Permalänk

present till 60 åring

Som det står i titeln så har jag planer på att köpa en ny laptop till min mor i födelsedagspresent.
har kollat på denna dator:
http://www.inet.se/produkt/1972460/toshiba-l50-b-1t4-i5-8gb-1...

då min mor bara betalar räkningar och ser då och då på nått filmklipp så borde denna funka utmärkt?

kom gärna med förslag eller någon kommentar på hur datorn är eller om ni vet något bättre till samma peng.

Mvh.

Permalänk
Medlem

Blir säkert bra. Köp en riktig mus till bara för plattorna på vanliga laptops är horribla att använda.

Permalänk

låter klokt så det ska jag göra. Tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Blir säkert bra. Köp en riktig mus till bara för plattorna på vanliga laptops är horribla att använda.

Vad är en"vanlig laptop" ? Den som sitter på min gamla probook tycker jag är bra och då kostade inte den mer än 6500kr. Men vissa har problem med pekplatta hur bra de än är så det är nog lika bra att skaffa en mus så får personen använda det som funkar bäst.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Verkar vara ett väldigt vettigt val för användningsområdet, Trevliga specifikationer och pris på den datorn!

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Emil Hansson:

Verkar vara ett väldigt vettigt val för användningsområdet, Trevliga specifikationer och pris på den datorn!

Jadu, trevligt att se att laptops för 6000 har SSD.

Permalänk
Medlem

Lite dyr, men solid laptop för kontorsbruk med högupplöst skärm, SSD, intelprolle och IPS-panel...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Jadu, trevligt att se att laptops för 6000 har SSD.

Jo, köpte en laptop till föräldrarna för 5000kr med ssd och denna har ju bättre spex (om jag sett denna tidigare hade denna varit bättre val för dom).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad är en"vanlig laptop" ? Den som sitter på min gamla probook tycker jag är bra och då kostade inte den mer än 6500kr. Men vissa har problem med pekplatta hur bra de än är så det är nog lika bra att skaffa en mus så får personen använda det som funkar bäst.

Han man använt en macbook så är alla PC-touchpads totalt skit. Helt oanvändbara imho

Permalänk
Medlem
Skrivet av wocDestiny:

Som det står i titeln så har jag planer på att köpa en ny laptop till min mor i födelsedagspresent.
har kollat på denna dator:
http://www.inet.se/produkt/1972460/toshiba-l50-b-1t4-i5-8gb-1...

då min mor bara betalar räkningar och ser då och då på nått filmklipp så borde denna funka utmärkt?

kom gärna med förslag eller någon kommentar på hur datorn är eller om ni vet något bättre till samma peng.

Mvh.

Ser ju väldigt prisvärd ut! Full HD IPS panel och ssd är inte fel i en dator för 6000.
Du får gärna återkomma om du köper den och berätta lite om byggkvalite och så.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Han man använt en macbook så är alla PC-touchpads totalt skit. Helt oanvändbara imho

Tråkigt men sant.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Han man använt en macbook så är alla PC-touchpads totalt skit. Helt oanvändbara imho

Har man använt IBM Thinkpad:s (nu mer Lenovo) TrackPoint så är ALLA, även macbook:s touchpads total skit och helt oanvändbara

Har kört med TrackPoint både privat och professionellt många år..

(o andra sidan så byggde IBM bärbara datorer i en kvalité totalt outstanding sådär 15år innan Apple började bygga bärbara av bra kvalité)

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

har köpt den nu tillsammans med en mus så ska bli kul att se hur den presterar på torsdag jag återkommer med hur det har gått

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Han man använt en macbook så är alla PC-touchpads totalt skit. Helt oanvändbara imho

Ja de är bra men det finns vanliga datorer med helt okej grejer också. För förhoppningsvis blir det ännu bättre med win 10. ( skulle ju prioriteras mer där)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb