Permalänk
Medlem

MM ranka upp svettigt värre?

Tjenare

Har börjat spela lite CS efter mååååååånga år frånvaro, säkert 10 årsedan minst nu.
Har skoj som fasen just nu, kör mest solo.

Iaf, har börjat köra tävlingsmatcher, antar det är MM ?
Så är bara Silver Elite just nu efter som jag inte kört mkt, men är det så extremt
mycket idioter hela tiden man hamnar med, när man kör så här lågrankat?

Antingen har jag massa ryssar/polacker etc. som inte kan gör annat än att skrika och ha sig, och
jag har flertal gånger tvingats muta hela laget, som tur är så lyckas vi vinna ändå men
vet inte om det beror på dem direkt.

Men nu var det droppen, fick Mist, och så såg jag efter 2 rundor att en i mitt lag döda sig själv.
Först tänkte jag vilken klant, sen insåg jag att det var för att få andra laget att vinna.
Sedan upptäckte jag en 2:a gubbe göra likadant, och 1 som lämnade.
När det bara återstod jag och 1 till så vart måttet råget när jag fick en kick, då var t.om den sista personen
också med andra laget.

Dvs hela mitt lag körde med "Trollaccounts".

Är detta vanligt?
Känns som det är meningslöst att ranka upp själv, men svårt att hitta 4 till att köra med...

OCh gör Valve något åt att man reportar folk?
Jag kunde bara välja "annan skada" men vettifan, finns ju inget vettigt att reporta för bland alternativen.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Håller med dig. Det här spelet, om det inte redan är det, börjar bli rejält trasigt.

Man måste ha med sig minst två pers man "känner" annars blir det helt sjukt.
Blir man inte vote-kickad så blir man TKad, blir man inte det så är det alltid någon som "dummar" sig och blockar eller liknande.

Riktigt usel community.

För att förhindra smurfs, trolls och boosters så tror jag Valve måste höja inköpspriset.
Går att hitta spelet lite överallt för 70-90:-, det är för billigt, inte ofta jag säger att spel är billiga men i det här fallet behöver man göra något.

MM-systemet blir inte rättvist eller fungerande om man tvingas möta boosters som har DMG+ på sitt main...

/ De-rankad Guld 4a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Håller med dig. Det här spelet, om det inte redan är det, börjar bli rejält trasigt.

Man måste ha med sig minst två pers man "känner" annars blir det helt sjukt.
Blir man inte vote-kickad så blir man TKad, blir man inte det så är det alltid någon som "dummar" sig och blockar eller liknande.

Riktigt usel community.

För att förhindra smurfs, trolls och boosters så tror jag Valve måste höja inköpspriset.
Går att hitta spelet lite överallt för 70-90:-, det är för billigt, inte ofta jag säger att spel är billiga men i det här fallet behöver man göra något.

MM-systemet blir inte rättvist eller fungerande om man tvingas möta boosters som har DMG+ på sitt main...

/ De-rankad Guld 4a...

Jo jag kan tänka mig det, bra teori där med priset, precis som du säger
hade det nog sorterat bort mycket skit.

Körde nyss en ny runda, denna gången gick det bra men som vanligt blev man fuskanklagad, och
motståndarlaget sade att alla 5 hade reportat mig, antar att ja ändå inte behöver bli orolig om jag har ryggen fri?

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Jo jag kan tänka mig det, bra teori där med priset, precis som du säger
hade det nog sorterat bort mycket skit.

Körde nyss en ny runda, denna gången gick det bra men som vanligt blev man fuskanklagad, och
motståndarlaget sade att alla 5 hade reportat mig, antar att ja ändå inte behöver bli orolig om jag har ryggen fri?

Har du inte fuskat så kommer du inte bli bannad för att fuska

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Har du inte fuskat så kommer du inte bli bannad för att fuska

Nej är väl bara nojjig.
Vet inte exakt hur allt står sig heller mot vad det gjorde i 1.6´s början.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk

Hitta folk att spela med säger jag bara. Blir inte bättre med soloque förens typ supreme..

Permalänk
Medlem

Har också börjat spelat CS igen efter ett minst lika långt uppehåll. Känner igen mig i det du beskriver, man blir redigt trött på spelare som inte ens försöker spela vettigt. Jag har inget emot att folk har dålig aim eller vad som helst, men när dem inte ens försöker spela utan hellre backar bak i spawn och sitter där hela rundan blir man lite trött.

Lägg till mig på steam så kan vi spela tillsammans, http://steamcommunity.com/profiles/76561198153577492

Permalänk

Lägg till "tält thomas" är gärna öppen för att spela, är lite högre rank än dig, men bryr mig egentligen inte om den

OT: har aldrig spelat på den nivån men kan tänka mig att det är lite väl många idioter som springer runt och leker för att jävlas.

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Håller med dig. Det här spelet, om det inte redan är det, börjar bli rejält trasigt.

Man måste ha med sig minst två pers man "känner" annars blir det helt sjukt.
Blir man inte vote-kickad så blir man TKad, blir man inte det så är det alltid någon som "dummar" sig och blockar eller liknande.

Riktigt usel community.

För att förhindra smurfs, trolls och boosters så tror jag Valve måste höja inköpspriset.
Går att hitta spelet lite överallt för 70-90:-, det är för billigt, inte ofta jag säger att spel är billiga men i det här fallet behöver man göra något.

MM-systemet blir inte rättvist eller fungerande om man tvingas möta boosters som har DMG+ på sitt main...

/ De-rankad Guld 4a...

Jag absolut hatar att PvP-spel är extremt billiga/"f2p". Varför skulle rövhål bry sig att de blir bannade när de bara kan skapa/köpa ett nytt konto för 100 spänn och fortsätta vara rövhål? För min del lägger jag gärna 600 spänn på ett spel om det innebär att de flesta idioterna håller sig borta.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Skit i MM och lira FaceIT ist. steams egna MM suger nå brutalt och det ända man för möta är så jävla mycket nötter med Smurfaccs så det är skamligt (Troligtvis för att dom är fördåliga för att spela i ranken dom har på sina riktiga acc)

Ett tips är även att ge fan i solo då man bara hamnar med en massa ryssar som tydligen inte vill att ens lag ska vinna, jag har nyligen börjat med FaceIT och det är mkt trevligare där samt 128tick servrar

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Skillnad på generationen född på 70-80 talet och generationen 90-00 talet, det är en läskig skillnad på
hur de beter sig bland folk, mot folk, mot föräldrar... ja över lag, deras ageranden och resoneranden är
nästintill psykopatiska. Läskigt hur man kan dedikera hela dagar åt att förstöra åt folk istället för att samarbeta.

Jag tror dock att det ligger hos föräldrarna, och många föräldrar som gör så skapar grupper bland ungdomar
där ett sådant provocerande betéende inte är märkligt utan mer accepterat än ifrågasatt.
Gäller inte bara i CS, gäller över alla spel. Ungdomarna är ute efter att göra så lite som möjligt för så mycket
som möjligt.

Ett jättebra exempel: Man spelar Diablo 3 T6 Rift på Seasons, Man är Paragon 350 och det hoppar in en snubbe
på Paragon 60 kanske, och hoppar in i partyt, gör ingenting själv och bara leechar utan att fråga.
Personen i fråga var svensk enligt namnet, så jag skrev. "Hörrö grabben ska du hjälpa till eller bara leecha? Joina ett
lägre torment istället så du kan bidra till slakten"

Då får jag till svar: "Du ska väl ge fan i om jag gör någonting eller inte"
Svarar då: "Jag tycker gott att alla ska dra lika tunga lass för samma vinst, håller du inte med?"
Efter det så börjar han förstöra allt du bara kan tänka dig, tar på sig Nemesis och smäller
elitpack på elitpack, stackar och gör allt för att whipa mig och min grupp.

Jag bara kan inte föreställa mig hur pass psykiskt bedragen man är som människa om man utför
sådant mot andra människor, det måste ligga i något hemifrån som de inte kan reflektera mot föräldrarna
utan istället drar ut det över andra människor som faktiskt inte förtjänar det överhuvudtaget.

Wow, det där eskalerade kvickt.

Mvh

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Jag absolut hatar att PvP-spel är extremt billiga/"f2p". Varför skulle rövhål bry sig att de blir bannade när de bara kan skapa/köpa ett nytt konto för 100 spänn och fortsätta vara rövhål? För min del lägger jag gärna 600 spänn på ett spel om det innebär att de flesta idioterna håller sig borta.

Jag håller som sagt med dig, hade inte haft några problem att lägga "fullpris" på CS:GO.

Skrivet av BM-Mods:

Skit i MM och lira FaceIT ist. steams egna MM suger nå brutalt och det ända man för möta är så jävla mycket nötter med Smurfaccs så det är skamligt (Troligtvis för att dom är fördåliga för att spela i ranken dom har på sina riktiga acc)

Har prövat både ESEA och FaceIT som Premium i flera matcher och det är något bättre, men fan inte mycket.

Oavsett klient; Valve, ESEA, FaceIT etc så är det viktigaste vilka man spelar med.

Kanske ska dra ihop en CS:GO MM tråd? Där man då skriver sitt nick, rank och födelseår. MIC bör givetvis vara ett krav.
Sedan oavsett rank, låg eller hög, så skriver man bredvid sin rank vilka ranker man kan tänkas spela med.
Jag personligen har nog inte så mycket att ge en DMG t.ex. Men jag har inga problem att lira med silvers.

Skrivet av Puvve:

Skillnad på generationen född på 70-80 talet och generationen 90-00 talet, det är en läskig skillnad på
hur de beter sig bland folk, mot folk, mot föräldrar... ja över lag, deras ageranden och resoneranden är
nästintill psykopatiska.

Javisst fan är det så, inget snack. Sen får de säga vad de vill.
Håller med dig till 100%. Jag blev medlem här Augusti 2001 och skillnaderna på medlemmarnas "nivå" då och nu är otroligt stora.

Sen att man blivit "gubbe" har inte med saken att göra.

/ Född 79

Permalänk
Medlem

Jag tycker att MM fungerar ganska bra, hamnar oftast i games med folk som är nära kring min egen skill. Kan dock tänka mig att det är ganska risigt i de lägre skill-grupperna just för att folk inte vet vad de ska göra och hur man ska spela. Om man är lite duktig är det iaf inga problem att ta sig upp ur silver/gold-nova, gör bara ditt bästa så kommer du få ~rätt rank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Jag tycker att MM fungerar ganska bra, hamnar oftast i games med folk som är nära kring min egen skill. Kan dock tänka mig att det är ganska risigt i de lägre skill-grupperna just för att folk inte vet vad de ska göra och hur man ska spela. Om man är lite duktig är det iaf inga problem att ta sig upp ur silver/gold-nova, gör bara ditt bästa så kommer du få ~rätt rank.

Du kan ha en poäng där. Är just nu Gold 1 men var Gold 4 och blev de-ranked extremt fort(3-4 matcher) just p.g.a "smurfs".

Är man redan bra(MG2/MGE+) så ser man nog inte problemet på samma sätt.

Som Gold 1-4 har du sällan en chans mot MG2/MGE+.

Givetvis måste du hela tiden möta bättre spelare för att kunna ranka upp.
Men när någon eller t.om flera i motståndarlaget "smurfar/boostar" som o-rankad eller silver så går du inte upp, utan ner.
Spelaren är o-rankad eller silver = jag borde vinna som Guld.

Observera då att den dåliga matchmakingen beror på att ovanstående silver eller o-rankad är MGE+ som sitt "main".
Det är här det hela skiter sig.

Jag har inget emot att bli fullständigt ägd av skickliga spelare, men det kan jag bli i casual, i MM måste det bli mer rättvist.
Hur vet jag inte men en chockhöjning av inköpspriset kan vara en grej.

Permalänk
Medlem

Precis som i LoL klagar folk på sina ranker, att man förtjänar högre rank, kommer med trolls, idioter osv. Du är på ett ungefär där du förtjänar och det är hur lätt som helst att ta sig upp om man kan spela. Jag och mina kompisar köpte varsitt nytt konto och tänkte vi skulle försöka gå ner i rank men det går bara inte för att alla är så brutalt dåliga. Kompisarna kom i Guld nova 2 och då sprang vi bara runt och lallade, körde med kniv, zeus, bara granater några rundor och ändå blev vi den ranken.

Visst, du kanske ska upp någon rank hit och dit, men men du kommer dit så småningom.

Själv pendlar jag mellan LEM och Supreme där jag också känner att det är sjukt många idioter, men så är det. Finns alltid bättre och sämre spelare än sig själv oavsett rank.

Permalänk
Medlem

ett tips för att inte hamna med jobbiga polacker och ryssar är att sänka sin max ping till någonstans mellan 20-40. självklart att ta längre att hitta matcher fast det kommer vara värt det med tanke på alla efterbelivna ryssar (no offense)

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

ett tips för att inte hamna med jobbiga polacker och ryssar är att sänka sin max ping till någonstans mellan 20-40. självklart att ta längre att hitta matcher fast det kommer vara värt det med tanke på alla efterbelivna ryssar (no offense)

Går bara att sätta den på 50 som lägst.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Kommer säkert bli en liten roman här nu men skriver av mig lite iallafall.

Köpte CS:GO precis när dem kom och började köra själv, körde inget mm utan bara casual/deathmatch/armsrace och demolering i några hundra timmar. Sedan började flera vänner spela och deras vänner så vi kunde köra mm, 5 pers oftast och satt i skype samtidigt, det var riktigt kul, teamplay, callouts och strategier lixom.

Tror det kostade typ 19:90 eller över i början? (euro). Hade iallafall inga problem med att köpa det för att det var just "CS" lixom. Kört lite 1.6 förut men inte så mycket så kunde ju få en "fresh" start nu iochmed det nya spelet (alla är lika bra). Körde väll 5man premade till en 900h kanske. Sedan började lite folk försvinna så vi vart typ 2-3 pers i laget när vi körde mm.

Har nu på sistonde kört på faceit också, 128tick servrar, knivrunda i början och möjlighet till paus (mus problem, dc etc). Har inget med din rank på steam att göra utan du kör enligt faceits "ranker" 1-5 eller va det är. Där är det iallafall inga "trolls" som lämnar och kör oseriöst och dem använder oftast sin mic hela tiden till callouts. Faceit är gratis, bara att skapa ett konto.

Efter 10 vunna vart jag guld ak med kransar, när vi spelade nästan fullt lag så kom jag upp till "sheriff" och sedan när folk lämnade och vi började spela ofullt lag så derankar man efter ett tag, rätt svårt att gå upp om det inte finns "teamplay" inom laget. Är nere på guld ak nu. Att ranka upp till sheriff tog mig 16 raka vinster att få från dubbel ak. Många jag spelar med på mm tar det seriöst och har "riktiga" konton, alltså steam level 10+ och +400h på cs samt +30 spel. Men när cs varit på rea typ efter stora cs turneringar så som Katowitche eller ESL, ESA så kommer det in många trolls som fuskar och kör på smurf konton.

Jag har själv 2 st konton men använder bara det andra kontot till att lägga över skit skins på och göra missions samt få dropps på, mitt main konto är på 1700h och klarat alla prestationer i spelet, andra kontot är på 200h. Är dock samma rank på båda kontona. Köpte bara ett till på rea då det vart så billigt men endast för extra dropps i spelet samt fler mission.

Jag tycker matchmakingen (mm) är riktigt bra i cs, mycket bättre än på andra ställen. Om mitt lag är 2st guld ak och 3st guld nova 3 så är andra laget typ 1dubbel ak, 1 guld ak, 2 guld nova 3, 1 guld nova 1. Så det är ju väldigt jämn matchmaking. Enda grejen som kanske ställer till det är om man spelar med kompisar som inte är i samma skill, så att man söker premade med 3 guld ak, 1 sheriff, 1 guld nova då blir ju andra laget lite konstigt + att man är fullt lag och ska spela mot ett annat lag som troligtvis inte har så bra teamplay/teamspeak.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Går bara att sätta den på 50 som lägst.

går i konsolen kommer dock inte ihåg commandet :/

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jikz:

Precis som i LoL klagar folk på sina ranker, att man förtjänar högre rank, kommer med trolls, idioter osv. Du är på ett ungefär där du förtjänar och det är hur lätt som helst att ta sig upp om man kan spela. Jag och mina kompisar köpte varsitt nytt konto och tänkte vi skulle försöka gå ner i rank men det går bara inte för att alla är så brutalt dåliga. Kompisarna kom i Guld nova 2 och då sprang vi bara runt och lallade, körde med kniv, zeus, bara granater några rundor och ändå blev vi den ranken.

Visst, du kanske ska upp någon rank hit och dit, men men du kommer dit så småningom.

Själv pendlar jag mellan LEM och Supreme där jag också känner att det är sjukt många idioter, men så är det. Finns alltid bättre och sämre spelare än sig själv oavsett rank.

Vet inte till vem ditt inlägg är riktat, om det är till mig?

Men iom. att jag precis startat att börja ranka, och kör bara någon timme då och då (2-barns far så tiden är knapp)
så kommer jag sakta men säkert ta mig uppåt, handlar enbart om tid.
Men mitt inlägg som många förstod handlade inte om att jag blev ägd av någon med bättre aim/spelförståelse, utan enbart
om spelförstörelse

Iaf, lägger till er som postat era användare här i tråden till kvällen så kanske man kan lira nån gång

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Missade andra citeringar (sitter på en usel jobbdator just nu med hårdvara från 90-talet känns det som)
men ska kolla upp vad detta FaceIT är och kika på det, låter lovande!

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Visst finns det många idioter på MM, men för mig brukar det inte vara några problem vanligtvis. Spelar dock på relativt hög rank och så har jag också ett konto som är en rank lägre än min vanliga rank som jag spelar på när jag ska spela med mina kollegor på jobbet då de ligger på ganska mycket sämre rank än mig, detta för att det inte blir roligt för dem om jag köar på mainkontot då vi möter folk som är alldeles för bra för dem. Med detta så märker jag däremot inte av smurfar och liknande då jag oftast är bättre än dem ändå, så det funkar för mig. Inser att jag är en del av problemet själv lite grann, men i och med att jag spelar med mina kollegor så skulle jag nästan säga att jag har en någorlunda okej ursäkt till det, och i och med att jag ändå är högre rank än dem på mitt andra konto så brukar vi möta folk som är lite bättre än dem ändå, så det brukar jämna ut sig.

Priset tar nog någon snubbe vi hade i laget på Cache igår kväll dock, det var sista rundan, vi hade 15 poäng och motståndarna hade 14, två av våra grabbar sitter på 6k efter köp och sista killen i vårt lag har nästan inga pengar alls själv, säger åt dem att droppa till honom då det ändå är sista rundan men båda springer iväg. Blir rätt irriterad vid det laget och säger åt dem på skarpen att gå tillbaka att droppa, varpå en av killarna blir förbannad och TKar mig och sen efter det droppar till den andra killen. Väldigt smart att döda topfraggern när det står 15-14... inte

Permalänk
Medlem

Du kan få spela med mig, på mitt trollacc.. Är LE där, så kanske jag kan hjälpa dig lite på vägen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

går i konsolen kommer dock inte ihåg commandet :/

Går inte att sätta lägre än 50 där heller.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

På den gamla goda tiden dvs för två år sedan så hittade man matcher via IRC och hade ingen aning om vilken "skicklighet" motståndarna hade. Folk är bortskämda nuförtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

om någon sugen på spela mm är legendary eagle master just nu/ 20+

Permalänk
Medlem

Finns en tråd där man kan söka efter folk till lir så man slipper alla idioter i MM
http://www.sweclockers.com/forum/128-counter-strike/1260764-o...

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++

Permalänk
Medlem

Det här rankningssystemet är ju hellustigt. Jag började spela för typ 2 månader sen, jag startade som Silver IV (jag spelade skitdåligt i början), blev bättre och kom upp till Nova 2 i alla fall, tills jag har plötsligt börjat förlora rank. Och nu Silver IV igen, efter mindre än en vecka. Jag spelar minst lika bra, och fortsätter att bli bättre. Man tappar verkligen allt när man bara rankar ner, fast man slaktar folk med högre rank. Det kvittar om jag spelar premades, då möter vi helt plötsligt folk med bättre rank (mycket bättre rank, typ ) eller fuskare. Ibland kan det bli någorlunda jämt, men slutar alltid med något misstag eller någon som lämnar så vi får en bot.