Endast ljud från skype i headset och allt förutom skype i högtalare

Permalänk

Endast ljud från skype i headset och allt förutom skype i högtalare

Hej, jag har ett väldigt frustrerande problem med ljudet på datorn. Det är så att jag endast hör ljudet från skype i mitt headset (Logitech G930) och jag hör allt annat ljud förutom skype i stereon när den är ikopplad. Jag har kollat så att alla drivrutiner är uppdaterade och jag har sökt i kontrollpanelen om nåt kan ha blivit avstängt men jag hittar inte problemet.

Tidigare har allt fungerat som det ska men igår kväll så började det djävlas och jag såg även att jag inte kan göra någon systemåterställning till en tidpunkt då det fungerade.

Permalänk
Medlem

kolalt inställningarna i både skype och windows?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Har kollat så gott jag kan i Realtek HD-ljudkonfiguration, skype och i kontrollpanelen. Har aldrig haft något liknande problem och behövt ändra något då allt har fungerat bra från början. Därför kan jag inte så mycket om just inställningar till ljud. Men det är ju bara så konstigt att det gör som jag skrev ovan

Permalänk

Vill du ha ljudet i lurarna eller i högtalarna? Kolla i Realtek HD och avancerade inställningar, testa båda alternativen där.

Permalänk
Medlem

Nu kanske du har testat det här men har du högerklickat på ljudsymbolen nere till höger på skrivbordet och sen playback devices där kan du välja vad du ska ha till kommunikation och till "vanligt" ljud. Du gör det genom att högerklickat på dem. Vet inte om du fattar för jag är trött som tusan, ska sova nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 930, Asus P6T Deluxe V2, Corsair Vengance 6GB DDR3, Asus GeForce GTX 560 Ti 448, Corsair TX 750W, Samsung 830 256 GB, Samsung Syncmaster P2350, Logitech G35, Logitech G9, Logitech Z-5500, Playstation 3 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av wikstroem:

Hej, jag har ett väldigt frustrerande problem med ljudet på datorn. Det är så att jag endast hör ljudet från skype i mitt headset (Logitech G930) och jag hör allt annat ljud förutom skype i stereon när den är ikopplad. Jag har kollat så att alla drivrutiner är uppdaterade och jag har sökt i kontrollpanelen om nåt kan ha blivit avstängt men jag hittar inte problemet.

Tidigare har allt fungerat som det ska men igår kväll så började det djävlas och jag såg även att jag inte kan göra någon systemåterställning till en tidpunkt då det fungerade.

Vad har du för OS?

Permalänk
Medlem

Du har troligen dina högtalare som standardenhet, det är därför allt annat ljud spelas upp i högtalarna. Skype har som funktion att den känner av headsets och frågar ifall den ska användas för kommunikation. Om du vill ha allt ljud i ditt headset så ställer du in din standardenhet på headsetet.

(Om du inte vet hur du ändrar standardenhet för ljud högerklickar du på högtalar symbolen i aktivitetsfältet och väljer "Upplspelningsenheter" och sedan vänsterklickar du på enheten du vill ändra och sedan välj "standardenhet" knappen längst ner".

Detta borde hjälpa!

Permalänk
Skrivet av Snallis:

Du har troligen dina högtalare som standardenhet, det är därför allt annat ljud spelas upp i högtalarna. Skype har som funktion att den känner av headsets och frågar ifall den ska användas för kommunikation. Om du vill ha allt ljud i ditt headset så ställer du in din standardenhet på headsetet.

(Om du inte vet hur du ändrar standardenhet för ljud högerklickar du på högtalar symbolen i aktivitetsfältet och väljer "Upplspelningsenheter" och sedan vänsterklickar du på enheten du vill ändra och sedan välj "standardenhet" knappen längst ner".

Detta borde hjälpa!

precis! Du har troligtvis stereon satt som "standardenhet" och datorn(headset) som "standardenhet för kommunikation".

Permalänk

Bumpar tråden.

Villa ha tvärtom. Vill endast ha ljudet från skype i mina lurar och allt annat ljud i högtalarna, hur ändrar jag detta? hittar inget som funkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HystericalRacing:

Bumpar tråden.

Villa ha tvärtom. Vill endast ha ljudet från skype i mina lurar och allt annat ljud i högtalarna, hur ändrar jag detta? hittar inget som funkar?

Sätt dina högtalare som standardenhet i windows, sedan sätter du dina lurar som ut-enhet i skype.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av HystericalRacing:

Bumpar tråden.

Villa ha tvärtom. Vill endast ha ljudet från skype i mina lurar och allt annat ljud i högtalarna, hur ändrar jag detta? hittar inget som funkar?

i skype kan du välja under fliken "högtalare" i skype, att använda tex logitech g930 om det är ett sådan headset som du har. och sedan under uppställningsenheter (högerklick på högtalarsymbolen i aktivitetsfältet) välja dina vanliga högtalare som standradenhet.

Permalänk

Tusen Tack! Har dock vanligt in-ear headset. Ett problem, råkade klicka i disable device vid högtalarinställningarna så 3.5mm jacket fram går inte att hitta. Hur aktiverar jag det igen?

Permalänk
Skrivet av HystericalRacing:

Tusen Tack! Har dock vanligt in-ear headset. Ett problem, råkade klicka i disable device vid högtalarinställningarna så 3.5mm jacket fram går inte att hitta. Hur aktiverar jag det igen?

uppspelningsenheter>uppspelning> högerklicka i det"vita" under alla olika alternativ som du har och markera visa inaktiverade enheter

Permalänk
Skrivet av swechilli:

uppspelningsenheter>uppspelning> högerklicka i det"vita" under alla olika alternativ som du har och markera visa inaktiverade enheter

Tack så mycket du är bäst!

Permalänk
Skrivet av HystericalRacing:

Tack så mycket du är bäst!

Bara glad att man kan hjälpa till!

Permalänk
Skrivet av Snallis:

Du har troligen dina högtalare som standardenhet, det är därför allt annat ljud spelas upp i högtalarna. Skype har som funktion att den känner av headsets och frågar ifall den ska användas för kommunikation. Om du vill ha allt ljud i ditt headset så ställer du in din standardenhet på headsetet.

(Om du inte vet hur du ändrar standardenhet för ljud högerklickar du på högtalar symbolen i aktivitetsfältet och väljer "Upplspelningsenheter" och sedan vänsterklickar du på enheten du vill ändra och sedan välj "standardenhet" knappen längst ner".

Detta borde hjälpa!

Tjo jag har precis samma problem som han som skrev inlägget, jag kan inte sätta mina lurar på standardenhet, har också varit inne på headphones > properties > advanced och klickat av där jag låter applikationer ta kontroll över min dator, men kan fortfarande inte välja det som standardenhet, har du någon aning?