Asus rog G750 - Nätsladd

Permalänk
Medlem

Asus rog G750 - Nätsladd

Hej!

Jag har haft min Asus rog sedan april förra året och har en fråga kring om det är så att man ska kunna spela utan att ha nätsladden i? När jag försöker så droppar framraten något så oerhört mycket, och gör enligt mig det ospelbart. Jag har tillåtit batteriet och kräma på så mycket som möjligt osv men det hjälper inte. Är det så här det ska vara eller är det något fel på min dator? Någon som har upplevt detsamma? Just nu känns det mer som en stationär laptop.

Permalänk
Medlem

Har du ändrat i energialternativen så det är "Hög prestanda"? Vill minnas att laptops har olika inställningar för när batteriet används och när den drar ström direkt från väggen

Visa signatur

CASE: NZXT Switch 810 White Edition CPU: Intel core i7 3770K @ 4.3 GHz cooled by Corsair H100(SP120 Push-Pull) GPU: EVGA Geforce GTX 680 SC Signature Edition MOTHERBOARD: MSI Z77A-GD65 MEMORY: Corsair Vengeance 1600 MHz 16GB PSU: Corsair AX850 OS DRIVE: Intel 520 60 GB SSD SECONDARY DRIVE: Samsung 830 256GB SSD STORAGE DRIVE: Silicon Power 1TB external USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ePPz:

Har du ändrat i energialternativen så det är "Hög prestanda"? Vill minnas att laptops har olika inställningar för när batteriet används och när den drar ström direkt från väggen

Ja det har jag gjort men det hjälper inte.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GotteP:

Hej!

Jag har haft min Asus rog sedan april förra året och har en fråga kring om det är så att man ska kunna spela utan att ha nätsladden i? När jag försöker så droppar framraten något så oerhört mycket, och gör enligt mig det ospelbart. Jag har tillåtit batteriet och kräma på så mycket som möjligt osv men det hjälper inte. Är det så här det ska vara eller är det något fel på min dator? Någon som har upplevt detsamma? Just nu känns det mer som en stationär laptop.

Ja, det är precis likadant med de flesta gaminglaptops. Du hittar informationen om du läser på lite mer om dem än deras första sida med buzzwords. Nätsladden måste vara i om du ska få full prestanda från datorn. Batteriet orkar inte driva ett högpresterande grafikkort.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Har du GeForce Experience installerat?

I så fall måste du stänga av BatteryBoost funktionen. Den låser fps vid 30fps vid batteri-drift.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GotteP:

Hej!

Jag har haft min Asus rog sedan april förra året och har en fråga kring om det är så att man ska kunna spela utan att ha nätsladden i? När jag försöker så droppar framraten något så oerhört mycket, och gör enligt mig det ospelbart. Jag har tillåtit batteriet och kräma på så mycket som möjligt osv men det hjälper inte. Är det så här det ska vara eller är det något fel på min dator? Någon som har upplevt detsamma? Just nu känns det mer som en stationär laptop.

Hej,

Batterier kan inte mata ut lika mycket ström som nätaggregatet, så därför får du inte ut lika många fps under batteridrift.

Visa signatur