Microsoft lanserar Surface 3 – utan Windows RT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Nä jag vet inte. Touchscreen med tangentbord. Måste kännas konstigt att använda den. Hade hellre köpt en ultrabook med fysisk mus. Vet inte riktigt vad man har en sådan här till. Windows får skärpa sig.

Prova en får du se. Du kan dels använda den som surfplatta när du latar dig i soffan eller sängen och dels vara produktiv och göra vettiga grejer men det en hyfsat bra tangentbord.

Windows? Microsoft menar du väl?
Har förövrigt inte hört någon som inte är nöjd med sin surface.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

För högt pris tyvärr men det kommer väl reor framöver

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Spec. / pris känns helt uppåt väggarna oavsett vilka flashiga trick / gimmicks Microsoft får Win 8 eller 10 att göra. Om de nu blir mycket trick alls med de mängderna RAM.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Som jag har väntat på Airmont! Har ett tag suktat efter en billigare 2 in 1 i stil med T100 eller T200 från Asus, men Cherry Trail men det känns dumt att köpa den SoCen nu.
Hoppas att det kommer lite olika modeller med Airmont väldigt snart.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Avstängd

Måste hålla med att den ser fin ut förutan om logo.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Ah, såg att mitt tidigare priskritiska inlägg var baserat på mitt minne av vad Surface Pro 2 kostar, inte Pro 3..

Men i ärlighetens namn blev det nästan en bättre jämförelse då skärmarna är mer lika.. Stor skillnad i vikt men jag misstänker att Pro 2 kommer vara starkare än atom x7.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Klarar den köra Crysis?
(sry, kunde inte låta bli..)

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen en SFP2 med 8gb minne 256 SSD w8.1 med uppgraderade i5 4300u prollen, för 5k. Är supernöjd med den då jag kan lira Diablo 3 de dagar jag är lat på soffan utan problem, har hört att SFP3 ska ha värmeproblem och högljudna fläktar om man pressar den för hårt pga den smalare designen vilket ger sämre värme avgivning/kylning. Det enda minus jag kan ge SFP2 är att den väger en del och hade inte varit fel me lite större skärm med full HD istellet för 720p och smalare form, var egentligen inne på tjacka en SFP3 från början men pga värmeproblemen och höga priserna för en "surfplatta/laptop" kändes inte värt. Får se hur nästa generation blir istället om de kommer nå fler dvs. Windows platta kändes klart mkt roligare att ha än Android/IOS platta, glad att de inte blev en sån.

Permalänk
Medlem

Trist att dom skrotade RT, jag är helnöjd med min surface 2. Problemet med fullskaliga windows är att det öppnar upp för massor av skadlig programvara som svärmor / föräldrar råkar ladda ner när dom lite oförsiktigt klickar på div länkar på hemsidor. Ofta i form av reklam som ser ut som nerladdningslänkar på sidor där man har för avsikt att hämta något freeware. Med RT är man låst till windows store, på gott och ont.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Klarar den köra Crysis?
(sry, kunde inte låta bli..)

Kanske http://www.apunkagames.net/2014/08/crysis-2d-game.html

Permalänk
Medlem

Stylus! man kommer kunna anteckna i evigheter med en atom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaze84:

Köpte nyligen en SFP2 med 8gb minne 256 SSD w8.1 med uppgraderade i5 4300u prollen, för 5k. Är supernöjd med den då jag kan lira Diablo 3 de dagar jag är lat på soffan utan problem, har hört att SFP3 ska ha värmeproblem och högljudna fläktar om man pressar den för hårt pga den smalare designen vilket ger sämre värme avgivning/kylning. Det enda minus jag kan ge SFP2 är att den väger en del och hade inte varit fel me lite större skärm med full HD istellet för 720p och smalare form, var egentligen inne på tjacka en SFP3 från början men pga värmeproblemen och höga priserna för en "surfplatta/laptop" kändes inte värt. Får se hur nästa generation blir istället om de kommer nå fler dvs. Windows platta kändes klart mkt roligare att ha än Android/IOS platta, glad att de inte blev en sån.

Får man fråga vart du köpte den?
Hittar inget sådant pris någonstans...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Nä jag vet inte. Touchscreen med tangentbord. Måste kännas konstigt att använda den. Hade hellre köpt en ultrabook med fysisk mus. Vet inte riktigt vad man har en sådan här till.

Du har den till ungefär samma saker som en ultrabook, med fördelen att du kan ta loss/vika bak tangetbordet om du tycker det är i vägen/inte behöver det just nu. Den blir ju då också ännu lättare och tar ännu mindre plats. Touchinterfacet lär man sig snart. Och du kan koppla in och använda en mus om du vill... USB-port finns ju.

Skrivet av pdais97:

Får man fråga vart du köpte den?
Hittar inget sådant pris någonstans...

NetOnNet hade SP2 för 6 000 då jag köpte min i vintras (exkl Type Cover så klart). 5 000 har jag dock inte sett en ny gå för. Begagnat, däremot...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pdais97:

Får man fråga vart du köpte den?
Hittar inget sådant pris någonstans...

Skickades från m.sweclockers.com

Blocket, med ett års garanti kvar +typecover, ägaren innan hade fått ut den ny på garanti/försäkring nån månad sen så den är inte mkt använd
Tror inte modellen längre finns att köpa ny, så de gäller å haffa en när folk tänker byta upp sig till SFP3.

Har läst att många haft strul med att uppgradera till RT 8.1 å där efter fått ut en ny med uppgraderad processor från 4200u till 4300u och W8.1

Vet inte hur vanlig just i5-4300U. 1.9 GHz (Turbo 2.9 GHz) är men de blev ett riktigt bra kap iaf.

Permalänk
Medlem

Ser nice ut, men jag litar inte på att den Atomen räcker till... Satsar hellre på Core serien när det kommer sen. Lite fattigt med en atom för dom pengarna kan man tycka.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Fyra-trådars Atom med 2GB minne och 64GB lagring för 5,7K ...
Det är ungefär vad en netbook hade för fyra år sedan, men jag har för mig att de gick för ungefär halva priset och hade en eller två fler USB-portar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Grymt. Lite för högt pris dock som andra påpekat. Väntar på SP4 innan jag uppgraderar från SP2. Extremt glad att de fortsätter köra på 3:2 och äntligen verkar komma ut med inbyggt 4G, vilket jag hoppas innerligt på att SP4 får, då är det givet köp på 8GB/256GB modellen.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Skit nöjd med min Surface pro 2 128 gb köpte den på mellandagsrean på Netonnet för lite drygt 4000 kr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Tro om det är riktig SSD eller eMMC?

Skickades från m.sweclockers.com

Skall bli intressant att se. Gamla Surface 1/2 hade ju eMMC, medans Pro alltid haft "riktig" SSD.

Skrivet av THB:

Ser riktigt trevligt ut men tyvärr helt fel prissättning.
3995:- för 64GB och 4995:- för 128GB hade varit betydligt rimligare.

Det är riktpriser ifrån Microsofts officiella store (som precis som alla officiella butiker ifrån tillverkare, tar normalt ut fullt officiellt pris).

Jämför vi med tex Apples och Sonys egna butiker så ser det ut att vara ett fullt rimligt listpris som Microsoft har.

http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/pdp/Surface-3...
Surface 3 - 128 GB
6 790 kr

http://store.apple.com/se/buy-ipad/ipad-air-2/128gb-rymdgr%C3...
iPad Air 2 - 128 GB
6 495 kr

http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/pdp/Surface-3...
Surface 3 - 64 GB
5 690 kr

http://store.apple.com/se/buy-ipad/ipad-air-2/128gb-rymdgr%C3...
iPad Air 2 - 64 GB
5 595 kr

http://eshop.sonymobile.com/se/buy/se-xperia-z4-tablet-wifi-3...
Xperia Z4 Tablet 32 GB
5 290 kr

Här ser ju snarare Sony ut att vara lite överprisat med tanke på endast 32 GB lagring (borde varit 64 GB om man jämför med Microsofts och Apples priser för motsvarande produkter).

Skrivet av iMatter:

Kör Surface 3 (non-pro) fortfarande bara 32-bits Windows? Då är det inget för mig. Inte för det priset.

Har inte sett några detaljerade uppgifter på detta kring Surface 3, men normalt så brukar datorer/plattor med 2 GB komma med 32-bitars system, och datorer/plattor med 4 GB med 64-bitars system.

Skrivet av Alibaba123:

Nä jag vet inte. Touchscreen med tangentbord. Måste kännas konstigt att använda den. Hade hellre köpt en ultrabook med fysisk mus.

Du kan köpa en fysisk mus även till denna.

Har stöd för både BT-mus och även normal sladdmus/trådlös (via dongle) för USB. Till skillnad ifrån många andra surfplattor så har den en normal USB-port.

Skrivet av Alibaba123:

Vet inte riktigt vad man har en sådan här till.

Det kan ju kanske vara jobbigt.

Kanske inte något för dig då?

Skrivet av Alibaba123:

Windows får skärpa sig.

???

Skrivet av tvelander:

4G inbyggt PLZZZZZ

Japp, skall komma. Högst troligen även till Sverige.

Skrivet av Videoapan:

Ah, såg att mitt tidigare priskritiska inlägg var baserat på mitt minne av vad Surface Pro 2 kostar, inte Pro 3..

Men i ärlighetens namn blev det nästan en bättre jämförelse då skärmarna är mer lika.. Stor skillnad i vikt men jag misstänker att Pro 2 kommer vara starkare än atom x7.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, så är det ju helt klart. Är själv väldigt nöjd med min SP2.

Skrivet av Pudeln:

Stylus! man kommer kunna anteckna i evigheter med en atom

Jo, blir ju även bra batteritid ser det ut som. Däremot så ingår inte stylus för denna (till skillnad ifrån Surface Pro).

Skrivet av Rexa:

Skit nöjd med min Surface pro 2 128 gb köpte den på mellandagsrean på Netonnet för lite drygt 4000 kr..

Helt klart ett klipp för det priset!

Själv så fick jag tag på värstingmodellen med 512 GB för 6000 (Sibas Januari-rea). Grymt nice!

Går alltid att hitta bra pris på rea och utgående modeller.

Kan dock rekommendera, till de av er som har en SP1 eller SP2 och använder pennan mycket, att kika på en Wacom Bamboo Feel stylus. Riktigt bra ersättare och mer exakt än den som följer med. Dessutom skönare storlek att hålla i.

http://www.wacom.com/en-de/products/stylus/bamboo-stylus-feel

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Folk klagar på priset, vissa jämför med netbooks. Det är ingen netbook.
Det kostar att fåner storleken.

Kolla vad en iPad kostar med 64gb ram, och det är ingen dator.

Permalänk
Medlem

Ser ut att ligga rätt prismässigt. Inte ett jättekap, men att ligga i samma spann som konkurrenterna är aldrig fel.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Ser grym ut.

Jag som SP3 ägare måste bara få häva ur mig hur bra den är, ni som inte är intresserade av floskler kan hoppa det här inägget.

Priset är i överkant, men du får verkligen det du betalar för.
Jag har redan avverkat 3 winplattor:

1. En Asus Vivotab 11,7" med Clover trail. Det var en minst sagt buggig historia som jag helst vill glömma. Kvalitetskänslan var obefintlig. Reklamerade den till slut p.g.a så dåliga drivrutiner att den inte gick att använda.
2. SP2 var en betydligt trevligare historia. Kvalitetskänslan är på topp, men den kändes bulkig och tung. Jag har dessutom aldrig gillat 16:9. 16:9 passar i mitt tycke bara bra till film, till allt annat känns det bara fel. I liggande så är det för lite höjd och stående aldeles för smalt... Skärmstorleken är för liten för att kunna utnyttjas i desktop-läge. Jag saknade dessutom Connected Standby.

Sp3 har alla nästan alla rätt.
1. Fantastisk skärm 3:2 som fungerar grymt bra i både stående liggande. Den har i princip samma format som ett A4. Jag skulle vilja hävda att man måste upp i 13-14" i 16:9 för att kunna utnyttja skärmen lika effektivt
2. Fantastisk kvalitetskänsla, känns inte alls lika tung och bulkig som SP2. Kickstandet är grymt.
3. Connected Standby (Instant Go). Den här funktionen är underskattad. Idag förväntar man sig att kunna använda en platta som musikspelare, alarmklocka, få notifieringar, skype-samtal mm. även om plattan har skärmen avstängd. Allt annat hör till tidigt 2000-tal.

SP3 är kort sagt det bästa som MS har producerat genom tiderna.

Det finns dock saker som kan förbättras
1. Det största negativa är förstås priset, men va f*n jag betalade gladeligen 25 000:- för en P120 med 16mb ram 1995
2. Det är ingen spelmaskin, när både cpu och gpu arbetar samtidigt blir den varm och fläkten går igång. Den låter inte mycket, men det är ändå inte så kul, och blir det riktigt varmt så throttlar den...
3. Fortfarande har apputvecklare inte fattat att man genom en win8-app når utt till alla med Win8 inklusive desktop och bärbara med opeksärm. Hoppas Universal apps och Win10 får utvecklarna att inse detta. Personligen tycker jag MUI är klockrent på platta, gissningsvis befinner jag mig i > 90% av tiden i MUI jämfört med gamla desktop på min SP3, däremot är siffrorna de omvända på min stationära, där tror jag win10 kan ändra på app-användandet.

Surface 3 (utan pro), ser ju grymt lovande ut för den som vill komma lite billigare undan och slippa fläkten. Frågan är om kunsumenterna förstår hur bra maskin det är!? MS marknadsföring är ju inte den bästa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pdais97:

Får man fråga vart du köpte den?
Hittar inget sådant pris någonstans...

Skickades från m.sweclockers.com

Siba sålde sådana för 4990 i slutet av januari. Köpte en, väldigt nöjd

Surface 3 vekrar som en vettig produkt. Men den saknar penna, som jag tycker är det huvudsakliga köpargumentet. Men de som inte behöver en penna är nog surfacarna ett ganska dåligt köp. Om ja inte behövde penna (använder väldigt mycket, med onenote) så skulle jag köpt en ultrabook, typ senaste 13" XPS, alt en macbook pro.

Permalänk
Inaktiv

Skamdal att de släpper en dator idag med 2gb minne. Googles jekla chrome-pinne har ju mer ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Siba sålde sådana för 4990 i slutet av januari. Köpte en, väldigt nöjd

Jo, det var en riktigt trevlig utförsäljning de hade där. Du gjorde också helt klart ett riktigt kap!

Skrivet av PlogarN97:

Surface 3 vekrar som en vettig produkt. Men den saknar penna, som jag tycker är det huvudsakliga köpargumentet.

Det är kanske inte alla som behöver penna, men alla Surface 3 (till skillnad ifrån Surfcae 1/2) har faktiskt inbyggd N-trig digitizer (samma som i SP3, och tekniken är numera uppköpt av Microsoft).

Det innebär att även om en penna visserligen inte ingår i grundpriset, så kan du köpa till en, eller använda samma typ av penna som för SP3. De kommer oavsett att fungera extremt mycket bättre än vilken kapacitiv penna du än köper (oavsett hur högt upp du går i pris) till tex en iPad eller en Android-platta.

Skrivet av PlogarN97:

Om ja inte behövde penna (använder väldigt mycket, med onenote) så skulle jag köpt en ultrabook, typ senaste 13" XPS, alt en macbook pro.

Allt beror helt på olika behov för olika personer, och vad man skall ha produkten till.

Ofta så har man ju även olika behov för olika situationer (har själv massor med telefoner, plattor, hybrider och bärbara för olika syften - som alla har sina för- och nackdelar).

Håller dock med dig om att både MBPr (har en själv) och Dells nya XPS 13" (skulle gärna haft en istället för min X1) är kanonmaskiner.

Skrivet av Hugligan:

Skamdal att de släpper en dator idag med 2gb minne. Googles jekla chrome-pinne har ju mer ram.

Det är så bra att du själv har valfrihet. De kunder som klarar sig med 2 GB (som är mer än OK om du använder den mest som en normal surfplatta) kan köpa det. Vill du ha 4GB (för att tex kunna behagligt köra den som en desktopdator) så kan du köpa det.

Bara att välja med ett musklick så är ditt "bekymmer" löst. Så enkelt kan det vara ibland.

Däremot så hade jag, precis som du (uppenbarligen), helt klart valt modellen med 4 GB om jag skulle skaffat denna (dock så är jag personligen mer intresserad av den kommande SP4).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Är det nya Windows-loggan på baksidan av Surface 3? Hoppas! Snygg var den

Detta är ingen post för att vara taskig mot dig men...

Du verkar ju tycka allt från Microsoft är en gudagåva. I princip alla poster du gör berömmer du MS, för någon kritik mot MS från dig ser man aldrig. Även ett Microsoft fan måste ha lite självkritik mot det företag man ser efter. Mycket möjligt att du jobbar på Microsoft och jag tror du har fått den frågan många gånger.

Permalänk
Skrivet av martinot:

Jo, det var en riktigt trevlig utförsäljning de hade där. Du gjorde också helt klart ett riktigt kap!

Det är kanske inte alla som behöver penna, men alla Surface 3 (till skillnad ifrån Surfcae 1/2) har faktiskt inbyggd N-trig digitizer (samma som i SP3, och tekniken är numera uppköpt av Microsoft).

Det innebär att även om en penna visserligen inte ingår i grundpriset, så kan du köpa till en, eller använda samma typ av penna som för SP3. De kommer oavsett att fungera extremt mycket bättre än vilken kapacitiv penna du än köper (oavsett hur högt upp du går i pris) till tex en iPad eller en Android-platta.

Allt beror helt på olika behov för olika personer, och vad man skall ha produkten till.

Ofta så har man ju även olika behov för olika situationer (har själv massor med telefoner, plattor, hybrider och bärbara för olika syften - som alla har sina för- och nackdelar).

Håller dock med dig om att både MBPr (har en själv) och Dells nya XPS 13" (skulle gärna haft en istället för min X1) är kanonmaskiner.

Det är så bra att du själv har valfrihet. De kunder som klarar sig med 2 GB (som är mer än OK om du använder den mest som en normal surfplatta) kan köpa det. Vill du ha 4GB (för att tex kunna behagligt köra den som en desktopdator) så kan du köpa det.

Bara att välja med ett musklick så är ditt "bekymmer" löst. Så enkelt kan det vara ibland.

Däremot så hade jag, precis som du (uppenbarligen), helt klart valt modellen med 4 GB om jag skulle skaffat denna (dock så är jag personligen mer intresserad av den kommande SP4).

"Det är kanske inte alla som behöver penna, men alla Surface 3 (till skillnad ifrån Surfcae 1/2) har faktiskt inbyggd N-trig digitizer (samma som i SP3, och tekniken är numera uppköpt av Microsoft). "

Ja 1:a och 2:an körde ju Wacom med 1024 trycknivåer i stället för 3:ans 256 N-trig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon114264:

Detta är ingen post för att vara taskig mot dig men...

Du verkar ju tycka allt från Microsoft är en gudagåva. I princip alla poster du gör berömmer du MS, för någon kritik mot MS från dig ser man aldrig. Även ett Microsoft fan måste ha lite självkritik mot det företag man ser efter. Mycket möjligt att du jobbar på Microsoft och jag tror du har fått den frågan många gånger.

Du kan ju tolka mitt inlägg som du vill. Att jag tycker att denna logga är snygg betyder kanske att jag tycker att den som är nu inte är lika snygg. Sen finns det olika sätt att lägga fram samma poäng på och jag är för det mesta positiv över huvud taget. Jag försöker se vad som är bra och lägga fokus på det istället för att gnälla 24/7 som många andra. Tror mitt liv är roligare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Du kan ju tolka mitt inlägg som du vill. Att jag tycker att denna logga är snygg betyder kanske att jag tycker att den som är nu inte är lika snygg. Sen finns det olika sätt att lägga fram samma poäng på och jag är för det mesta positiv över huvud taget. Jag försöker se vad som är bra och lägga fokus på det istället för att gnälla 24/7 som många andra. Tror mitt liv är roligare

Skickades från m.sweclockers.com

Det var nog inte loggan i sig förvisso. Hade ställt denna fråga förr eller senare. Jag gillar också MS, ibland. Mest gillar jag deras mer avancerade verktyg, mm. Annat var det på Windows 9x tiden, vilka mardrömmar man hade med blåskärmar då.

Här är några exempel Microsofts misstag:

http://www.infoworld.com/article/2612971/microsoft-windows/mi...

Permalänk
Avstängd

Gillar den och slimmad liten surfmaskin som man kan göra det mesta på och känns genomtänktt med disk som duger 128gb och ram 4gb modellen då man inte använder mer på en sån och kan lägga till extern disk om man behöver

MEN det är en surplatta med cheap jävla tangenbord som antagligen kostar 10kr att göra i kina och är inget i den som ska behöva vara speciellt dyrt och känns mer som MS försöker kränga billig hårdvara för dubbla pengarna och även om jag skulle kunna tänka mig en själv så ska priset halveras för den ska vara intressant

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w