Student söker stabil laptop för IT-studier! 9000-12000!

Permalänk
Medlem

Student söker stabil laptop för IT-studier! 9000-12000!

Hejsan:)

Har en vän som söker en ny laptop. Han är student och söker ett laptop som är hållbar, stabil och rapp. Han läser inom IT och kommer säkerligen trycka på många tangenter varje dag under och efter hans studie tid. Den ska klara att ha många program uppe.

-Ungefär 15,6 tum
-Bra skärm
-SSD
-Wireless-AC

Den behöver inte vara supertunn. Då väljer han hällde en bra cpu ,minne och ett okej grafikkort.

Vi hade kollat på en Lenovo datorn för 10999kr. Bra prestanda men har hört att skärmen ska vara suddig? :S
http://shop.lenovo.com/se/sv/laptops/lenovo/y-series/y50/

Pris runt 9000-12000kr

Vi letar själva bland olika och skriver om vi hittar något...

Med vänliga hälsningar Laars

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Hejsan:)

Har en vän som söker en ny laptop. Han är student och söker ett laptop som är hållbar, stabil och rapp. Han läser inom IT och kommer säkerligen trycka på många tangenter varje dag under och efter hans studie tid. Den ska klara att ha många program uppe.

-Ungefär 15,6 tum
-Bra skärm
-SSD
-Wireless-AC

Den behöver inte vara supertunn. Då väljer han hällde en bra cpu ,minne och ett okej grafikkort.

Vi hade kollat på en Lenovo datorn för 10999kr. Bra prestanda men har hört att skärmen ska vara suddig? :S
http://shop.lenovo.com/se/sv/laptops/lenovo/y-series/y50/

Pris runt 9000-12000kr

Vi letar själva bland olika och skriver om vi hittar något...

Med vänliga hälsningar Laars

Jag lägger mitt kort på en Macbook pro. Efter att ha kört ett flertal laptops, vissa tunna och nu senaste en stor klumpig DELL XPS 17 så har jag en Macbook Pro på jobbet med windows i en virtuell maskin (parallells). Jag måste säga att det är sjukt smidigt med både windows och linux igång samtidigt.

Om han skulle få för sig att spela så är det bara att dual boota!

Jag vill påstå att den största fördelen är chassit. Det känns otroligt robust!

Vad inom IT ska han studera?

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
SpelClockers

ThinkPad såklart.
Byggde en ThinkPad T450 efter dina speccs, landar på 11,5k.

Har en en T440 på jobbet och jag är helnöjd med den.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

Valfri thinkpad eller macbook som passar priset, finns igentligen inga andra alternativ i den klassen, Kanske dell eller asus

Permalänk
Medlem

Thinkpad eller Latitude är det som gäller. Ev Elitebook

Annars är resten hemdatorer. Inte byggda att brukas 8 timmar / dagen.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Jag lägger mitt kort på en Macbook pro. Efter att ha kört ett flertal laptops, vissa tunna och nu senaste en stor klumpig DELL XPS 17 så har jag en Macbook Pro på jobbet med windows i en virtuell maskin (parallells). Jag måste säga att det är sjukt smidigt med både windows och linux igång samtidigt.

Om han skulle få för sig att spela så är det bara att dual boota!

Jag vill påstå att den största fördelen är chassit. Det känns otroligt robust!

Vad inom IT ska han studera?

Nätverksteknik, konfigurera routrar switchar mm. Skriva word och så, kommer vara hans enda dator hemma och kanske ta med ibland till skolan.

Jag ska prata och se vad han tycker ska kolla med han om skärmen kanske är för liten.

Denna kändes ganska ok: Länk

Dock har den bara VGA anslutning om man vill koppla den till en skärm, vilket kanske inte ger en så bra bild.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Laars:

Nätverksteknik, konfigurera routrar switchar mm. Skriva word och så, kommer vara hans enda dator hemma och kanske ta med ibland till skolan.

Jag ska prata och se vad han tycker ska kolla med han om skärmen kanske är för liten.

Denna kändes ganska ok: Länk

Dock har den bara VGA anslutning om man vill koppla den till en skärm, vilket kanske inte ger en så bra bild.

Den har även DisplayPort så det ska inte vara några problem.
Köper han den kommer han att bli nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming