Måste dra ut och sätta in musen varje gång jag startar datorn?

Permalänk

Måste dra ut och sätta in musen varje gång jag startar datorn?

Som topic lyder, musen startar aldrig när jag startar upp datorn vilket gör att jag måste "starta om" den varje gång genom att dra ut usb:n. Någon som vet varför datorn inte hittar musen direkt? Är en razer naga, har laddat ner razers program Razer Synapse med drivrutiner men det hjälper inte. Programmet hittar musen och fungerar felfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FruitNinja:

Som topic lyder, musen startar aldrig när jag startar upp datorn vilket gör att jag måste "starta om" den varje gång genom att dra ut usb:n. Någon som vet varför datorn inte hittar musen direkt? Är en razer naga, har laddat ner razers program Razer Synapse med drivrutiner men det hjälper inte. Programmet hittar musen och fungerar felfritt.

Har du testat en annan usb port? kanske är nåt sånt :s

Visa signatur

En dator

Permalänk

Har samma fel W8.1

Permalänk
Medlem

min mus o tangentbord startar efter cirka 30 sekunder, kanske liknande problem? Hur fixar man skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FruitNinja:

Som topic lyder, musen startar aldrig när jag startar upp datorn vilket gör att jag måste "starta om" den varje gång genom att dra ut usb:n. Någon som vet varför datorn inte hittar musen direkt? Är en razer naga, har laddat ner razers program Razer Synapse med drivrutiner men det hjälper inte. Programmet hittar musen och fungerar felfritt.

Skrivet av Bloodsbane:

Har samma fel W8.1

Skrivet av simme300:

min mus o tangentbord startar efter cirka 30 sekunder, kanske liknande problem? Hur fixar man skiten.

Har ni pluggat in Mus/T-Bord som sitter närmast ps/2 ingången?
Om inte så prova det/starta om enheten och uppdatera diverse drivrutiner.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Har ni pluggat in Mus/T-Bord som sitter närmast ps/2 ingången?
Om inte så prova det/starta om enheten och uppdatera diverse drivrutiner.

Har nu ändrat till dom USB uttagen återkommer med svar om det går eller inte

Permalänk
Inaktiv

Brukar ha det problemet när jag väcker datorn från sleep de senaste veckorna, både mus och tangentbord. Datorn är ett par år gammal. Kan det vara någon Windowsuppdatering?