The Pirate Bay räknar ned till första februari

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Spotify kan jag hålla med om, kan inte minnas sist jag laddade ner en låt, men Netflix däremot har riktigt skitigt utbud så för filmer är TPB fortfarande mycket användbart

varför inte hyra filmer digitalt?
eller är det kostnaden som är boven i dramat?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

varför inte hyra filmer digitalt?
eller är det kostnaden som är boven i dramat?

"Boven" är att folk inte vill betala för sig, utan istället skyller på att det är någon sorts mänsklig rättighet eftersom det saknas alternativ.

Permalänk
Medlem

Jag är lite novis i ändamålet men vad innebär den långa remsan med text i nedre högra hörnet?
Jag kanske bara blivit skadad av Dice's och Battlefields Phantom-jakt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Genom en löjlig signatur får man inga vänner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Spotify kan jag hålla med om, kan inte minnas sist jag laddade ner en låt, men Netflix däremot har riktigt skitigt utbud så för filmer är TPB fortfarande mycket användbart

Installera ett vpn-tillägg i webbläsaren och kolla på amerikanska Netflix, betydligt bättre utbud.
God fortsättning.

Visa signatur

JAG ÄR LIVRÄDD FÖR ATT LEVA & JAG ÄR DÖDSRÄDD FÖR ATT DÖ

Permalänk
Medlem

Jag gillar pirate bay av två anledningar.

1. Jag brukar kolla på max seedade / leachade filmer för att få filmtips
2. Alla antipiratverksamhet lägger fokus på pirate bay vilker gört att de bättre kan glida under radarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

"Boven" är att folk inte vill betala för sig, utan istället skyller på att det är någon sorts mänsklig rättighet eftersom det saknas alternativ.

mycket väl medveten om det, där av ironin

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

varför inte hyra filmer digitalt?
eller är det kostnaden som är boven i dramat?

Jag har Netflix och HBO Nordic. Problemet för mig är att de bara släpper kompletta serier. Jag vill ju se det nya avsnittet av Serie X när avsnittet kommer inte ett halvår senare.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

"Boven" är att folk inte vill betala för sig, utan istället skyller på att det är någon sorts mänsklig rättighet eftersom det saknas alternativ.

Inget i mot att betala för mig , men vägrar betala de sjukligt höga priser som en bio film har idag. Sedan vill jag personligen inte sitta på en bio med ett helt gäng med hög ljuda snorungar som har noll respekt för resten av de som ska se på skiten. Sitter hellre hemma och kollar på film , men vill inte behöva vänta +6 månader på att få se filmen som alla andra går på bio för att se. Gör om gör rätt..

För de flesta förstår väl ändå att tjafset upp står av de nya sakerna som delas inte det gamla , för det gamla skiten är det egentligen ingen som bryr sig om för de säljer knappt ändå.

Permalänk

Vad vet vi om hieroglyferna längst ner på sidan?

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Skrivet av Blomman1337:

Vad vet vi om hieroglyferna längst ner på sidan?

Ser ut som en AES hash?

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem

Hittade detta ang "koden" som finns på sidan http://pastebin.com/mnPdhWgV men kan säkert vara en AES nyckel med

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AlexHjelm:

Ser ut som en AES hash?

Bildfilen heter dessutom aes.png.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Avstängd

Hail hydra.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Spotify kan jag hålla med om, kan inte minnas sist jag laddade ner en låt, men Netflix däremot har riktigt skitigt utbud så för filmer är TPB fortfarande mycket användbart

Netflix kan aldrig komma med de senaste filmerna. Det skulle filmbolagen aldrig gå med på. Och det är inte heller tanken med netflix.
Men för oss duger netflix gott Tanten älskar att se på diverse serier och netflix är så lättanvänt att den kommer ihåg vart man slutade och fortsätter automagiskt med nästa avsnitt när ett är färdigt. Sådant gillar vi.
Men ska man ha de senaste rullarna får man leta på annat håll. Det har jag full förståelse för.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Hashen ska tydligen vara "You cannot destroy us, expect the ship to arrive in 20 days"

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Vad vet vi om hieroglyferna längst ner på sidan?

Rätt säker på att de va magnet-url till "the interview" nedladdning.

Permalänk
Avstängd

IsoHunt la upp källkoden till OpenBay som är källkoden som används av TPB.

https://github.com/isohuntto/openbay/

Så nu kan vemsomhelst sätta upp en egen sajt.
Den har forkats nästan tusen gånger nu, så folk verkar arbeta och förbättra den.
Blir intressant att se hur utvecklingen blir, och hur många som anammar den.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av wRRM:

Förstår inte vad grejen med piratebay är, sämre tracker och community är ju svår att hitta.

Har inte med det att göra, är iden om TPB som är kraftfull

Hoppas verkligen dom kommer tillbaka, utan TPB känns internet 50% mer stängt och privatiserat imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Nu har helt plötsligt min räknare börjat att räkna ner. Och har jag har inte tömt något chache. Kul men att det skall till ytterligare en månad för att sätta upp en server verkar underligt. Datanördar är snabba. Det här borde göras på nolltid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av noxius:

Inget i mot att betala för mig , men vägrar betala de sjukligt höga priser som en bio film har idag. Sedan vill jag personligen inte sitta på en bio med ett helt gäng med hög ljuda snorungar som har noll respekt för resten av de som ska se på skiten. Sitter hellre hemma och kollar på film , men vill inte behöva vänta +6 månader på att få se filmen som alla andra går på bio för att se. Gör om gör rätt..

För de flesta förstår väl ändå att tjafset upp står av de nya sakerna som delas inte det gamla , för det gamla skiten är det egentligen ingen som bryr sig om för de säljer knappt ändå.

Precis det som var lite av min poäng. Ni är inte nöjda med det som erbjuds med gällande villkor. Istället anser ni att det är er rätt att bryta mot lagen, bara för att det är enklare/billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjork:

Nu har helt plötsligt min räknare börjat att räkna ner. Och har jag har inte tömt något chache. Kul men att det skall till ytterligare en månad för att sätta upp en server verkar underligt. Datanördar är snabba. Det här borde göras på nolltid!

Nu vet ju ingen vad som händer när klockan räknat klart. Men att sidan kommer upp igen är väll mest troligt. Hur vet du att de inte sitter och kodar inhop en helt ny version som de skall lansera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

TPB är/var i 9 fall av 10 bäst.

De privata sidorna har oftast väldigt strikta regler som gör dem väldigt begränsade.

Dessutom är vissa sidor med RATIO-krav totalt hopplösa, detta trots att man kanske har 100Mbit eller en seedbox och 100-talet torrents aktiva upp.

Det finns fler öppna trackers än bara piratebay, och som jag sa tidigare, TPBs community är sämst.

TPB är en sån sida där alla 14 åringar laddar ner sina saker, ingen seedar något utan det sitter en stackare på gigabit lina och seedar sönder till alla leechers.

Permalänk
Medlem

Åsikterna som finns idag driver däremot utvecklingen av nya tjänster.
Kolla bara spotify, väldigt många ungdomar som har premium för 99:-/mån.
Det är 1188:-/år. Detta har resulterat i att ungdomarna idag lägger ner mer pengar på musik än vad de gjort förr i tiden. Detta också för något man egentligen inte äger, till skillnad från t ex en CD-skiva.

Det jag hade velat ska hända inom filminustrin är att de ska vakna upp och inse att vi lever i en global värld. Allt bör släppas samtidigt överallt.
Släppet av t ex "The Interview" var ju löjlig. Extremt hypead film och sen låter de inte alla betala för sig. Läste om folk som via VPN försökte hyra filmen men det accepterades inte då de hade ett VISA utfärdat i EU.

Permalänk
Skrivet av Xaitra:

Åsikterna som finns idag driver däremot utvecklingen av nya tjänster.
Kolla bara spotify, väldigt många ungdomar som har premium för 99:-/mån.
Det är 1188:-/år. Detta har resulterat i att ungdomarna idag lägger ner mer pengar på musik än vad de gjort förr i tiden. Detta också för något man egentligen inte äger, till skillnad från t ex en CD-skiva.

Det jag hade velat ska hända inom filminustrin är att de ska vakna upp och inse att vi lever i en global värld. Allt bör släppas samtidigt överallt.
Släppet av t ex "The Interview" var ju löjlig. Extremt hypead film och sen låter de inte alla betala för sig. Läste om folk som via VPN försökte hyra filmen men det accepterades inte då de hade ett VISA utfärdat i EU.

Jag har faktiskt inte laddat ner någon musik sedan 2008 när jag började använda Spotify(Premium).
Skulle det finnas en film och serier tjänst för 99kr per månad som har allt nytt exakt som Spotify har så skulle nog nedladdningen minska på filmer med upp till 80% i Sverige, 720p 6MB/s h264-265 skulle räcka för att göra mig nöjd.

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Avstängd

Så flott

Savner Eztv må jeg innrømme

Selvfølgelig, nå er det jo slutt med Craig Ferguson i Late Late Show with Craig Ferguson, han hadde sitt siste show nå i jula (Jay Leno var gjest).

Permalänk
Medlem

Ja, jag kommer fortsätta ladda ner. Det finns vissa som jämför Netflix med Spotify men sanningen är att Netflix är många gånger sämre för filmer än Spotify är för musik.

1. VÄLDIGT dåligt utbud
2. Undertexter fattas ofta, går ej att ha engelska undertexter på svenska Netflix (????)
3. Ej offline läge
4. Dålig kvalité. Jag har 100/10 internet och väljer högsta kvalité men det ser förjävligt ut ändå.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Ja, jag kommer fortsätta ladda ner. Det finns vissa som jämför Netflix med Spotify men sanningen är att Netflix är många gånger sämre för filmer än Spotify är för musik.

1. VÄLDIGT dåligt utbud
2. Undertexter fattas ofta, går ej att ha engelska undertexter på svenska Netflix (????)
3. Ej offline läge
4. Dålig kvalité. Jag har 100/10 internet och väljer högsta kvalité men det ser förjävligt ut ändå.

Säger det igen då, netflix kan aldrig komma med de senaste filmerna. Filmbolagen skulle aldrig gå med på det. Det är en eller två år gamla filmer som gäller som nyaste. Det är inte tanken heller med netflix att de ska kunna ha det senaste. Då får man nog ta någon filmkanal kanske?
Kvaliteten duger gott åt oss "vanliga" filmtittare. Kör med full-hd tv och har fiber.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

strider inte denna nyheten mot swecs egen tos?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

strider inte denna nyheten mot swecs egen tos?

Varför skulle det göra det? Du vet att Pirate Bay går (gick) att använda utan att bryta mot lagen?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Vad vet vi om hieroglyferna längst ner på sidan?

Skrivet av AlexHjelm:

Ser ut som en AES hash?

https://www.reddit.com/r/thepiratebay/comments/2q23mm/the_key...

Citat:

Probably a coincidence but I was just messing around and BitTorrent Sync Allowed me to add "JyO7wNzc8xht47QKWohfDVj6Sc2qH+X5tBCT+uetocIJcjQnp/2f1ViEBR+ty0Cz" as a valid key.
EDIT:::: Ok so when i checked if the key was for btsync there was only 1 other peer and no files but now there is a bunch of garbage so i think it was a coincidence. Otherwise why would everyone have write permission?

Kan det kanske vara något? En slump eller någon som trollar kanske.

De verkar ha diskuterat saken i 10 dagar, har TPB-nedräkningen varit uppe så länge?

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.