Sony avtäcker nya flaggskeppet Xperia Z4

Permalänk

Intressant hur många som bashar på Samsung utan att uppenbart ha prövat s6:an. Kameran är overkligt bra. Z3 har en bra kamera, men s6:an är en revolution.

Hatade verkligen touch-wiz tidigare, och det är inte klockrent nu heller. Men med Google Now-launcher, SwiftKey och lite puts med teman är den både rapp som tusan och ren i gränssnittet.

Kom från en HTC one m7 Google edition och älskade den luren, men skärmen och kameran på s6:an är löjligt bra. Hade gärna haft lite bättre batteritid om jag ska klaga på något. Aldrig några problem att klara en dag, ibland två, men jag är van vid att ladda över natten så för mig är du inget problem när allt på telefonen bara flyger fram. Byggkvaliteten känns också grym även om jag hoppats på att HTC skrämt fram en metallur av toppklass igen, lite rädd för glas, men det är snyggt, absolut.

Fingeravtrycksläsaren funkar också bättre än väntat. Har i princip alltid kommit in direkt.

Ska bli intressant att se vad LG klämmer ur sig, men jag tror inte att jag kommer att vara besviken på mitt köp. Trots min tidigare avsky mot Samsung.

Visa signatur

Dator: Corsair 250D Mini Itx | Corsair 600W 80 Plus Bronze | MSI Z77IA-S01 mITX | Intel Core i7 3770k @ 4,4 ghz | Kingston HyperX blu 8GB 1600Mhz | EVGA GTX 1080 Gaming | Corsair H60 | 120 GB Samsung SSD | 2TB Toshiba HDD | Windows 10 64x bit.
Kringutrustning: EIZO Foris FS2333 | Samsung UE55KS8005 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Bullshit. Har haft ett par Samsung-telefoner innan som haft vettiga kameror, men Sony slår dom på fingrarna.

Z3 är bullshit.
http://www.phonearena.com/news/Samsung-Galaxy-Note-4-vs-Sony-Xperia-Z3-blind-camera-comparison-you-choose-the-better-phone_id67282

Jag kan omöjligt förstå *hur* man kan vara nöjd med Kameran i Z3, om man jämför med andra liknande telefoner. Jag äger den själv. Men jag förstår såklart *att* det finns dom som är nöjda med den. Alla tycker vi olika.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

Man börjar förstå varför sony varslar hela tiden i sverige då deras lurar är bland dom tråkigaste som finns, vad hände med designen? ser ju helt bedrövlig ut med dessa döda ytor och ser inte ens nån skillnad mot z3.. Om dom ändå gjorde om designen lite och drog ner dom jävla döytorna som lg gör ett väldigt bra jobb med skulle dom nog sälja mer telefoner. Deras mjukvara imponerar inte direkt eller kameran i mobilerna.. alltid är samsung bättre.

Som har kameraoptik från SONY i sina mobiler

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Som har kameraoptik från SONY i sina mobiler

De använder SONY's optik ja, men använder de också bildbehandlingen ifrån SONY? Har inte hittat någon information om det.