Permalänk
Medlem

teamspeak 3 server

tjena!

Jag är ägare över LexyAcademy, ett multigaming team som försöker satsa att komma in i esporten.
Vi har tre olika teams, CS:GO, LoL och även en hearthstone spelare.
Vi är behov av en teamspeak 3 server istället för att sitta skype som vi inte är direkt bekväma med.
Om det finns någon här på forumet som skulle kunna sponsra oss med en teamspeak 3 server så skulle
det sitta riktigt fint. Det vi letar efter är en 20-30 slot server då vi är 13 i teamet och ska även kunna
bjuda in instaka person vid behov.
Om det är något ni undrar så är det bara att fråga på, tack i förhand!

meriter:

CS:GO
1st place Games4u CS:GO League division 2 - 450$

LoL
1st place FacettenLAN Summer 2014 - 150$

hearthstone
1st place FacettenLAN Summer 2014 - 150$

Permalänk
Medlem

TS3 drar inte så värst mycket, Om någon av er har en stabil fiberlina och kanske en gammal laptop så räcker de gott o väl för en TS3 server,

Gratisversionen av TS3 server tillåter er ha 30 användare samtidigt, Ni kan sen även ansöka om en Klan licens av TS3, dock får man såfall inte ha någon form av reklam alls på sin sida, inte ens sponsorer när man använder den licensen

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Som Ipzen säger så kan ju kanske någon av er hosta på en gammal dator av något slag, jag testade att göra en server för kul och den verkade inte dra alls mycket kraft. Sen funderade jag på om någon har koll på om det är möjligt att få tag på en NPL(non-profit licence) längre? Det verkar vara stängt på registreringen hela tiden.. Har kollat på det de senaste månaderna.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite: nån som vet ungefär hur mkt RAM varje användare kräver utav server-datorn? TS själva nämner nåt om minst 1Gb ram, men antar att det är under användning av ett vanligt OS.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather