G710+ trasiga knappar vanligt problem / alternativt tangentbort?

Permalänk

G710+ trasiga knappar vanligt problem / alternativt tangentbort?

Andra gången nu som Control-knappen gått sönder på mitt tangentbord. Fick en ersättningsknapp gratis av Komplett första gången, nu fick jag ett copy-paste-svar där de vill att jag ska skicka in hela tangentbordet.

Efter lite googling så inser jag att problemet är väldigt vanligt, speciellt på nedre raden knappar som ska vara lite special. Ringde även Logitech support och de beklagade såklart och var medvetna om problemet men hade ingen direkt permanent lösning på problemet.

Annars är jag väldigt nöjd med tangentbordet, diggar speciellt volumknappen.
Nu är frågan, ska jag fortsätta byta ut tangenter nu och då, eller ska jag byta keyboard helt och hållet? I så fall, finns något jämförbart mekaniskt tangentbord, helst av annat märke?

Visa signatur

Sent from my Commodore 64

Permalänk
Medlem

bump

Undrar också om det finns någon motsvarighet till G710+. Dock är det inte mina CTRL knappar som pajjat, utan min "1" knapp ovanför "Q", då jag har (o)vanan att när jag flyttar mitt tangentbord så drar jag i hela den raden, konsol till typ 4. Haft mitt bord i över 2 år nu, och det vart först i höstas som knappen sprack i fästet.

Polare som skaffade Razer Blackwidow 2014, och dom nya mech switcharna Razer tog fram verkar väldigt stabila. Nackdelen med det bordet är att det kommer utan ett handledsstöd, vilket dock kan åthjälpas med ett silikonstöd istället

Det jag personligen söker är ett bord med helst bruna switches eller motsvarande, samt silent. Backlight, runt 5 macroknappar och mediakeys, dedikerade eller inte.

tyvärr inte många bord som finns i min kombination

Permalänk
Medlem

Vad mysko, nu pajade min ctrl knapp med. Jag märkte att den tog dåligt och efter nån dag sprack fästet och den lossnade. Jag limmade den och tänkte att den var ok nu men den vägrar att fjädra tillbaka som den ska. Kan man byta ut själva tangenten med switch eller är det bara att leta efter ett annat tgtbord? Den vänstra ctrl knappen funkar iallafall fortfarande.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.