Rockstar charmar PC-spelare med GTA V-trailer i 60 fps

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DUNXIII:

65GB disk, Holy shit!

Dags att skaffa en till ssd😄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4z3r:

vill inte ha spelet längre, då de för gammalt

Även om spelet är "gammalt" betyder inte att det kommer vara dåligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Hm. Ja, det ser väl okej ut. Det börjar märkas att spelet har 1,5 år på nacken. Ljusmotorn ser riktigt bra ut, texturerna ser inte så värst fantastiska ut. 65GB är också ganska... brutalt.

Är det verkligen bara jag som tycker det är drygt med spel som är 50GB? Alla kanske inte kör med enbart SSDs i riggen som jag gör men fortfarande.

Gnäller på att texturerna är "meh" och ändå gnäller du på filesize? Bättre grafik = Mer plats, du kan ej få båda.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Undra hur det skulle påverka prislappen dock, 64GB usb-minnen är ju inte så jättebilliga än idag.

230 spänn ungefär. Så räkna med att priset givetvis skulle stiga.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Blir att skippa att köpa från steam eller sticka till nån kompis med laptopen och ladda ner, 65GB på en 8Mb lina lär ju inte bli så kul :/

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShatteredXs:

Blir att skippa att köpa från steam eller sticka till nån kompis med laptopen och ladda ner, 65GB på en 8Mb lina lär ju inte bli så kul :/

Drygt 19 timmar, inte så farligt Dessutom är det bara vad kraven för installationen av spelet ligger på. Nedladdningsstorleken lär vara mycket mindre än så.
Som allt annat så är det nerpackat i fina filer som packas upp under en installation

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Fattar inte folk som klagar på att spelet är 65GB? Vad är fel?

Vill ni inte ha spel som ser bra ut? Trodde detta var Sweclockers, där de flesta utav oss har tillräckligt med utrymme på våra diskar..

Ja menar, tanka en okomprimerad bluray = runt 50-65 GB!??

Själv sitter ja på en 300/300 lina, så hoppas på bra fart ifrån Steam den 14:de

Förhandsbokade första dagen 2015-01-16 och jag vet att jag inte kommer att bli besviken.

Visst, ja hade inte så mycket plats kvar på min ena SSD, då BF4 tar en del med, men det prioriterade jag bort och flyttade till en vanlig lagringsdisk. Nu har ja 125GB ledigt på min Samsung EVO 840 256GB

Och hade jag inte haft plats, så hade ja utan tvekan köpt mig en ny SSD för detta tillfälle.
Mitt GTX 980 köptes först & främst för GTA V, då jag väntat i några år på detta spel.

Att man sedan kan säga att "spelet inte ser så speciellt bra ut" kan ju kanske bero på att det är ett Open world spel, och ja skulle kunna tippa på, att vill man ha 60+FPS @ 1080P med allt maxat i Ultra, så bör man ha hyffsat bra hårdvara.

Till Er som inte ser tjusningen i 60 FPS eller tycker GTA V är speciellt snyggt, har jag bara en fråga.. Va gör ni här??

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Tony32:

Gnäller på att texturerna är "meh" och ändå gnäller du på filesize? Bättre grafik = Mer plats, du kan ej få båda.

Detta förutsätter såklart att spelets storlek är på grund av högupplösta texturer.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Detta förutsätter såklart att spelets storlek är på grund av högupplösta texturer.

Texturer och ljud lär antagligen käka upp största delen av det. Finns en del för-renderade videos för tvkanalerna också, men dom lär inte vara en extrem del av det hela.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Discokungen
Skrivet av n_sandstrom:

Texturer och ljud lär antagligen käka upp största delen av det. Finns en del för-renderade videos för tvkanalerna också, men dom lär inte vara en extrem del av det hela.

Det är väldigt sant! Men det verkar ju inte direkt vara fantastiskt bra texturer, även om de kan ta mycket plats ändå.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Skrivet av m4z3r:

vill inte ha spelet längre, då de för gammalt

Köpte precis en remake på ett spel från -98, om det är bra spelar åldern ingen roll. ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Det är väldigt sant! Men det verkar ju inte direkt vara fantastiskt bra texturer, även om de kan ta mycket plats ändå.

Jag kan tänka mig att dom är sjukt många dock

Världen är förhållandevis enorm, och kändes inte alls som mycket repetition av sådant när jag körde på PS3. Å andra sidan vara allt mest en pixelgröt då, så inte helt lätt att avgöra kanske.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Vid 4K ja, men det var inte det som var nyheten, och vad är det som är så speciellt med grafiken? Finns många mycket snyggare spel än denna konsol-port...

Ang. fps'n, det är ju som många redan nämnt dubbel upp i fps från konsoll, om man nu har den datorkraften, för det blir säkert svårt att driva i 60fps om man vill köra maxinställningar, även i FullHD.

Vad det gäller grafiken så är det svårt att säga mycket ännu, eftersom jag inte sett spelet live. Men det kanske du har gjort? Av trailern att döma tycker jag iallafall det ser väldigt bra ut. Finns säkert något spel som ute nu som har bättre grafik, men det är inte många spel som har 4K texturer. Det där med konsol-port vet jag dock inte, med tanke på hur lik PC-arkitekturen är nu. För övrigt så har de annars haft rätt gott om tid för att göra anpassningar mot PC-plattformen.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Avstängd

Om jag fattar det rätt så skulle man får 16 st DVD 16 x 4 = 65 GB och hur skulle dom får plast med alla dom 16 st i ett föredra.

Skulle vart skoj om någon här på Sweclockers lyckas köra den i 4k med max inställningar utan lagg.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Skrivet av m4z3r:

vill inte ha spelet längre, då de för gammalt

Det är väl ändå ingen anledning till att inte vilja ha spelet, anledningen är väl om du ogillar själva spelet. Massvis med folk spelar fortfarande Counter-Strike 1.6, som är över 15 år gammalt

Visa signatur

MSI B450 Tomahawk Max
RTX 4070 DUAL OC
Ryzen 7 5800X3D
Corsair 32GB @ 3600MHz
NZXT H510

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Jontebert:

Varje gång jag ser videos i mer än 30 FPS blir jag förvånad hur sjukt mycket bättre det blir.

Skrivet av Justin91:

60 fps trailer var en enorm skillnad i upplevelse mot 24 fps.

Skrivet av Alling:

Eller hur! Det märkliga är hur folk lackar ur när film ÄNTLIGEN börjar komma i 48 fps (Hobbit), men hemma sitter de gladeligen och kollar på film med allsköns "bildförbättringstekniker" som i sina försök att interpolera fram en bild med "maximalt flyt" i "400 Hz" förvandlar filmen till en artefaktfest utan dess like.

Hej bröder!, jag delar eran 60hz-is-amazing -känsla.
Om ni inte provat eller hört talas om det, finns det ett litet smutt plugin (SVP) till MPC HC (Media Player Classic Home Cinema) som använder GPU'n för att dubbla frame-rate'n på video i datorn. Med andra ord kan ni se alla filmer osv i dubbel FPS mot vad de brukar ha.

I början känns det jävligt skumt, men efter 20min give or take, så vänjer man sig och tycker att "vanliga" 24/29 fps hackar som fasen.

Vad som händer är att datorn nyttjar som sagt GPU'n (går med CPU med, men orkar inte med högupplöst såvida du inte har en cluster-cpu -setup..) för att räkna ut hur varje bildruta mellan respektive "riktig" ruta skulle se ut, och lägga till den - i realtid.

Alltså; En film, vi tar Night at the Museum: Secret of the Tomb
Denna film har skapats, och spelas upp i 23.976fps

Vad då SVP gör, är att dela upp filmen i dubbel framerate, alltså ~48fps.
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10... osv.
Där varje understruken frame är en ny "tom" frame, och denna skapas då som sagt i realtid genom att jämnföra bild 1 och bild 3 och se vad skillnaden är, och bygga upp bild 2 i realtid, som den borde sett ut. Sedan flätar den ihop allt och gör en komplett sekund, minut, timme osv utav filmen.

För er som inte provat, rekommenderar jag det starkt, riktigt fräck upplevelse.
(Jag vet att det inte är något nytt i sig, det är samma funktion och teknik som används i "100hz" -TV apparater, och som deras bildprocesser gör, men jag tycker SVP gör det betydligt bättre med och med mycket mindre artefakter, om ens några.)
Det enda jag haft problem med är dubbel re-produktion utav subtitles, så man får stänga av de interna (?) i MPC HC så lirar det bra.

SVP, eller SmoothVideo Project som förkortningen står för, finns att ladda ner på http://www.svp-team.com och är gratis.
Det fungerar på både AMD och Nvidia GPU'er utav olika modeller.

Vet att detta var off-topic, men är finns det ett intresse, kan jag skapa en egen tråd om detta.

God jakt lycka där ute, alla vi som tycker att 60fps, trots 2015 och att planeterna är kvar i bana, är helt ok att se på, och ändå ger en "wow" -effekt.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Någon som vet 100% ifall de släpper mod tools till spelet? Ser ju nästan mest fram emot multiplayer servrar skapade av spelarna

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Jag har längtat, längtat och längtat.
Den 14 April kommer det bli svårt med mat, kissa, skita och allting. GTA V You and me. <3

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

För mig har intresset slocknat helt, vår och sommar i antågande.
Möjligtvis till hösten men då lär det finnas mer intressanta titlar än lastgamla GTA 5.

Vad släpper dom spelet för? 450 spänn? För ett spel som är ett och ett halvt år gammalt.

Nej, ingen har sagt att jag är tvungen att köpa spelet, men jag tycker att dom som köper det för 450:- är lite korkade, erat val dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av Elakekocken:

För mig har intresset slocknat helt, vår och sommar i antågande.
Möjligtvis till hösten men då lär det finnas mer intressanta titlar än lastgamla GTA 5.

Vad släpper dom spelet för? 450 spänn? För ett spel som är ett och ett halvt år gammalt.

Nej, ingen har sagt att jag är tvungen att köpa spelet, men jag tycker att dom som köper det för 450:- är lite korkade, erat val dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag förstår inte alls det resonemanget. Det enda som är 1½ år gammalt är storyn. Jag sitter och läser en över 100 år gammal bok nu, så jag har väldigt svårt att relatera till att det skulle vara ett problem.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av n_sandstrom:

Jag förstår inte alls det resonemanget. Det enda som är 1½ år gammalt är storyn. Jag sitter och läser en över 100 år gammal bok nu, så jag har väldigt svårt att relatera till att det skulle vara ett problem.

Håller helt med.

Ett spel, en film, en bok eller annat som är "inlevelse i" blir inte dåligt bara för att det blir äldre. (se på Half-Life tex.)
De tar pengar för de kan, de säljer ju som smör av GTA -serien ändå.

På ett smart sätt så lägger de ju "nya" saker med, så folk betalar fullpris. Eller iaf många utav dem.
Detta är ett klassiskt sätt att mjölka en produkt!, tycker ändå att Rockstar sköter det snyggt förutom förseningarna då.
Vill man inte betala detta ~450kr, eller vad tusan det kostar så vänta lite till då.

Edit;

Det kostar 399kr (31,20 £) på GreenManGaming med rabattkoden SAVE22-OVERHO-LIDAYS. (Steam aktiveringsnyckel)
Det kostar 559kr (59,99€) direkt från Steam.

Och runt 400kr tycker jag det är värt, gammalt eller nytt.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

För mig har intresset slocknat helt, vår och sommar i antågande.
Möjligtvis till hösten men då lär det finnas mer intressanta titlar än lastgamla GTA 5.

Vad släpper dom spelet för? 450 spänn? För ett spel som är ett och ett halvt år gammalt.

Nej, ingen har sagt att jag är tvungen att köpa spelet, men jag tycker att dom som köper det för 450:- är lite korkade, erat val dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Roliga kommentarer for sure!
Jag köper spelet, jag inte sett spelet innan, annat än på trailers. Grundspelet är så gammalt (1 och ett halvt år), men inte denna nya version med bättre grafik och högre fps.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Jag är sjukt skeptisk till systemkraven... Tyder på att lägsta grafikinställningarna inte kan vara särskilt vackra...

Skickades från m.sweclockers.com

Eller att det är bra optimerat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Någon som vet 100% ifall de släpper mod tools till spelet? Ser ju nästan mest fram emot multiplayer servrar skapade av spelarna

Mmmmm. Tänk Day Z mod. Omg....
Med loot system?
<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Jag är sjukt skeptisk till systemkraven... Tyder på att lägsta grafikinställningarna inte kan vara särskilt vackra...

Skickades från m.sweclockers.com

Fast det är väl inget negativt att de lägsta inställningarna är fula? Det är snarare väldigt bra att de har faktiska låga inställningar som inte är så snygga, men som kräver väldigt lite så att fler kan köra spelet.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jag förstår inte alls det resonemanget. Det enda som är 1½ år gammalt är storyn. Jag sitter och läser en över 100 år gammal bok nu, så jag har väldigt svårt att relatera till att det skulle vara ett problem.

Böcker har stannat i tiden och utvecklas inte. Jag säger inte att storyn ändras i GTA eller att den är dålig. Men till skillnad från böcker så utvecklas spel att bli bättre både i spelfysik, realism, 3D-effekter, skuggning, ljus.

En bok har bara text, få bilder och kommer att se ut så för all framtid. Det enda
Som har ändrats för böckerna är att det finns läsplattor, eller ljudböcker. Du kan inte jämföra interagerade med en bok. Väldigt löjligt och tafatt argument.
Så vänta nu, ska se om jag bryr mig om ditt argument...

....nä! Det gjorde jag inte. Kom med något annat.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av Elakekocken:

Böcker har stannat i tiden och utvecklas inte. Jag säger inte att storyn ändras i GTA eller att den är dålig. Men till skillnad från böcker så utvecklas spel att bli bättre både i spelfysik, realism, 3D-effekter, skuggning, ljus.

Effekter, skuggning och ljus blir ju bättre på denna utgåva. Realism är ett designval, om du inte menar ren utseendemässig realism. Den utvecklas också massivt till PC-versionen, med tanke på den större mängden vegetation, djur, detaljer osv dom stoppar in.

Spelfysik, tja, not so much. Här valde dom ju faktiskt själv att grovt försämra fysiken till GTA5. Jag är glad att den inte utvecklas mer åt det hållet sedan konsolversionen

Och på tal om att bry sig om andras argument:
Kommer jag känna mig lite korkad när jag köper nytt spel med 1½ år gammal story för 450 spänn? Inte så mycket nej.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

För mig har intresset slocknat helt, vår och sommar i antågande.
Möjligtvis till hösten men då lär det finnas mer intressanta titlar än lastgamla GTA 5.

Vad släpper dom spelet för? 450 spänn? För ett spel som är ett och ett halvt år gammalt.

Nej, ingen har sagt att jag är tvungen att köpa spelet, men jag tycker att dom som köper det för 450:- är lite korkade, erat val dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad spelar åldern för roll? Blir det automatiskt sämre för att storyn är skriven för ett och ett halvt år sedan? Spelet har ju vart under utveckling för PC så spelet i sig är nytt då det inte är släppt ännu. Lastgammalt , bah dumheter.
Jag spelar nästan dagligen spel som är 20-30 år gamla på mängder av gamla system och har väldigt roligt, finns mängder med bra spel och åldern har lite till ingen betydelse.

Spelar för tillfället igenom Simon the Sorcerer 2 på Amiga CD32 från 1995 och har underbart roligt, gammalt ja men ospelbart eller tråkigt på grund av åldern? NEJ.

Med din inställning så kan du ju skippa alla spel, det kommer ju nya spel runt hörnet som är "bättre" och bå blir uppenbarligen alla föregående spel värdelösa. Så fortsätt du att vänta på nyare spel och skippa köpa något.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Fast det är väl inget negativt att de lägsta inställningarna är fula? Det är snarare väldigt bra att de har faktiska låga inställningar som inte är så snygga, men som kräver väldigt lite så att fler kan köra spelet.

Absolut, jag skrev det som en tanke på en tidigare kommentar när jag citerade en annan att det inte är en så dum idé trots allt. Jag var mest förvånad då de flesta utvecklare nästan alltid höjer lägsta kraven

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+