Permalänk
Medlem

Minecraft - ge alla OP i en viss värld

Hej, Jag har en minecraft server och vill ha hjälp med en grej.
Jag vill ha en annan värld som jag har skapat med multiverse och där vill jag att alla ska få op men sen när dom kommer tillbaka till min gamla värld så ska dom inte vara op.
Jag har testat detta med command blocks men det funkar inte. Jag har command blocks på enable men fortfarande funkar det inte om jag sätter /op @a ocg sen när man kommer tillbaka så /deop @p
Om ni vet vad jag ska göra så snälla svara mig på denna tråden, eller maila mig på zaxter99@gmail.com Tack

Rubrik.
Permalänk
Medlem

Det går att sätta permissions på olika världar, är de första jag tänker på, och riktiga permissions är bättre än op.
Tror att den som är op kan stänga av servern om den vill och de kanske inte är så kul.

Hoppas de hjälper lite

Edit: skrev om lite

Permalänk
Moderator
Moderator

*Rubrik redigerad.*

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Använd ett permissionsystem, , varje värld får då en egen permissionfil. Välj admin som standard grupp i den världen du vill ha! klart.

Tänk på att gå igenom vilka permisisons som ska vara tillåtna även i adminkranen, ger du dom fulla rättigheter kommer dom fortfarande kunna ändra saker på servern, stoppa servern mm mm.. Är bättre att lägga till de permissions du vill ha i en specifik grupp istället.

OBS: Vissa permissionssystem har "gemensamma permissions" eller "mirrored permissions" som man måste kryssa ut i Configen först.

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC