Finns det någon svensk CS:GO community?

Permalänk
Medlem

Finns det någon svensk CS:GO community?

Och då pratar jag inte match-making/vanligt, utan helt enkelt en svensk servercommunity under "gemensamma servrar".

Jag spelade en hel del på SFTG 2003-2007, men dom har ju tyvärr lagt ner sedan länge.

Någon som har tips på några svenska servrar med trevlig atmosfär?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

osäker på om jag stött på nån svensk i cs go med schysst attityd nånsin, verkar vara en av de sämsta nationaliteter online

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Skrivet av Laggzor:

osäker på om jag stött på nån svensk i cs go med schysst attityd nånsin, verkar vara en av de sämsta nationaliteter online

Kanske för att du har den attityden själv? Blir så less på folk som dig som påstår att svenskar har en kass attityd. Nej, så är det inte alls. Den andra CS tråden som blev omgjord på grund av titeln osv så kom det in folk som sa att ryssar var trevligare ( bätte folk helt enkelt ). Det var dum jävlar, nuff said.

Svenskar är bland dom trevligaste människorna som finns. Jag är själv inte etniskt svensk men jag är född här. Ni som tycker på så sätt borde flytta till ryssland, ni skulle nog få er en tankeställare.

Blir fan förbannad när jag läser såna kommentarer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av M3ntalist:

Kanske för att du har den attityden själv? Blir så less på folk som dig som påstår att svenskar har en kass attityd. Nej, så är det inte alls. Den andra CS tråden som blev omgjord på grund av titeln osv så kom det in folk som sa att russar var trevligare ( bätte folk helt enkelt ). Det var dum jävlar, nuff said.

Svenskar är bland dom trevligaste människorna som finns. Jag är själv inte etniskt svensk men jag är född här. Ni som tycker på så sätt borde flytta till ryssland, ni skulle nog få er en tankeställare.

På vilket sett hade han en dålig attityd? Han sa bara vad han tyckte, om det är någon som har en dålig och dryg attityd här så är det du!

Jag håller nog med dig Laggzor, de flesta svenskar jag har mött på CS:GO oavsett om det är public eller MM så har de en dryg attityd, skriker eller är bara allmänt omogna. Tror det gäller att hitta vänner att spela med över Skype eller liknande för att slippa det. Det har jag gjort i alla fall. Finns dock en del trevliga svenskar också, men tyvärr få. De försöker jag skapa kontakt med och fortsätta spela med!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

på CS:GO så hamnar jag helst inte med andra svenskar, då de ofta är gnälliga, greifar, eller bara är jobbiga. Vissa rent av dryga. Ryssar är ju också något jag gärna slipper.

Engelsmän och tyskar är nog helt klart trevligare att hamna med i matchmaking.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

På vilket sett hade han en dålig attityd? Han sa bara vad han tyckte, om det är någon som har en dålig och dryg attityd här så är det du!

Jag håller nog med dig Laggzor, de flesta svenskar jag har mött på CS:GO oavsett om det är public eller MM så har de en dryg attityd, skriker eller är bara allmänt omogna. Tror det gäller att hitta vänner att spela med över Skype eller liknande för att slippa det. Det har jag gjort i alla fall. Finns dock en del trevliga svenskar också, men tyvärr få. De försöker jag skapa kontakt med och fortsätta spela med!

Kan bara instämma. Snacka om att måla in sig i ett hörn. Tycker det är otroligt många puckon inom MM över lag men värst är som sagt svenskar och ryssar. Det är mina erfarenheter iaf.

Permalänk
Skrivet av MarkoV:

!

Är inte dryg alls, tvärtom jag är väldigt trevlig och hjälpsam som person. TS letar efter folk att spela med (en svensk community). Hur fick han hjälp genom att säga att Svenskar har en kass attityd överlag?

Måste säga att det är märkligt att ni säger så då dom flesta jag har träffat har varit riktigt trevliga och hjälpsamma. Jag medger till att jag blev lite väl irriterad och jag kunde ha framfört min åsikt på ett finare sätt. Ofta så beter sig folk på ett sätt på grund av en anledning, man kanske själv gjorde eller sa något för att reta upp någon utan att man själv vet om det. Kan vara en anledning till att han inte har träffat trevliga Svenskar i spelet undrade jag.

Var inne i en Svensk gemenskaps server för några dagar sen och träffade flera roliga personer. Många var yngre tyvärr, men jag hade kul med dom ett tag efter jobbet.

Antingen är det många Ryssar här på Sweclockers eller så är det något jag har missat, men man kan väl inte säga öööö alla från Sverige better sig som skit i CS när ni själva är Svenskar. Det blir bara skumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeOj:

på CS:GO så hamnar jag helst inte med andra svenskar, då de ofta är gnälliga, greifar, eller bara är jobbiga. Vissa rent av dryga. Ryssar är ju också något jag gärna slipper.

Engelsmän och tyskar är nog helt klart trevligare att hamna med i matchmaking.

Skrivet av Minsc S2:

Och då pratar jag inte match-making/vanligt, utan helt enkelt en svensk servercommunity under "gemensamma servrar".

Jag spelade en hel del på SFTG 2003-2007, men dom har ju tyvärr lagt ner sedan länge.

Någon som har tips på några svenska servrar med trevlig atmosfär?

Skrivet av Laggzor:

bra att vi har olika uppfattning. Tycker Ryssar är det värsta folket på MM, EXTREMT sällan man träffar trevliga ryssar. Spelar iof mest 5 vänner så vi slipper randoms i mitt lag iaf.

För övrigt TS så är vi ett "community" som spelar, Dock MM men har våran egen TS och är nog totalt runt 30 pers som cirkulerar där

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Jag upplever att det är ganska random vart folk kommer ifrån som beter sig illa. Det finns väl idioter överallt, oavsett nationalitet osv. Det känns ganska fel att hålla på att peka ut länder som man tycker beter sig värst, när det bara handlar om enskilda individer. Det är att dra alla över en kam. Alla som spelar seriöst och är trevliga ska väl inte behöva ha dåligt rykte pga vad andra gör, eller hur?

Nu när dom har lagt till att man inte längre kan spela med vänner om det är för stor skillnad i rank, så har jag fått solo queue:at den senaste tiden. Då har jag märkt att i högre rank (Master Guardian 2) så är det mycket mindre folk som "greifar" och har dålig attityd osv, än när man kunde köra med folk ifrån silver ranks.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Finns inge värre än svenskar i CS:GO. Ryssar må vara även jobbiga men spelar normalt med en större grupp på ca 7-8 spelare totalt, vi alla är överens att de värsta folkslaget vi spelat med är okända svenskar.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Inaktiv

www.swedisholdtimers.net tycker jag är skön, det skålas en del också

Permalänk
Medlem
Skrivet av M3ntalist:

Kanske för att du har den attityden själv? Blir så less på folk som dig som påstår att svenskar har en kass attityd. Nej, så är det inte alls. Den andra CS tråden som blev omgjord på grund av titeln osv så kom det in folk som sa att ryssar var trevligare ( bätte folk helt enkelt ). Det var dum jävlar, nuff said.

haha, glöm det jag är altid positiv, även när folk skriker mig i örona utan anledning / vi förlorar med 16-0 eller nånting för den delen.

exempel: i leugue of legends skriver jag alltid nåt i stil med "Hf GL :)" när matchen startar, jag får ofta skit tillbaka för det men det struntar jag i, försöker vara positiv i allt.

har väl aldrig blivit frustrerad / arg över spel sen, ja nånsin?

samtidigt har jag polare som blir riktigt gamla över leugue / cs ibland, har dock märkt att de polare jag har som brukar ha tendensen att flippa ur blir nästan 200-300% mer BM i cs go, det blir löjligt mycket mer där, vet inte om det har och göra med att det är ganska mycket BM som flyter omkring där redan men, eller att en stor del är ryssar/östeuropeiska och det då är "lättare?" att skrika på dem.

och jag anser fortfarande att svenskar är bland de absolut värsta online, har observerat folk i många spel och det är ofta man hör svenskar ryta till, även om det som sagts inte varit horfullt / elakt alls.

och till ditt sista stycke, det är självklart att det finns trevliga svenskar och ryssar, däremot verkar det vara 2 av de mest sällsynta ting på internet, men ibland stöter man på en och det är alltid kul

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

det jag har märkt när jag spelar med mina polare över skype i ~22-24 års åldern när vi får ihop 5 man är att de som är lugna de håller sig lugna, men de som har en tendens att brusa upp sig lite blir som helt andra personer, toxic nivån går genom taket och då sitter vi ändå i skype med polare.

förstår verkligen inte syftet med att vara BM i spel :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon13728:

www.swedisholdtimers.net tycker jag är skön, det skålas en del också

Tack, äntligen någon som gav ett relevant svar.

Synd att det bara var DM-servrar dock.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

PublicLir.se

BrutalCS.nu

Dock kommer det rätt ofta in folk från länder även på dessa servrar...brukar inte bli så långvariga däremot.

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Minsc S2:

Tack, äntligen någon som gav ett relevant svar.

Synd att det bara var DM-servrar dock.

85.24.251.242:27015 är en gammal oldschool public server, cs go med blandning mellan vanliga och custom maps.

http://steamcommunity.com/groups/swedish_oldtimers