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Finns det ingen .ISO-fil eller så? Jag har inga extra burkar som ligger och skräpar och nog för att det är kul med Technical preview men jag vill inte köra det på huvudburken.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Finns det ingen .ISO-fil eller så? Jag har inga extra burkar som ligger och skräpar och nog för att det är kul med Technical preview men jag vill inte köra det på huvudburken.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/preview-iso

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nokzain:

Om du inte är så "high" på detta är rekommendationen från Microsoft att du inte installerar det alls.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Man måste vara 18...? Får väl vänta en vecka.

...eller flytta fram födelsedatumet ett par dagar

Permalänk
Medlem

OOOOHhhhh start menyn är tillbaka. mmmmmm.
64bit tog 4gb diskutrymme i Vmware player. Om ngn tycker det var intressant?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _MmattiasS_:

Man måste vara 18...? Får väl vänta en vecka.

...eller flytta fram födelsedatumet ett par dagar

Blir det inte bättre att flytta bak det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

OOOOHhhhh start menyn är tillbaka. mmmmmm.
64bit tog 4gb diskutrymme i Vmware player. Om ngn tycker det var intressant?

Det låter ju stört smått. Verkligen? Vad fan har de börjat rensa gammal Windows 95-kod nu äntligen?

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem

Tack

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Om man redan råkar ha 8.1 på svenska installerat, kommer installationen att bli förgrymmad på mig?

Det går inte så snabbt här. Ca en halvtimme kvar... Drar dock ner både 64 o 32. Ska fundera på om jag ska installera det på någon av surfplattorna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Det låter ju stört smått. Verkligen? Vad fan har de börjat rensa gammal Windows 95-kod nu äntligen?

Satte disken till 40GB i VMen men den tog bara 4.2gb på disken, utan att ha lagt till något extra.
Inne i win 10 säger den dock 12.5GB

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Skrivet av anon76929:

Blir det inte bättre att flytta bak det??

Flyttar fram det till lite tidigare i stället för att flytta bak det till senare... eller nåt.

Permalänk
Hedersmedlem

Försökte med VirtualBox på Linux, först fick jag felmeddelande i installationen om att reset:a när den bootade. Slog på EFI för virtuella maskinen, då syns ivf windowsloggan lite längre men inget händer. Bränner väl ut på en DVD och plockar någon testdator då...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Sjutton också, man behöver ju MS konto för att kunna ladda ner, blev galen på Microsofts tjat om telefonverifiering så gjorde mig av med det jag hade för nån månad sen.

Kommer inte skaffa nått nytt...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Satte disken till 40GB i VMen men den tog bara 4.2gb på disken, utan att ha lagt till något extra.
Inne i win 10 säger den dock 12.5GB

ca 10.2GB får jag på min VM med en 80GB disk. Trevligt att dom fått ner storleken på OP då SSD är mycket vanligare nu.

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem

Installationen kommer bli större när fler funktioner läggs till.

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Medlem

Någon som fått en lyckad aktivering av previewn?
Finns ju vissa begränsningar redan jag hittat om man ej kan aktivera. T.ex personliga inställningar går ej att ändra utan aktivering.

Kör en VM i vmware workstation 9.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

Om man redan råkar ha 8.1 på svenska installerat, kommer installationen att bli förgrymmad på mig?

Det går inte så snabbt här. Ca en halvtimme kvar... Drar dock ner både 64 o 32. Ska fundera på om jag ska installera det på någon av surfplattorna..

Svarar mig själv om någon annan undrar.

Den frågar om man vill behålla sina personliga filer eller ingenting. Sen meddelar den att språket kommer att ändras och för att ändra tillbaka så måste man installera språkpaketet igen.

Permalänk
Medlem

Hmm, om man installerar Windows 10 Technical Preview så antar jag att den bara kommer fungera i X antal månader, någon som vet när den slutar att fungera i sådana fall? Innan nästa preview?

Permalänk
Medlem

Det gick i alla fall väldigt fort att installera ...

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Hmm, om man installerar Windows 10 Technical Preview så antar jag att den bara kommer fungera i X antal månader, någon som vet när den slutar att fungera i sådana fall? Innan nästa preview?

Technical Preview expires on April 15, 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Technical Preview upphör 15 april 2015
Källa: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/preview-faq#faq=ta...

Visa signatur