Permalänk
Medlem

CS:GO hyra ut servrar?

Funderar på att starta upp en sida som hyr ut CS:GO servrar.

Tänker mig att man SMS:ar "csgo [2h/4dagar/3veckor/1månad]" och så får man tillbaka server IP:n och admin/rcon lösenord.
Kommer också gå att betala med kort + paypal via hemsidan om man föredrar det.

Tror ni det finns något intresse för det? Eller kanske redan finns väldigt många som hyr ut CS:GO servrar?
Vad finns det för ställen idag som hyr ut CS servrar, hur fungerar de, har de några nackdelar? (tex 64tickrate, osmidigbetalning, dyra, 1 månand som minimum)
Kanske rent av finns ställen som ger ut CS:GO servrar gratis?

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sony?:

Funderar på att starta upp en sida som hyr ut CS:GO servrar.

Tänker mig att man SMS:ar "csgo [2h/4dagar/3veckor/1månad]" och så får man tillbaka server IP:n och admin/rcon lösenord.
Kommer också gå att betala med kort + paypal via hemsidan om man föredrar det.

Tror ni det finns något intresse för det?
Vad finns det för ställen idag som hyr ut CS servrar, hur fungerar de, har de några nackdelar? (tex 64tickrate, osmidigbetalning, dyra, 1 månand som minimum)
Kanske rent av finns ställen som ger ut CS:GO servrar gratis?

Asså.. det finns ju sidor som hyr ut cs go servrar gratis. Så ganska meningslöst med detta. Även om du säkert får någon hundring i månaden för det, MAX

Visa signatur

GPU: XFX 7970 | CPU: i5 3570K | Moderkort: asrock z77 extreme4 | PSU: 650W corsair | Ram: 20 GB corsair vengance

Permalänk
Medlem
Skrivet av rakmakkan:

Asså.. det finns ju sidor som hyr ut cs go servrar gratis. Så ganska meningslöst med detta. Även om du säkert får någon hundring i månaden för det, MAX

Dock så är dessa som hyr ut det gratis, endast i ca 1-3timmar MAX, då det e en warserver helt enkelt. Även kallat pcw
games4u.se samt brutalcs.nu har dessa vad jag vet. Men att hyra ut servrar.. se till att ha bra uppkoppling samt hårdvara som klarar av detta, gärna något lite extra för att stå ut jämte mot de andra konkurenterna. Finns ett stort antal "seriösa" sidor som hyr ut servrar, men inte bara för cs utan för en stor mängd spel!

Jag skulle nog hålla mig borta från den nya "billigare" leverantören då det finns en risk att servrarna är väldigt ostabila osv osv... Helt enkelt för att jag vill veta om det går att lita på er

Sök runt lite på svenska server leverantörer och kolla på vad alla dessa saknar! Lycka till!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Intresse finns självklart (Tror jag) men då måste du ju sammtidigt kunna erbjuda riktigt stabila servrar vad gäller hårdvara och internet, men även ha nått som gör att man får upp ögonen för just din server oxå!

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk

Hela bankatalogen för 5v5 inklusive banor som de_contra, de_russka, de_phoenix, CPL banorna samt extremt stabila så kan du tjäna en liten slant men sen om det är värt jobbet är upp till dig.

Permalänk
Medlem

Ett intresse finns det alltid, fråga är bara hur stort intresset är och om det är ekonomiskt hållbart i längden. Precis som tidigare sagt så finns det en del ställen där det är gratis och passar utmärkt till PCW och liknande. Vi brukar använda games4u.se har jag för mig när vi kör 5v5 mellan de lag som sitter på våran teamspeak.

Dom jag kan tänka mig vara intresserade är t.ex klan eller annan grupp som vill ha en egen server för att kunna träna på och liknande men inte har kunskap eller budget för att skaffa en egen fysisk server. Då är det perfekt att kunna hyra en för en slant, vet själv att jag och några kompisar letade server att hyra när vi ville ha något stabilare än en hemma server.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Okej, då vet jag lite mer.

Får se hur det blir, kollade runt en del och många hyr redan ut till väldigt lågt pris. Tror jag drar igång en hemsida och testar hur det går. Tänker profilera mig mot mindre klaner genom att ha eBot så att det blir enkelt att skapa matcher, lag och tävlingar. Alla matchresultat sparas också ner inklusive statistik om headshots etc.

Skrivet av FlytPojken:

Hela bankatalogen för 5v5 inklusive banor som de_contra, de_russka, de_phoenix, CPL banorna samt extremt stabila så kan du tjäna en liten slant men sen om det är värt jobbet är upp till dig.

Tack för tipset om banorna!

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.