Corsair introducerar Bulldog och Lapdog för speldatorer i vardagsrummet

Permalänk
Melding Plague

Corsair introducerar Bulldog och Lapdog för speldatorer i vardagsrummet

En spelkonsol-liknande datorlåda med skräddarsydd vattenkylning och en soffbricka för tangentbord och mus är Corsairs recept för att ta PC-spelen till vardagsrummet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Höst så antar den skall komma som steam machine?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Lapdog är ju sjukt ful!
Datorn var ju inte direkt någon designvinnare heller förstås. Men ärligt talat, hur tänkte de med Lapdog?

Permalänk
Medlem

Personligen så tycker jag att det känns extremt klumpigt att sitta med mus och tangentbord i soffan/fåtöljen, även om man har en sån där bricka. Jag antar att det hade funkat om man bara ska sitta och slösurfa eller göra något annat, men då behöver jag inte heller betala 2000kr+ för att kunna göra det.

Sitter folk och spelar från soffan och i så fall, vilka spel spelar ni?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Snusfri

Dom kunde väl haft någon utan 5kg bomull i käften i videon..

Intressanta produkter annars dock.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Avstängd
Citat:

Corsair Lapdog, Corsair Bulldog

Börja tror att dom inte gillar katter.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk

4k på 1st grafik kort, tja om du vill spela 1 års gamla spel sure. om de kan vatten kyla en dual gpu på singel pcb då kan vi nog börja ta oss in på 4k. mycket snygg och bra design annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Börja tror att dom inte gillar katter.

Lapcat och Bullcat hade låtit sådär...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Bulldog är ett missfoster, men Lapdog hade kunnat vara intressant om inte Couchmaster Pro redan fanns.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som kände det rycka till i musarmen när jag såg Lapdog? FFS inget stöd för armen som helhet, det kommer kännas väldigt fort.

Jag undrar vad Corsair håller på med? Jag kan inte yttra mig om deras tramp-stamp produkter säljer framgångsrikt men speciellt vackra är de inte.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

@MuLLvaD3n: Jag brukade göra detta. Då använde jag dock bara en hyllbräda som underlag. typ 50kr om man köpt och funkade utmärkt.
Jag spelade allt möjligt, WoW, DotA, CoD, etc etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elcentralen:

4k på 1st grafik kort, tja om du vill spela 1 års gamla spel sure. om de kan vatten kyla en dual gpu på singel pcb då kan vi nog börja ta oss in på 4k. mycket snygg och bra design annars.

Fiji kanske fixar 4K med single-gpu utan behov av hjälp, och så har man vattenkylningen "gratis".

600W borde räcka.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

De flesta spel idag har stöd för spelkontroller. Bara att pösa ner i soffan och starta upp projektorn med andra ord...

Permalänk
Entusiast

Tanken bakom Bulldog är intressant. En komplett barebone-lösning med nätagg och kylning löst för ett format som passar i TV-bänken. Men designen är helt galen. Hade varit mer intressant om de valt en mycket mer diskret utformning av chassit och om de slängt med ett alternativ med luftkylare också. Då kunde de nog peta ner priset lite till. 4300 kr är inte så illa för chassi, sluten vattenkylare, moderkort och 600 W SSF-nätagg men det blir ju ändå en del pengar eftersom man behöver slänga in en processor, ett grafikkort RAM och lagring.

Jag hoppas att fler tittar på konceptet med kompakta datorsystem i samma storleksklass som konsolerna.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svantesson666:

Lapdog är ju sjukt ful!
Datorn var ju inte direkt någon designvinnare heller förstås. Men ärligt talat, hur tänkte de med Lapdog?

Ful eller inte, den fyller sitt syfte smidigt, allt som är praktiskt behöver inte vara snyggt, klädnypor eller påsförslutare är inte så sexiga de heller, men de fyller ett syfte.

Skrivet av KTL:

Är det bara jag som kände det rycka till i musarmen när jag såg Lapdog? FFS inget stöd för armen som helhet, det kommer kännas väldigt fort.

Jag undrar vad Corsair håller på med? Jag kan inte yttra mig om deras tramp-stamp produkter säljer framgångsrikt men speciellt vackra är de inte.

Det var väl ändå ett mindre problem som man enkelt löser med en kudde själv, eller hur stor ställning hade du tänkt att de skulle bygga?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Måste säga att laptog ser riktigt intressant ut, även fast jag inte riktigt är målgruppen då jag enbart spelar framför datorskärmen. Chassit däremot... En alien som tagit sig in i vardagsrummet?

Skrivet av Svantesson666:

Lapdog är ju sjukt ful!
...Men ärligt talat, hur tänkte de med Lapdog?

Vad är fel med den? Om den nu är så kass, på vilket sätt skulle du själv förbättra den? Jag har sett en uppsjö av produkter som fyller samma funktion och ingen har varit lika gedigen, genomtänkt och välbyggd som Corsairs lapdog. Helvete, den har ju till och med en inbyggd bungee för musen.

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem

Satan vad ful den var.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Personligen så tycker jag att det känns extremt klumpigt att sitta med mus och tangentbord i soffan/fåtöljen, även om man har en sån där bricka. Jag antar att det hade funkat om man bara ska sitta och slösurfa eller göra något annat, men då behöver jag inte heller betala 2000kr+ för att kunna göra det.

Spelar bara spel som fungerar med handkontroll...

Permalänk
Medlem

Känner att jag inte vill ha spelandet i vardagsrummet, eller biorummet.. PC förtjänar sin egen vrå!

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Fin blandning loggor på lapdog.

Visa signatur

Mina bullar är kända från kust till kust

Permalänk
Medlem

Här har vi kompakt:

Permalänk
Entusiast

Vad är det för chassi?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffsis:

@MuLLvaD3n: Jag brukade göra detta. Då använde jag dock bara en hyllbräda som underlag. typ 50kr om man köpt och funkade utmärkt.
Jag spelade allt möjligt, WoW, DotA, CoD, etc etc.

Precis, om detta är något man faktiskt vill göra så känns det som att det finns billigare alternativ. Tyckte du det fungerade bra att spela från soffan i typ wow och cod? Känns som att man kommer långt ifrån och inte alls får samma "exakthet".

Skrivet av TuHack:

De flesta spel idag har stöd för spelkontroller. Bara att pösa ner i soffan och starta upp projektorn med andra ord...

Ja... men då sitter du inte med mus och tangentbord, vilket är det Corsair nu säljer för soffan.

Skrivet av Megacrash:

Spelar bara spel som fungerar med handkontroll...

Det är inte en handkontroll dem säljer. :S

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Gillar chassikonceptet jättemycket men designen är för ful och skrikig. Hoppas dom tar den insidan vidare till en mer "obsidian"-inspirerad utsida i nästa revision.

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag är en soffgamer!

Jobbar med OS X, därför har pc:n hamnat bredvid TV:n. Vet inte om jag har förstått hela konceptet med Lapdog, men att ha tangentbordet i knät känns ju väldigt konstigt... Jag har mitt tangentbord på soffbordet och det enda problemet är att det sliter på ryggen, eftersom det är ett så pass lågt bord. Har man ett lite högre soffbord eller lägre soffa tror jag att det funkar bättre än Lapdog...

Permalänk
Medlem

Gillar chassit, men jag är ytterst tveksam till att ha tangentbord och mus i knäet..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nog en ganska smart idé med Bulldog att ha en "konsol" barebone med integrerat stöd för vattenkylning.

Att integrera även moderkort känns dock väldigt begränsande.. Innebär det att man inte kan byta och slänga i så gott som vilken ITX-bräda man vill? Då blev produkten genast mindre lockande.

Jag har svårt för designen på Bulldog också. Varför måste det krystas in lite färger och vinklar överallt? Jag tycker inte nån riktigt lyckats med det stuket.
Sen verkar den väl helt byggd för att vara liggande. Det går väl inte ens att få dit nått stöd på den för att ha den stående? Bortkastad möjlighet isåfall tycker jag!

Skrivet av KTL:

Hmm, vad menar du med armstöd?
Jag tror knappast ens en majoritet av skrivbordsanvändare har något stöd som sträcker sig in under armbågen om det är vad du är ute efter?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ska man inte ens kunna få kolla upp och ner i spel? Musmattan är löjligt liten, är den kanske till för folk som tror att hög sensitivity är bäst?

Permalänk
Entusiast

1500 kr är en rätt saftig prislapp men det ser snyggt ut. De har ju verkligen optimerat utrymmet ordentligt och får till och med in en optisk läsare och en 3,5" enhet utöver en 2,5". Allt det på under 5 liter är ju riktigt imponerande. Deras Tenius var ju sjukt sexig också.

Visa signatur