Permalänk
Inaktiv

Varför tar det så otroligt lång tid att få svar från er support? Ibland får man inget svar alls verkar det som. Jag har dessutom väntat på en återbetalning från ett returärende bra länge nu. I mailet jag fick stod det att en återbetalning skulle ske senast inom 5 dagar, nu har det gått 21 dagar. Såklart inget svar från er support heller.

Jag har inte handlat så mycket på Dustin, men dessa problem gör att ni tyvärr är allt annat än förtroendeingivande.

Permalänk
Skrivet av IngolfINC:

Jag har hängt här på forumet ända sedan man köpte sina datorkomponenter på skribofont och varje MB ram kostade en tusenlapp. Jag har många gånger varit nära att regestrera mig för att ställa någon fråga eller ge mig in i en debatt men har alltid upptäckt att mina frågor redan blivit besvarade i någon tråd eller att någon mer kunnig redan lyckats uttrycka vad jag tycker och tänker. Jag hade hoppats att när jag väl hade en åsikt eller fråga som jag anser viktig nog för att regestrera mig och skriva så skulle det vara om något roligt/intressant som skulle engagera all samlad expertis på forumet. Därför känns det nu tråkigt att mitt premiärinlägg handlar om att bara klaga. Nåväl....

Jag har alltid varit en trogen kund hos dustin (eller trogen och trogen, men jag har köpt mycket där för att de allt som oftast varit billigast) både privat och via mitt företag och jag har sällan haft några problem fram tills för något/några år sedan. För ett par år sedan började i stort sett varannat paket jag beställt dyka upp helt och hållet deformerat och ibland med stora hål i emballaget. Jag har kontaktat Dustin ett par gånger angående detta men de har varje gång hänvisat till postens hantering och visst vet jag att posten ibland är lite hårdhänta men i de här fallen måste någon på posten verkligen hata Dustin för jag har aldrig haft samma problem med någon annan butik.
Dessutom har det hänt ett par gånger att paketen helt saknar utfyllnadsmaterial så att sakerna jag besällt kastas omkring inne i paketen (inget har gått sönder pga detta för mig dock) men man ser på de postenanställda som lämnar ut sakerna att de skäms för att sträcka fram paketet som låter som när man skakar ett pussel. Även detta har jag påpekat för Dustin och svaret jag fått då är att de avgör från fall till fall ifall det behövs utfyllnadsmaterial i paketen, men ifall de inte anser att det behövs till exempelvis hårddiskar då undrar jag när de tycker att det behövs.

Hur som haver, att det titt som tätt dyker upp trasiga paket är väl egentligen ingen fara så länge allt fungerar och de ställer upp ifall något blir problem (även om jag även har en rolig historia om när Dustin först inte ville ta emot en skärm jag lämnade tillbaka för att de tyckte kartongen var för skadad, men de ändrade sig sedan). Anledningen till att jag skriver detta inlägg är dock för att de senaste månaderna har verkligen ingenting fungerat! Som privatperson ligger jag fortfarande ute med pengar för en returnerad produkt och det är omöjligt att få svar på när dessa pengar kommer att betalas ut. Mitt företag väntar dessutom på svar på ett antal mail som skickats för upp till en månad sedan vilket är helt och hållet oacceptabelt i den här branschen!

Så för att avsluta det här premiärinlägget. Dustin! Ni har problem, jag förstår att ni vill lösa dessa med så lite uppmärksamhet från allmänheten som möjligt, men jag tycker att det är dags att ni svarar på vad det är som händer egentligen. Som det är nu känns det inte alls säkert att beställa från er och alla rykten som likviditetsproblem (som säkert inte är mer än ett rykte men eftersom ni inte säger något så...) gör att jag blir orolig.
Dessutom tycker jag det är dags att ni gör en ordentlig utredning till varför så många paket ni skickar blir helt massakrerade. Även om det, som ni säger, är postens fel så borde ni ta upp detta med dem för att se ifall något kan göras annorlunda för jag har som sagt aldrig varit med om att någon annan butik har problem i den utsträckningen som ni har.

Tack för mig!

Tack för din återkoppling! Det är tråkigt att höra att du inte har fått svar från oss, vilket självklart inte är bra! Vi är just nu inne i en period av hög belastning på grund av tekniska problem som påverkar våra utbetalningar men vi har ett team som jobbar för fullt för att det ska återgå till normal drift. Skicka ordernr på PM så kan vi kolla på ditt ärende.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Kunzite:

Varför tar det så otroligt lång tid att få svar från er support? Ibland får man inget svar alls verkar det som. Jag har dessutom väntat på en återbetalning från ett returärende bra länge nu. I mailet jag fick stod det att en återbetalning skulle ske senast inom 5 dagar, nu har det gått 21 dagar. Såklart inget svar från er support heller.

Jag har inte handlat så mycket på Dustin, men dessa problem gör att ni tyvärr är allt annat än förtroendeingivande.

Som jag svarat flera här på forumet så har vår kundjänst nu extra hög belastning och därför tar det längre tid att få svar. Gällande din återbetalning så kan vi kolla på ditt ärende om vi får order-nr på PM.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Man blir ju orolig på riktigt eftersom det är helt olikt Dustin. Jag har ingen aning om Dustinkoncernens likviditet innan de sjösatte den nya (läckande) skutan/sidan. Har botten gått ur försäljningen kan ju mycket hända, snabbt, i den marginalsnåla och lättrörliga datorbranschen.

Vi har haft ett tekniskt problem som resulterat i att vi inte kunnat hantera utbetalningar till kunder inom samma tid som normalt. Belastningen på kundtjänst och den avdelning som hanterar utbetalningar har ökat markant och därav längre ledtider än normalt. Vi försöker lösa de kunder som är berörda av detta så snabbt det går. Det finns överhuvudtaget inga kopplingar till vår finansiella status.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Så länge Dustin är ointresserade eller ovilliga att berätta för sina kunder varför det är så stora problem blir ju allt bara gissningar. De omorganiserade relativt nyligen sina bolag eftersom man fick nytt organisationsnummer på fakturorna. Det kanske ytterligare bidragit till inkörningsproblemen:

"Vi har gjort en förändring som innebär att alla säljbolag inom Dustin-koncernen blir landspecifika bolag från den 1 september. Det innebär att Dustin AB blir Dustin Sverige AB, med organisationsnummer 556666-1012.

Den enda skillnaden är att avsändaren på fakturan är Dustin Sverige AB istället för Dustin AB med samma Bankgiro-/postgironummer som tidigare."

Det har ju ryktats länge om börsintroduktion eftersom riskkapitalbolaget Altor som äger 80% väl snart vill ha tillbaka sina pengar, de 80% de köpte 2006: http://www.nyemissioner.se/foretag/planerad-notering/dustin_a...

Antagligen har väl alla förändringar gjorts som en förberedelse, men med tanke på vad som hänt kanske introduktionen skjuts på framtiden igen.

Se svar på ditt tidigare inlägg

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Det finns överhuvudtaget inga kopplingar till vår finansiella status.

OM det nu finns några sådana kopplingar hade ni då svarat att "ja vi har problem med finanserna" heller hade ni svarat exakt så som ni nu gjorde för att då hoppas på att ej tappa kunder?

Jag skulle tippa på att NEJ ni skulle absolut inte svara att ni har problem utan aktivt gå ut med svar/etc att allt är fin,fint inga penga bekymmer här inte!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför ni förväntar er svar om Dustins finansiella ställning via kundtjänst.
Då är det bättre ni kontaktar VD Georgi Ganev istället och framför klagomål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

OM det nu finns några sådana kopplingar hade ni då svarat att "ja vi har problem med finanserna" heller hade ni svarat exakt så som ni nu gjorde för att då hoppas på att ej tappa kunder?

Jag skulle tippa på att NEJ ni skulle absolut inte svara att ni har problem utan aktivt gå ut med svar/etc att allt är fin,fint inga penga bekymmer här inte!

Haha, med den logiken kan man ju slå fast precis vad som helst.

Måste säga att jag blir förvånad när man läser om alla problem, jag har personligen lagt 4 beställningar sedan hemsidan byttes och även haft 2 RMA-ärenden, alla har gått precis lika snabbt och smärtfritt som tidigare (har dock inte haft några krediteringsärenden). Jag tror helt enkelt inte att det generellt är så illa som man kan få för sig när man kollar denna tråden.

Visa signatur

E det så?

Permalänk

Hej!

Jag skrev till er support i Tisdags men inte fått något svar än. Jag köpte nämligen ett par QPAD QH-90 som jag inte var så nöjd med så jag vill skicka tillbaks dem. Tyvärr fanns ingen returlapp med i paktet som jag fick och det skulle kosta ca 150 kronor att skicka tillbaka paketet själv. Detta var jag inte så sugen på. Så jag undrar ifall ni kan skicka ut än eller är detta något man skall stå för själv? Aldrig skickat tillbaka något!

Här är mitt ordernummer; 200104191

tack på förhand

Permalänk
Skrivet av Stagfeldt:

Hej!

Jag skrev till er support i Tisdags men inte fått något svar än. Jag köpte nämligen ett par QPAD QH-90 som jag inte var så nöjd med så jag vill skicka tillbaks dem. Tyvärr fanns ingen returlapp med i paktet som jag fick och det skulle kosta ca 150 kronor att skicka tillbaka paketet själv. Detta var jag inte så sugen på. Så jag undrar ifall ni kan skicka ut än eller är detta något man skall stå för själv? Aldrig skickat tillbaka något!

Här är mitt ordernummer; 200104191

tack på förhand

Hej! Ring gärna till oss på 08-553 44 900 så ska vi hjälpa till att skicka ut en retursedel till er.
Tyvärr har vi längre svarstider på mail i dagsläget men hoppas att snart kunna hjälpa er även där.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Avstängd

Hej, en order som jag har fått bekräftad dels via mail och också så står den om jag loggar in hos dustin under orderhistorik som bekräftad och betalsätt som "Betalsätt: Klarna Konto" men ej levererad då ett par av komponenterna är restnoterade och ska komma in beräknat 2014-11-10. Betyder det att Klarna har godkänt att jag betalar genom dem eller betyder det att det ansöks hos dem när alla produkter är leveransklara?
Tack i förväg för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av riiichard:

Varför kan man inte köpa Microsoft Surface 3 som privatperson hos er?

Skrivet av gymrattan:

Svenska Windows-chefen Thomas Floberg: http://www.idg.se/2.1085/1.587493/ville-salja-surface--nobbad...
– Vi har ett antal partner som vi säljer genom. Till företag och organisationer är det Atea och Dustin, och mot konsument är det Elgiganten, Siba, Media Markt och Webhallen.

Dustin säljer även Microsoft Surface 3 till privatpersoner om man beställer dem via https://www.dustin.se (företagssidan), dock så är det lite dyrare frakt på företagssidan än på privatsidan, men man kan i alla fall köpa produkten

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Jag kan slänga in ytterligare ett påpekande om att det är i princip omöjligt att navigera på er hemsida i Chrome (uppdaterad till version 38.0.2125.104 m), eftersom ingen av menyerna funkar som de ska. Jag kan inte heller kolla t.ex min orderhistorik eftersom jag oundvikligen kommer direkt till "mitt konto" istället för att öppna menylisten som jag vill göra. Om jag klickar på "Programvara" i det orangea fältet så får jag upp detta: http://i.imgur.com/PDID72a.png Liknande, fast fler krumelurer, om jag klickar på "Hårdvara".

Sidan fungerar så pass bra i Internet Explorer att det åtminstone går att navigera, men rent grafiskt så packar det ihop då och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Jag kan slänga in ytterligare ett påpekande om att det är i princip omöjligt att navigera på er hemsida i Chrome (uppdaterad till version 38.0.2125.104 m), eftersom ingen av menyerna funkar som de ska. Jag kan inte heller kolla t.ex min orderhistorik eftersom jag oundvikligen kommer direkt till "mitt konto" istället för att öppna menylisten som jag vill göra. Om jag klickar på "Programvara" i det orangea fältet så får jag upp detta: http://i.imgur.com/PDID72a.png Liknande, fast fler krumelurer, om jag klickar på "Hårdvara".

Sidan fungerar så pass bra i Internet Explorer att det åtminstone går att navigera, men rent grafiskt så packar det ihop då och då.

Verkar som att det var ett tillfälligt fel? Fungerar för mig i exakt samma version av Chrome nu åtminstone.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Verkar som att det var ett tillfälligt fel? Fungerar för mig i exakt samma version av Chrome nu åtminstone.

Jag stötte på samma fel första gången, vad jag kan minnas, några veckor tillbaka. Men det kanske inte enbart är webläsarspecifikt. På nåt sätt måste det dock vara kopplat till Chrome eftersom det nästan funkar som det ska i IE.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Olegh:

Jag stötte på samma fel första gången, vad jag kan minnas, några veckor tillbaka. Men det kanske inte enbart är webläsarspecifikt. På nåt sätt måste det dock vara kopplat till Chrome eftersom det nästan funkar som det ska i IE.

Som jag skrivit tidigare så har jag haft liknande problem med FF. Ena gången fungerar det, lite senare kan menyerna vara kaputt igen. Inte testat på någon vecka, men tydligen är det inte fixat än enligt vad du berättar eller så är det möjligen ett nytt fel.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av altair4:

Är väl bäst jag skriver ärendenumret här för min 4v+ försenade återbetalning med då så kanske jag också får in mina pengar nån gång också..............

CAS-02611-Y8W4

Din återbetalning har gått iväg från oss och du bör ha pengarna inom 2-4 bankdagar. Beklagar återigen dröjsmålet.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av alexanderkoponen:

Dag 26 - fortfarande ingen framgång - hemsidan är verkligen onåbar.

Boven i dramat (som jag skrev för 19 dagar sen) är Dustins hemsidas IPv6 konfiguration.
Av någon anledning fungerar SSL-kopplingen/certifikat-hanteringen annorlunda vid http-till-https-vidarebefordringen när man kommer in via IPv6 istället för IPv4, den funkar inte mot alla IP-adresser (och ja, jag har provat att stänga av brandväggen helt).

Man skulle väl kunna argumentera att jag inte borde köra IPv6 hemma, men efter att ha gjort det i 15år, konstaterat att ALLA andra IPv6-sidor fungerar (även IPv6-only sidor), så säger jag bara att Dustin borde inte ha ett AAAA-record på sin hemsida om de inte supportar det.

Jag har varit i behov av olika saker (verktyg, projektorduk, krone-verktyg, controllerkort) och det är minst sagt trädigt att behöva söka upp dessa prylar från andra handlare, men det har gått på något sätt.

Eftersom jag tagit upp detta problem flera gånger i den här tråden utan minsta gehör så antar jag bara att det aldrig kommer lösa sig. Men det ska bli intressant att se när problemet sprider sig i takt med att IPv6 rullas ut även i hemmen.

Dag 53 (ingen överdrift) och jag kan fortfarande inte nå Dustins hemsida.

Det funkar om jag stänger av IPv6 i hemmet temporärt, men det är ju förargligt att man ska behöva stänga av IPv6 för att nå Dustins hemsida, när allt annat funkar som det ska över IPv6 (jag använder t.ex. tjänster över Internet som BARA har IPv6). Så det slutar med att jag surfar mindre och mindre på den.

Nu är jag hemma sjuk och försöker jobba hemifrån och behöver använda Dustins hemsida en del så då blir det att timme för timme måste jag välja ifall jag ska ha IPv6 av för att surfa på Dustins hemsida, eller ha IPv6 på för att kunna göra andra saker gentemot jobbet.

Jag har i ett annat ärende försökt prata med Dustin. De har seriösa problem med sina fakturautskick, vi fick påminnelse på jobbet på en faktura som de aldrig skickat ut (t.o.m. deras orderhistorik säger att de inte fakturerat oss) - nu verkar ju det ärendet lösa sig, men jag passade på att framföra (per telefon) olika saker som inte fungerar med hemsidan. Efter tre dagar får jag ett email från som säger:

"Du har varit i kontakt med oss tidigare gällande feedback på vår hemsida.

Om du kan gå in på vår hemsida och framföra all feedback du har genom att
klicka på feedback-knappen på hemsidan vore vi tacksamma då den
informationen går direkt till vårt webbteam som mer än gärna vill ha
feedback för att göra vår hemsida bättre."

Jag vet inte om jag ska skratta, gråta eller ta en hint.
Det är bara SÅ MYCKET som är fel med deras nya system och man kan inte ens ringa in och berätta det för dem.

Om jag inte visste bättre så skulle jag säga att vi börjar få en ny Skribo Font.

Är det någon här på forumet som vet något bra alternativ?
Vi handlar grejjer på jobbet varje vecka (datorer, datordelar, skärmar, kablar, verktyg), det har funkat väldigt bra med Dustin men nu vet jag inte längre. Hemsida funkar inte, fakturering strular - t.o.m. mina kollegor (som inte jobbar IT) har frågat mig om det inte finns någon annanstans vi kan vända oss.

Jag har flera gånger (via detta forum och via att ringa in till Dustin) bett dem att kontakta mig men får aldrig svar. En gång fick jag ett mail, dvs det jag nämnde ovan "gå in på hemsidan..."

Så, vad gör man?

Permalänk
Medlem

Gå in på deras hemsida låter ju enklast för mig? Det är väl bättre att webteamet får en förklaring i textform från någon som upplevt problemen direkt än att någon på kundsupporten ska återberätta det du sagt till dom över telefonen (och antingen glömma hälften av det du sagt eller försöka återberätta saker dom inte ens förstår)?

Antingen det eller handla någon annanstans.

Men som sagt, lägg ner timmar på att snacka i telefon eller ta 5 minuter och gör det dom ber dig om, upp till dig. Och jag kan garantera att det är inte kundsupporten som bestämt hur det ska göras utan det är webteamet som vill ha så exakt info som möjligt av de som faktiskt upplevt problemen/buggarna så att de kan lösa eventuella problem.

Permalänk
Medlem

Nu har det snart gått två månader för er att felsöka mitt grafikkort. Är inte det lite väl länge?
Oerhört jobbigt för mig som utför jobb på min dator så som att göra videos och bilder. Har fått sitta på det sämre grafikkortet nu under tiden mitt är iväg till felsökning. Detta har lett till att jag inte kunnat göra vissa grejer på datorn p.g.a. ett sämre grafikkort. :/

Permalänk
Skrivet av Roze:

Nu har det snart gått två månader för er att felsöka mitt grafikkort. Är inte det lite väl länge?
Oerhört jobbigt för mig som utför jobb på min dator så som att göra videos och bilder. Har fått sitta på det sämre grafikkortet nu under tiden mitt är iväg till felsökning. Detta har lett till att jag inte kunnat göra vissa grejer på datorn p.g.a. ett sämre grafikkort. :/

Jag är i precis samma situation. Skickade in mitt grafikkort den 4/9 och har inte hört något ifrån Dustin mer än att de skickat kortet på service. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Har beställt mycket från Dustin både privat och via arbete. Känns inte som Dustin är så måna om sina kunder längre... Kommer lägga samtliga beställningar på jobb och privat från andra företag om inte Dustin löser detta snyggt.
Fick inte ens svar här i tråden tidigare när jag undrade hur det gick med ärendet.

Jag hoppas det löser sig för oss båda.

Visa signatur

För många datorer för signaturen.
http://h23.se

Permalänk
Medlem

Hej Dustin!
När får ni in nya Mac Mini på lager?

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Undrar hur det går för er med leveranserna av Iphone 6? Jag beställde två st för över en vecka sen och inte hört ett knyst, inget besked om datum eller någonting alls. Verkar som andra fått sina telefoner hyffsat fort om man beställt via en operatör. Hur många står på Kö hos er för att få en Iphone 6? Funderar nästan på att avbeställa ordern och gå ner till Teliabutiken direkt om det ändå ska ta ett par veckor till att få den.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av inomjordisk:

Jag är i precis samma situation. Skickade in mitt grafikkort den 4/9 och har inte hört något ifrån Dustin mer än att de skickat kortet på service. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Har beställt mycket från Dustin både privat och via arbete. Känns inte som Dustin är så måna om sina kunder längre... Kommer lägga samtliga beställningar på jobb och privat från andra företag om inte Dustin löser detta snyggt.
Fick inte ens svar här i tråden tidigare när jag undrade hur det gick med ärendet.

Jag hoppas det löser sig för oss båda.

Då är vi tre.
Skickade in mitt grafikkort 26/09 och inte hänt något annat än att jag fått meddelande om att kortet är på service och att dom inväntar svar från serviceavdelningen. Hoppas det kommer lösa sig för alla oss tre inom kort.

Permalänk

Fortfarande inte ett ord från Dustin angående mitt garantiärende på ett grafikkort som de skickade på service 12/9. Läser på konsumentverekts hemsida att 'Oavsett om felet ska repareras eller varan ersättas med en ny, ska åtgärden ske "inom skälig tid" från det att du reklamerade'.

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-konsument/Fel-pa-vara/

Tycker skälig tid har passerat vid det här laget. Har inte ens fått ett mail från Dustin som förklarar varför det drar ut på tiden. Under all kritik. Mitt tidigare enormt höga förtroende för Dustin är just nu i botten.

Visa signatur

För många datorer för signaturen.
http://h23.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av inomjordisk:

Tycker skälig tid har passerat vid det här laget. Har inte ens fått ett mail från Dustin som förklarar varför det drar ut på tiden. Under all kritik. Mitt tidigare enormt höga förtroende för Dustin är just nu i botten.

Det beror nu på att ekonomiavdelningen har mycket att göra ska du se! Det verkar vara standardsvaret.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Skrivet av alexanderkoponen:

Dag 53 (ingen överdrift) och jag kan fortfarande inte nå Dustins hemsida.

Det funkar om jag stänger av IPv6 i hemmet temporärt, men det är ju förargligt att man ska behöva stänga av IPv6 för att nå Dustins hemsida, när allt annat funkar som det ska över IPv6 (jag använder t.ex. tjänster över Internet som BARA har IPv6). Så det slutar med att jag surfar mindre och mindre på den.

Nu är jag hemma sjuk och försöker jobba hemifrån och behöver använda Dustins hemsida en del så då blir det att timme för timme måste jag välja ifall jag ska ha IPv6 av för att surfa på Dustins hemsida, eller ha IPv6 på för att kunna göra andra saker gentemot jobbet.

Jag har i ett annat ärende försökt prata med Dustin. De har seriösa problem med sina fakturautskick, vi fick påminnelse på jobbet på en faktura som de aldrig skickat ut (t.o.m. deras orderhistorik säger att de inte fakturerat oss) - nu verkar ju det ärendet lösa sig, men jag passade på att framföra (per telefon) olika saker som inte fungerar med hemsidan. Efter tre dagar får jag ett email från som säger:

"Du har varit i kontakt med oss tidigare gällande feedback på vår hemsida.

Om du kan gå in på vår hemsida och framföra all feedback du har genom att
klicka på feedback-knappen på hemsidan vore vi tacksamma då den
informationen går direkt till vårt webbteam som mer än gärna vill ha
feedback för att göra vår hemsida bättre."

Jag vet inte om jag ska skratta, gråta eller ta en hint.
Det är bara SÅ MYCKET som är fel med deras nya system och man kan inte ens ringa in och berätta det för dem.

Om jag inte visste bättre så skulle jag säga att vi börjar få en ny Skribo Font.

Är det någon här på forumet som vet något bra alternativ?
Vi handlar grejjer på jobbet varje vecka (datorer, datordelar, skärmar, kablar, verktyg), det har funkat väldigt bra med Dustin men nu vet jag inte längre. Hemsida funkar inte, fakturering strular - t.o.m. mina kollegor (som inte jobbar IT) har frågat mig om det inte finns någon annanstans vi kan vända oss.

Jag har flera gånger (via detta forum och via att ringa in till Dustin) bett dem att kontakta mig men får aldrig svar. En gång fick jag ett mail, dvs det jag nämnde ovan "gå in på hemsidan..."

Så, vad gör man?

Skrivet av Åsa-Nisse:

Gå in på deras hemsida låter ju enklast för mig? Det är väl bättre att webteamet får en förklaring i textform från någon som upplevt problemen direkt än att någon på kundsupporten ska återberätta det du sagt till dom över telefonen (och antingen glömma hälften av det du sagt eller försöka återberätta saker dom inte ens förstår)?

Antingen det eller handla någon annanstans.

Men som sagt, lägg ner timmar på att snacka i telefon eller ta 5 minuter och gör det dom ber dig om, upp till dig. Och jag kan garantera att det är inte kundsupporten som bestämt hur det ska göras utan det är webteamet som vill ha så exakt info som möjligt av de som faktiskt upplevt problemen/buggarna så att de kan lösa eventuella problem.

Så för en vecka sen gjorde jag mig besväret att ställa om nätverket, så jag kunde nå Dustin och lämna in en felrapport.
Det har nu gått en vecka och jag har inte fått något svar eller återkoppling.

Så vad blir det nu...

Dag 60 jag inte kan nå hemsidan hemifrån.
Dag 7 som de inte svarat på min felanmälan när jag gjort den på det sätt som de kräver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inomjordisk:

Fortfarande inte ett ord från Dustin angående mitt garantiärende på ett grafikkort som de skickade på service 12/9. Läser på konsumentverekts hemsida att 'Oavsett om felet ska repareras eller varan ersättas med en ny, ska åtgärden ske "inom skälig tid" från det att du reklamerade'.

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-konsument/Fel-pa-vara/

Tycker skälig tid har passerat vid det här laget. Har inte ens fått ett mail från Dustin som förklarar varför det drar ut på tiden. Under all kritik. Mitt tidigare enormt höga förtroende för Dustin är just nu i botten.

Jag lämnade in en projektor tog över 4 veckor för mig. Så jag mejlade Dustins Kundombudsman detta fick jag som svar i ett av hans och mitt mejlkonversation. "Tack för du hörde av dig till mig.
Det är aldrig kul när serviceärenden drar ut på tiden och därför har vi en policy att lösa dessa när det gått en månad."
Kan du ringa vår kundservice på en gång så löser vi det på direkten, är det några problem så hälsa från mig jag sitter i samma rum fram till klockan 17:00 så är det fixat direkt 08-55344800.
(Det kan vara så att det är något som svarar från ett inhyrt företag vi använder oss för tillfället men dom kopplar in dig på vår kundserviceslinga i så fall.) .

Permalänk
Medlem

Hur går det för er alla som hade problem? Har det löst sig för någon?

Skrivet av Dustin Home:

Hej! Jag vill börja med att beklaga förseningen och det här har dragit ut på tiden. Vi har haft ett tillfälligt tekniskt problem som gjort att återbetalningar har dröjt. Det är därför som det tar längre tid än normalt och vi jobbar för fullt med att åtgärda detta.

Har du ett order/ärende-nummer så skicka gärna det i PM så kan vi kolla upp ditt ärende för att lösa det så snabbt som möjligt.

Jag skickade alla mina uppgifter från mitt ärende till den här personen den 16 oktober, men fick såklart inget svar tillbaka.
Jag kontaktade istället Lindorff som sa att det viss går bra att kvitta fakturan mot krediten (som det även står på fakturan att man ska göra, men han som jag pratade med på kundjänst hävdade inte gick) och då någon av alla jag pratat med på Dustin även skapat en kreditfakturan för frakten gick det smidigt!

MEN, idag blir jag återigen uppringd av byggfirman som också blivit indragen i det hela. Nu har han fått en andra påminnelsefaktura med hot att om inte den betalas innan 11 november kommer det att bli juridiska påföljder. Detta trots att Dustins kundtjänst den 3 oktober hävdat att den har krediterats och kvittas. Jag blir så arg så jag kokar!!
Jag ringde upp Dustins kundtjänst igen och bad att få prata med han som jag hjälpte mig senast, men han "finns inte i telefonkatalogen". Jag ber då att få prata med kundombudsmannen, men han tar inte emot telefonsamtal längre utan kan bara kontaktas via mejl. Det enda som återstår då är vanliga kundtjänsten där jag får prata med en tjej som kör standardsvaret att hon kan vidarebefordra detta till ekonomiavdelningen... Jag mejlade även Lindorff igen angående den här fakturan och hoppas att dom löser det, men vad kan jag göra mer?
Han på byggfirman är ganska sur över att han blivit inblandad i det här och jag är så jävla less på allt det här jag också.

När jag tänker efter så ljuger jag nog inte om jag säger att ett av de största misstagen jag gjort den senaste tiden är att ha lagt den här beställningen hos Dustin! Det har blivit en väldigt dyr bildskärm om man tänker på hur många arbetstimmar jag lagt ner på allt. Kundtjänsten gör säkert så gott dom kan, men ska det vara så svårt att lösa?
Här verkar dom inte hjälpa till längre heller och på Facebook blir de flesta som ställer frågor ignorerade, trots att dom är inne och lägger in "erbjudanden" ibland.

Permalänk
Skrivet av pari:

Hur går det för er alla som hade problem? Har det löst sig för någon?

Inte hört ett ord från Dustin. Mitt grafikkort har varit på service i 8 veckor + tiden posten och dustin har hanterat kortet.
Ska ringa dem idag. Återkommer.

Visa signatur

För många datorer för signaturen.
http://h23.se