Uppgradering av komponenter och minnesbrist

Permalänk
Medlem

Uppgradering av komponenter och minnesbrist

Hej!

Har de senaste veckorna fått följande meddelande när jag spelar spel.

Antar att det är RAM minne jag måste uppgradera men vill även passa på att uppgradera lite annat då de flesta komponenter är från 2008.

Enligt PC Wizard scan har jag följande komponenter

<<< System Summary >>>

> Mainboard : Asus P5Q SE

> Chipset : Intel P45/P43

> Processor : Intel Core 2 Quad Q9400 @ 2666 MHz

> Physical Memory : 4096 MB DDR3-SDRAM

> Video Card : NVIDIA GeForce GTX 460

> Hard Disk : Western Digital WD5001AALS-00L3B2 ATA Device (500GB)

> DVD-Rom Drive : Toshiba-Samsung CDDVDW SH-S223B

> Monitor Type : P23T-6 LED - 23 inches

> Network Card : Attansic (Now owned by Atheros) AR8121/AR8113/AR8114 PCIe Ethernet Controller

> Operating System : Windows 8.1 Pro Professional 6.02.9200 (64-bit)

> Windows Performance Index : 5.9 on 7.9

Jag har kollat på att köpa något i stil med följande

Vad gäller grafikkort har jag kollat på Radeon R9 280. Hur stort nätaggregat kan jag tänkas behöva och behöver jag köpa till någon typ av kylare?

Jag har två 23" skärmar och spelar mest LoL (på en skärm). Passar dessa komponenter bra för en casual gamer? All feedback uppskattas och tips på prisvärda komponenter nu under mellandagsrean!
Jag är flexibel med budgeten och tack på förhand.

Permalänk
Medlem

http://imgur.com/F3Tn0p8

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk

Det kan vara faktiskt minnesbrist men det kan mycket väl vara en bugg i windows 8.1.
Jag har 16gb ram och får precis samma felmeddelande när LoL spelas,det händer när jag gör något med fullscreen som inte har samma resolution som windows har så får jag en memory leak som gör att ram minnet tar slut väldigt fort. Detta är en välkänd bug som flera andra också har, så innan du lägger ut massa pengar testa att ändra så att lol och windows har samma resolution och kolla sedan ifall felmeddelandet fortfarande kommer upp.

en av tusentals trådar om detta problem: https://communities.intel.com/thread/49139
I denna tråd ska det finnas en *fix*, testa gärna den.