iPhone 6 plus batteri strular. Hjälp!

Permalänk
Avstängd

iPhone 6 plus batteri strular. Hjälp!

Hej.

Har köpt mig en iPhone 6 plus för ca 1 vecka sedan.

Dock är det något skumt med batteriet.

Idag tex när jag då hade 89% så la jag mobilen i fickan. Jag fiskar i kanske 1 timma eftersom någon ringer, kollar till batteriet och det visar 82%

Jag blev väldigt paff ! Jag har allting avstängt ! Precis allting !

Wifi, bluetooth, GPS, bakgrundsuppdatering, minska rörelse

Allt sånt har jag alltid avstängt, och ljusstyrkan har jag på väldigt låg.

När det senare var 74% så bestämde jag mig för att göra en hard reset. Hålla i ( hem och power-knappen ) Den sattes på och då visar det 70%

Jag lät den laddas till 100% och tog ut den och använda den till 95% - Jag lägger den på laddning och då visar det 90%

Vad är det som händer???

Har gjort en fabrikåterställning och rensat ALLT, kör senaste versionen (8.1.3) men ändå samma problem.

Jag har ångerrätt, men knappast att dem tar tillbaka mobilen när jag förklarar läget.

Vad mer kan jag göra?

Permalänk
Medlem

Att sätta den på laddning när det är 95% är ju bara rent utav destruktivt för batteriet.

Har du någonsin använt den tills batteriet är tomt så den stängt av sig själv?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ant3:

Att sätta den på laddning när det är 95% är ju bara rent utav destruktivt för batteriet.

Har du någonsin använt den tills batteriet är tomt så den stängt av sig själv?

Japp. Och då tog det 4 timmar att laddas från 0-100% , använde original laddare

Permalänk
Medlem

Skulle kontakta Apple, det där är verkligen inte normalt.
Bor du nära en Apple Store? I så fall kanske du kan gå dit och så får dem köra sin batteri diagnostik

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lambdan:

Skulle kontakta Apple, det där är verkligen inte normalt.
Bor du nära en Apple Store? I så fall kanske du kan gå dit och så får dem köra sin batteri diagnostik

Jag tänker fan i mej lämna tillbaka mobilen, jag har ju ångerrätt i två veckor eller hur??

Inte fan tänker jag betala 550kr i månaden för detta skrot.

Permalänk
Avstängd

Du ska inte hålla på och ladda den sådär det är inte bra och din telefon kommer till slut ha fel procent mest hela tiden.
När den är ny bör du ladda den full och sedan inte ladda igen förrän den är på ca 10% sedan upprepar du det ett par gånger.

Skrivet av ilerk22:

Jag tänker fan i mej lämna tillbaka mobilen, jag har ju ångerrätt i två veckor eller hur??

Om du köpt den online men det är klurigt eftersom du börjat använda den samt simkortet, dom kan mycket väl neka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Jag tänker fan i mej lämna tillbaka mobilen, jag har ju ångerrätt i två veckor eller hur??

Inte fan tänker jag betala 550kr i månaden för detta skrot.

Fast att den 6+ har så dålig batteritid är ovanligt, så är du nöjd med den i övrigt så reklamera och be om en ny,
det brukar hålla 2-3 dagar. Min 6'a drar 1% under ca 2 timmar i vila.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fextreme_fa:

Fast att den 6+ har så dålig batteritid är ovanligt, så är du nöjd med den i övrigt så reklamera och be om en ny,
det brukar hålla 2-3 dagar. Min 6'a drar 1% under ca 2 timmar i vila.

Det är verkligen nåt fel på denna.

Kör du senaste ios 8.1.3 ?

Permalänk
Avstängd

Nu surfade jag och det hoppade från 26% till 24% på en gång. Vad fan hände med 25% ?

pisstelefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Nu surfade jag och det hoppade från 26% till 24% på en gång. Vad fan hände med 25% ?

pisstelefon

dags för en samsung

Visa signatur

win8.1|amd fx 8320 4.2 ghz|gigabyte gtx 660 2gb oc|gigabyte 990fxa ud5|8gb ram|Fractal Design Integra R2 750W|Fractal Define S|CM 212 evo

Permalänk
Medlem

Som min iPhone 5 fast den kan gå från typ 40% till att tvär då, sen när man kopplar i laddaren så får man 50% på 2sec...

Har dock beställt en 6+ då jag fastnat för iPhone

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BM-Mods:

Som min iPhone 5 fast den kan gå från typ 40% till att tvär då, sen när man kopplar i laddaren så får man 50% på 2sec...

Har dock beställt en 6+ då jag fastnat för iPhone

NEJ !!! VARNING FÖR IPHONE !!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marre09:

dags för en samsung

Eller vad som helst utom samsung

Permalänk
Medlem

ring AppleCare så lär de kunna utföra en diagnostik över telefon på din enhet och kommer därav kunna se om ditt batteri är defekt. En annan sak du kan göra är att testa att återställa hela telefonen via antingen iTunes eller direkt under inställningar. När jag säger återställa menar jag att ta bort att så du startar upp telefonen som ny. Detta kommer visa på om felet är mjukvarubaserat eller hårdvaran.
Om felet kvarstår efter återställning skulle jag söka mig till någon auktoriserad verkstad eller Apple Store.
Lycka till

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Jag tänker fan i mej lämna tillbaka mobilen, jag har ju ångerrätt i två veckor eller hur??

Inte fan tänker jag betala 550kr i månaden för detta skrot.

Du har ju med största sannolikhet bara haft otur. Gå dit, berätta vad som har hänt så kommer du få ut en ny telefon. Batterier kan vara skumma ibland, oavsett tillverkare.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Sluta klaga på telefonen i sig, är garanterat något fel på just denna modell då jag kan ha min 3-4 dagar vid minimalt användande, normalt sett har ja min 2 dagar utan laddning vilket jag tycker är helt ok.

Visa signatur

Main: Antec p182b, 16gb DDR3, Intel I5 760, XFX AMD 6950, Western digital caviar black 1tb, 256gb SSD, Corsair 750w .
Filserver: Rackchassi,AMD 965BE , 16gb DDR3,7st Western Digital RED 3tb , 1st SSD, 750W Corsair Power Supply

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med batteriet på 6+. Hör av dig till Apple du, låt dem diagnostisera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Det är verkligen nåt fel på denna.

Kör du senaste ios 8.1.3 ?

nepp 8.1.2
Men tror det är fel på din telefon, jag tappar ca 5% vid en halvtimmes surfande och jag har bara 6'an som har typ hälften så stort batteri, så snacka med butiken/operatören/AppelCare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fextreme_fa:

nepp 8.1.2
Men tror det är fel på din telefon, jag tappar ca 5% vid en halvtimmes surfande och jag har bara 6'an som har typ hälften så stort batteri, så snacka med butiken/operatören/AppelCare

Pratade med min operatör. Kunde utnyttja ångerrätten och byta

Permalänk
Medlem

Sony Xperia Z3 är något jag kan rekommendera.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Pratade med min operatör. Kunde utnyttja ångerrätten och byta

Skönt att det löste sig

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P