Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

...eller från någon av de ställen som har tillåtelse att sälja steam-nycklar. Tex http://www.greenmangaming.com/

EDTI: För Steam är oftast dyrast av alla tillåtna ställen att köpa nycklar på

I dehär fallet så är det bara steam som säljer GTA till steam. ALLA andra digitala kopior är för Social Club. Finns INGEN annan som säljer steamnycklar till GTA 5 än Steam.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Nope, spelet släpps när nedräkningen når noll.

Fan! Jag som trodde det var dags o spela när jag kom hem från jobbet. Hör ju streamers, typ Lirik som säger att han ska streama idag. Har NA kanske tidigare release?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Fan! Jag som trodde det var dags o spela när jag kom hem från jobbet. Hör ju streamers, typ Lirik som säger att han ska streama idag. Har NA kanske tidigare release?

USA ligger ett antal timmar efter oss dvs när det släpps här klockan ett inatt är det tex middagstid nånstans i usa.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Truddelutte:

23:00 blir det att lira då :D!!!

Nej. 14 April 2015 01.00 Svensk sommartid.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Beta:

Nej. 14 April 2015 01.00 Svensk sommartid.

Kom på att Sverige ligger GMT+2 nu.

Så det är alltså en global release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Truddelutte:

23:00 blir det att lira då :D!!!

Ja om du bor i en tidszon som har -1....

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Borde det inte bli dags för reviews snart? Eller kör dom en AC:Unity?

Vore ju nice om man kunde få reda på om spelet är färdigt eller ej så att man hinner köpa innan preorder-bonusen går ut

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15347064']Säg inte så för fan, sitter ju här med launchern uppe på ena skärmen och tittar med längtan på timern som tickar ner

Men skulle servrarna krascha för GTA Online är det ju inte hela världen bara jag kan lira SP iaf...

Förlåt
Men om man ska vara realistisk så kommer det ju garanterat bli något strul, blir alltid det med såhär stora spelsläpp
Jag som även ska flytta min online karaktär från ps3 till PC (= mer saker som kan gå fel) kommer förmodligen ligga och gråta blod klockan 01.30 och tänka på att jag måste upp och jobba dagen efter.

Permalänk

Måste man ha spelet via steam för att spelet ska installera uppdateringar automatiskt ? Eller räcker det att man loggar in på Rockstar för att få uppdateringar till spelet?

Permalänk
Medlem

Frågar igen då ingen svarat än..

Till er som spelat det innan, finns det röstchat och hur funkar den isf i online delen, hade vart gött om det var som i DayZ typ att man hör och kan prata med dom som är i närheten?

Tacksam för svar!

Visa signatur

Fractal Design Arc | Intel Core i7 2600K @ 4,20GHz | Antec KÜHLER H2O 920 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600MHz XMS3 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | 250 GB Samsung 850 EVO SSD | 500 GB Samsung 850 EVO SSD | 2TB Seagate Barracuda Green | 4 TB WD40 EFRX-68N32N0 | Samsung SH-B123L Blu-Ray | Corsair HX 750W 80+ | ASUS Xonar DS | Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsykOs:

Frågar igen då ingen svarat än..

Till er som spelat det innan, finns det röstchat och hur funkar den isf i online delen, hade vart gött om det var som i DayZ typ att man hör och kan prata med dom som är i närheten?

Tacksam för svar!

Ja det finns röstchatt. Alla som är i samma lobby hör varandra.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Skrivet av PsykOs:

Frågar igen då ingen svarat än..

Till er som spelat det innan, finns det röstchat och hur funkar den isf i online delen, hade vart gött om det var som i DayZ typ att man hör och kan prata med dom som är i närheten?

Tacksam för svar!

Förmodligen, i ps3-versionen fanns det i alla fall. Fast det var inte som i DayZ, mer en sorts global chatt där alla hörde alla, gick som tur var att muta störiga mic-flåsare. (Eller barn...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Ja det finns röstchatt. Alla som är i samma lobby hör varandra.

Hela tiden, vart man än är på kartan?

Visa signatur

Fractal Design Arc | Intel Core i7 2600K @ 4,20GHz | Antec KÜHLER H2O 920 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600MHz XMS3 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | 250 GB Samsung 850 EVO SSD | 500 GB Samsung 850 EVO SSD | 2TB Seagate Barracuda Green | 4 TB WD40 EFRX-68N32N0 | Samsung SH-B123L Blu-Ray | Corsair HX 750W 80+ | ASUS Xonar DS | Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsykOs:

Hela tiden, vart man än är på kartan?

Det var så på konsol men kan mycket väl vara ändrat nu, vi får se helt enkelt!

Permalänk
Medlem

Vakna nyss, kollade timern. 14 timmar kvar! Sitter och kliar i fingrarna och får ingen ro!

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsykOs:

Hela tiden, vart man än är på kartan?

Japp. Stängde alltid av röstchatten då det bara var en massa tolvåringar som ropade saker. Men det funkade väldigt smidigt när man spelade i en privat lobby med bara kompisar. Karaktärernas munnar rör på sig när man pratar.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

En ganska intressant nyhet: http://www.vg247.com/2015/04/13/gta-5-pc-development/

GTA 5 var alltså från början tänkt och skapat för PC och inte bara konsol och det är en äkta version och inte någon äcklig port, blir mer hypead nu då det antagligen kommer rulla på riktigt fint!

PS: Här har SweC något att skriva om

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*tråd rensad*

Citat:

§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

I dehär fallet så är det bara steam som säljer GTA till steam. ALLA andra digitala kopior är för Social Club. Finns INGEN annan som säljer steamnycklar till GTA 5 än Steam.

Jag som precis köpte en nyckel ifrån Greenmangaming och upptäckte att nyckeln inte funkade på steam =/
Jaja. Dom hade i alla fall spelet i sin VIP rea för £31.19

Hur och när får man tillgång till sina ingame bonus money?

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Medlem

Första spelet som jag köpt sen länge till ett fullpris på 60 euro man vill liksom inte riskera köpa en nyckel på en annan sida som är billigare och få problem sen så snål ska man inte vara..

Permalänk
Medlem

Går spelet att köpa fysiskt i butik nu? Såg på elgiganten att den finns i lager i nåra varuhus. Någon som varit där och kollat om man kan få ett ex redan idag?

Edit: pratade med en butik och de får inte börja sälja förrens imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennaho:

Går spelet att köpa fysiskt i butik nu? Såg på elgiganten att den finns i lager i nåra varuhus. Någon som varit där och kollat om man kan få ett ex redan idag?

Det gör det säkert. Bara att ringa din närmsta butik och fråga.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Detta har säkert redan svarats på men jag är för lat för att kolla igenom tråden...

Om man vill ha spelet på Steam, måste man isåfall köpa det där, eller kan man aktivera CD-keys från andra sidor i Steam också? Och hur är det med fysiska kopior, går de att aktivera i Steam?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Deemlin:

Detta har säkert redan svarats på men jag är för lat för att kolla igenom tråden...

Om man vill ha spelet på Steam, måste man isåfall köpa det där, eller kan man aktivera CD-keys från andra sidor i Steam också? Och hur är det med fysiska kopior, går de att aktivera i Steam?

Skickades från m.sweclockers.com

För att få det i steam måste du köpa från steam direkt. Fysiska kopior går ej att aktivera i steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deemlin:

Detta har säkert redan svarats på men jag är för lat för att kolla igenom tråden...

Om man vill ha spelet på Steam, måste man isåfall köpa det där, eller kan man aktivera CD-keys från andra sidor i Steam också? Och hur är det med fysiska kopior, går de att aktivera i Steam?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är endast om man köper spelet direkt på Steam eller hittar någon som säljer en Steam Gift som du får det i ditt Steam library. Alla andra nycklar (inklusive fysiska kopior) aktiveras i Rockstar Social Club. Även kopior köpta på Steam kommer att använda sig av Rockstar Social Club.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Deemlin:

Detta har säkert redan svarats på men jag är för lat för att kolla igenom tråden...

Om man vill ha spelet på Steam, måste man isåfall köpa det där, eller kan man aktivera CD-keys från andra sidor i Steam också? Och hur är det med fysiska kopior, går de att aktivera i Steam?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror du måste köpa det igenom steam för att få det på steam. Har ingen aning om hur dom fysiska kopiorna har för nycklar men dom stora resellers som GreenManGamning, g2play etc säljer endast social club cd keyn.

Man skall komma ihåg att GTA är inget steam spel så det ända du får att köpa spelet igenom steam är att spelet ligger i din spellista, du måste fortfarande göra ett separat social club account/login för att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Ja, det ska gå alldeles utmärkt. Spelet ska till och med kunna känna av och mappa om kontrollerna beroende på vilken input-metod du använde senast.

Nice Återstår det bara vilken man ska ta, 360 eller One kontrollen..

Permalänk
Medlem

Någon som vet någon kod som går att använda på gmg nu om man vill köpa gta v?
Eller tips på någon annan stans där det är billigt att köpa gta v?

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Någon som vet någon kod som går att använda på gmg nu om man vill köpa gta v?
Eller tips på någon annan stans där det är billigt att köpa gta v?

Finns under http://www.greenmangaming.com/hot-deals/ då får du GTA V för 420kr typ!

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk

Då är det nertankat. Tog 13 timmar på min pissdåliga lina, lite förvånad att det gick så snabbt. Jobbar kväll denna vecka så jag är hemma straxt över 12 inatt, fan va perfekt

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover