PS4 wireless headset 2.0 problem

Permalänk
Medlem

PS4 wireless headset 2.0 problem

Hej

Jag har ett sony wireless headset 2.0 till mitt ps4. Det har funkat bra fram tills 2-3 veckor sen. Nu när jag ställer in "allt ljud" i mitt headset så får jag inte med party chat. Det har jag alltid fått innan. Nu måste jag ha partychat i lurarna och spel ljudet i tven och så vill jag inte ha det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kanske gjorde samma sak som jag av misstag. På framsidan av headsetet så finns det en sound/chat knapp och jag hade råkat ställa den så den var helt och hållet på chat så jag fick inget ljud alls från spel eller menyer. Kan tänkas att du har råkat ställa den helt och hållet på sound och därför får du inget party ljud.

Om inte det funkar så kan du testa köra en reset på lurarna; https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/52.... Scrolla ner lite så står det där hur man gör.

Hoppas det hjälper

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eawo:

Hej

Jag har ett sony wireless headset 2.0 till mitt ps4. Det har funkat bra fram tills 2-3 veckor sen. Nu när jag ställer in "allt ljud" i mitt headset så får jag inte med party chat. Det har jag alltid fått innan. Nu måste jag ha partychat i lurarna och spel ljudet i tven och så vill jag inte ha det.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan vara att du råkat ställa in i inställningarna på din PS4 att endast skicka chat till headsetet, kolla den inställningen så borde det lösa sig!

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Hehe jad antog att sound/chat var volymen för chatten så den ställde jag på högsta. Borde fixa mitt problem testar imorgon

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eawo:

Hehe jad antog att sound/chat var volymen för chatten så den ställde jag på högsta. Borde fixa mitt problem testar imorgon

Skickades från m.sweclockers.com

Det är en mer en balans grej. Trycker du på chatsidan av den så ökas volymen på chatten men då sänker du volymen på allt annat. Den är endast till för att man ska kunna justera hur högt ljudet är i spelet/chatten jämfört med varandra. Så drar du den på högsta av något av dem så får du inget ljud av det andra.