GoPro Hero 3 White Edition - The camera is already set up?

Permalänk
Medlem

GoPro Hero 3 White Edition - The camera is already set up?

Hej!

Köpte just GOPRO HERO 3 WHITE EDITION på mediamarkt för ca tvåtusen.

Jag kom hem och packade upp och installerade appen som gör att man kan styra kameran ifrån telefonen. Då stod det:

"This camera is already set up. If you continue, the camera will be reset."

Det måste ju innebära att jag köpt en begagnad vara? Eller står det alltid så? Någon som haft en gopro och varit med om samma sak?

Känns ju lite trist om det är någon som dykt med kameran redan och lämnat tillbaka på öppet köp etc.

Tack snälla på förhand!

Edit:

En sak till, när jag använder iphonen som "fjärrkontroll" så blir ljudet helskumt. Det låter som en gräsklippare/hackar på ljudet.. Låter dock inget om jag trycker på rec direkt ifrån kameran. Är det något man orkar bry sig om eller är det bara bugg i appen? Det låter som en helikopter typ..

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-6700K CPU @ 4.00GHz 4.401GHz | RAM: 31,94 :S | GPU: NVIDIA GeForce GTX 1080 | Windows 10 | Moderkort: asus z170-a | team L3 evo SSD 480 gb | 144hz skärm ASUS VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaspa:

Får man bumpa i trådar här?

Nej.

Permalänk
Medlem

Ja, du har köpt en kamera där någon redan har ställt in wifi-inställningarna. Märks det på andra sätt att någon har haft den innan?

Är du säker på att det är en Hero 3 och inte en Hero 3+?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axsve:

Ja, du har köpt en kamera där någon redan har ställt in wifi-inställningarna. Märks det på andra sätt att någon har haft den innan?

Är du säker på att det är en Hero 3 och inte en Hero 3+?

jag bytte mot en ny, vad är skillnaden där bara nyfiken

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-6700K CPU @ 4.00GHz 4.401GHz | RAM: 31,94 :S | GPU: NVIDIA GeForce GTX 1080 | Windows 10 | Moderkort: asus z170-a | team L3 evo SSD 480 gb | 144hz skärm ASUS VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaspa:

jag bytte mot en ny, vad är skillnaden där bara nyfiken

Inte helt säker på allt men jag vet att undervattenshuset ser lite annorlunda ut. Wifi-nätet är en del snabbare på 3+. Jag har även för mig att det var något med bättre ljusupptagning vid mörka scener. Sen så väger 3+ inte lika mycket som 3:an.