Räcker 32GB med en Galaxy S6?

Permalänk
Avstängd

Räcker 32GB med en Galaxy S6?

Jag tänkte köpa mig en Galaxy S6a.

Vet dock inte om 64GB är värt pengarna.

Jag brukar lyssna på spotify dagligen. Har ungefär 3 spel. Tar dock massor med bilder och videoklipp.

På min förra telefon hade jag ca 1500 bilder och det var en telefon på 32GB. Det räckte faktiskt gott och väl.

Men jag kommer ta absolut flera bilder med denna underbara telefon, samt så är jag bunden i 24 månader. Det gör mig lite nojjig.

Vad tror ni? Kommer 32GB räcka för mig? Eller ska jag köra på 64GB för att vara på den säkra sidan?

Permalänk
Medlem

Jag köpte S6 med 32GB och det räcker mer än väl. Jag använder inte spotify å andra sidan. I värsta fall får du väl flytta över filmer/bilder till datorn med jämna mellanrum

Skrivet av oledoledof:

Jag tänkte köpa mig en Galaxy S6a.

Vet dock inte om 64GB är värt pengarna.

Jag brukar lyssna på spotify dagligen. Har ungefär 3 spel. Tar dock massor med bilder och videoklipp.

På min förra telefon hade jag ca 1500 bilder och det var en telefon på 32GB. Det räckte faktiskt gott och väl.

Men jag kommer ta absolut flera bilder med denna underbara telefon, samt så är jag bunden i 24 månader. Det gör mig lite nojjig.

Vad tror ni? Kommer 32GB räcka för mig? Eller ska jag köra på 64GB för att vara på den säkra sidan?

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mats76:

Jag köpte S6 med 32GB och det räcker mer än väl. Jag använder inte spotify å andra sidan. I värsta fall får du väl flytta över filmer/bilder till datorn med jämna mellanrum

Har du mycket bilder? Jag kommer ta massor med bilder, och bunden är jag i 24 mån :/

Permalänk

Jag har nu ingen Samsung S6, men en S5 och jag skulle ha tagit 64GB. Har 16+32GB i min telefon och tycker att 16 är lite 32 är lagomt men om jag skulle vara i din situation skulle jag ha tagit 64GB pga att bilder och videoklipp tar ganska mycket utrymme. /Robin

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

Varför lagra bilder på telefonen? Vad händer med bilderna och den går önder eller blir stulen?
Spara på någon molndisk istället.

Permalänk
Medlem

För mig skulle det vara stört omöjligt. Spotify, egen musik som inte finns på spotify, någon film eller två när man ska resa, lite serier. Bilder och eget filmat.

Sitter för närvarande på 80 GB och det funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oledoledof:

Jag tänkte köpa mig en Galaxy S6a.

Vet dock inte om 64GB är värt pengarna.

Jag brukar lyssna på spotify dagligen. Har ungefär 3 spel. Tar dock massor med bilder och videoklipp.

På min förra telefon hade jag ca 1500 bilder och det var en telefon på 32GB. Det räckte faktiskt gott och väl.

Men jag kommer ta absolut flera bilder med denna underbara telefon, samt så är jag bunden i 24 månader. Det gör mig lite nojjig.

Vad tror ni? Kommer 32GB räcka för mig? Eller ska jag köra på 64GB för att vara på den säkra sidan?

32GB kommer inte räcka till, med S6 suveräna kamera och mycket bilder/videos kommer det att bli.
5 min UHD (4K) inspelning går på ca 1,68GB redan.

Skrivet av NoWin:

Varför lagra bilder på telefonen? Vad händer med bilderna och den går önder eller blir stulen?
Spara på någon molndisk istället.

Om du är på semester utomland, kommer du fortfarande att ladda upp allt på molnet? Sen om folk har begränsat data abonnemang och har endast 500MB - 2GB/mån att utnyttja. Då är det inte direkt smart att använda molnet att ladda upp alla bilder/videon.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

32GB kommer inte räcka till, med S6 suveräna kamera och mycket bilder/videos kommer det att bli.
5 min UHD (4K) inspelning går på ca 1,68GB redan.

Om du är på semester utomland, kommer du fortfarande att ladda upp allt på molnet? Sen om folk har begränsat data abonnemang och har endast 500MB - 2GB/mån att utnyttja. Då är det inte direkt smart att använda molnet att ladda upp alla bilder/videon.

Räcker gott med 16GB lagringskapacitet, du lagrar på molnet när du har tillgång till Wi-Fi, vem har inte Wi-Fi på hotellrummet idag?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oledoledof:

Har du mycket bilder? Jag kommer ta massor med bilder, och bunden är jag i 24 mån :/

Som sagt, bilderna lagras i molnet, inte på mobilen. Äldre bilder och videon tar man bort från mobilen, och kommer ändå vid behov åt dem via molnet.

32Gb räcker väl.. åt mig åtminstone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kroken:

Räcker gott med 16GB lagringskapacitet, du lagrar på molnet när du har tillgång till Wi-Fi, vem har inte Wi-Fi på hotellrummet idag?

Har du varit på hotell utomlands? Wifi är sällan gratis och om det finns så är det snigelfart.

Permalänk
Medlem

@oledoledof:
Beror på, för mig skulle det inte räcka, skaffade 128 GB och har vant mig vid det.
Det går säkert bra att anpassa sitt användande till 32 GB med lite disciplin

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

Som sagt, bilderna lagras i molnet, inte på mobilen. Äldre bilder och videon tar man bort från mobilen, och kommer ändå vid behov åt dem via molnet.

32Gb räcker väl.. åt mig åtminstone...

Skrivet av niclasc:

Har du varit på hotell utomlands? Wifi är sällan gratis och om det finns så är det snigelfart.

Fast å andra sidan kanske man kan åka ner med tom mobil om man åker utomlands där man vet med sig att man kanske inte kommer ha möjlighet att ladda upp de bilder och filmer man tar.

Till TS: tror nog du vet bäst själv hur mycket utrymme du behöver, om du känner dig osäker så är det väl bättre att ta det säkra alternativet på 64GB.
Personligen har jag ingen nytta ens av 16GB i mobilen, sitter med en 1+ år gammal Nexus 5 16GB och har nästan 9GB ledigt.
De få bilder och filmer jag tar sorteras ut ordentligt så enbart det jag verkligen vill ha kvar sparas, och det som då sparas skickas upp i molnet och delas med min dator hemma.

Och har man datamängdstak så är det ju bara att ladda upp allt när man kommer hem, antingen via wifi eller via datorn.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

32gb räcker gott och väl om du lagrar det på molnet eller liknande är du på semester så ta med dig en liten usb eller liknande och flytta över men det låter ju mer som du ångrar köpet .

Permalänk
Medlem

Tror du klarar dig fint på 32 gig och ska du ut o resa där du misstänker du kommer fylla den med kort kan du skaffa ett usb minne plus kabel så har du möjlighet att lägga över datan. Fast å andra sidan hur mycket extra vill dom ha för 64gig?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

om du ska ta telefonen på avbetalning så kan du lika ta 64 gig.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att S6 32 gig kostar 6590:- på netonnet och 64 gig versionen kostar 6888:-
Så tycker jag att man tar 64 gig versionen som bara kostar 300:- mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av oledoledof:

Har du mycket bilder? Jag kommer ta massor med bilder, och bunden är jag i 24 mån :/

Du kan väl ladda in bilderna på datorn, eller tänker du ta mer än 30GB bilder om dagen ?

Men det är väl klart man kan ha nytta av 64GB, kan väl aldrig ha för mycket utrymme.. är ju bara prislappen som kan vara för hög.
Annars så skulle man ju kunna dra in 100GB musik katalog, men det finns ju spotify

Permalänk
Master of Overkill

Ladda alla bilder till molnet?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

jag har 64GB + 100GB Drive, alla bilder/videoklipp jag tar laddas upp till mitt drive konto efter 5 minuter när jag är ansluten till WiFi alt 3G/4G om jag väljer det (flera alternativ i autosync appen) och raderas sedan automatiskt från min telefon med denna app, har över 30GB ledigt just nu, innan hade jag en S5 med 64GB microSD där bilder/videoklipp sparades samt laddades upp till Drive, men nu raderas de efter de laddats upp.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ttxapps.dri... (jag har köpt pro versionen, fler alternativ)

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Vill man inte ha saker i molnet (tänker på mig själv där) så är det bara att flytta över saker till datorn någon gång i halvåret. Inte värst jobbigt enligt min mening.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Har du varit på hotell utomlands? Wifi är sällan gratis och om det finns så är det snigelfart.

Va? Min erfarenhet är att det alltid är gratis, hastigheten varierar dock.

Permalänk

Ärligt talat så skulle jag gå med 32, det räcker väl.

Jag rockar iofs bara S4, men ett minneskort på 8 (16 internt). Spotify, allt från kameran o.s.v.
Jag använder dropbox (Fick även 50Gb med i asken när jag köpte luren), fungerar utmärkt.

Allt från kameran laddas upp automatiskt så fort jag kopplar upp mig på wi-fi, så jag behöver aldrig oroa mig för minnet. När det blir fullt (vilket har hänt 2 gånger), så raderar jag allt ur galleriet. Även fast allt är tillgängligt lika smidigt som tidigare, genom appen.

Visst skulle det vara nice med oändligt minne, men jag hade ändå använt Dropbox, för det är så smidigt. Att man dessutom slipper lägga onödiga pengar på minne är också bra.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kroken:

Räcker gott med 16GB lagringskapacitet, du lagrar på molnet när du har tillgång till Wi-Fi, vem har inte Wi-Fi på hotellrummet idag?

För på alla hotellrum är det gratis och man har tillgång hotellrum och dess wifi hela tiden?

Stort steg bakåt är ju saknad av mig minneskort

Permalänk
Medlem
Skrivet av oledoledof:

Jag tänkte köpa mig en Galaxy S6a.

Vet dock inte om 64GB är värt pengarna.

Jag brukar lyssna på spotify dagligen. Har ungefär 3 spel. Tar dock massor med bilder och videoklipp.

På min förra telefon hade jag ca 1500 bilder och det var en telefon på 32GB. Det räckte faktiskt gott och väl.

Men jag kommer ta absolut flera bilder med denna underbara telefon, samt så är jag bunden i 24 månader. Det gör mig lite nojjig.

Vad tror ni? Kommer 32GB räcka för mig? Eller ska jag köra på 64GB för att vara på den säkra sidan?

Du kan ju ställa in hur stora bilderna och filmerna ska vara så det bör inte vara något problem att klara sig på 32 GB. Tycker inte att 64 GB är värt priset. Jag har Spotify med en hel drös offline-listor, en hel del bilder och videos, massa appar och jag har över 10 GB ledigt.

Permalänk
Medlem

hur stort är andriod os på s6 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

hur stort är andriod os på s6 ?

Om du menar /system partitionen så tror jag att jag läste 3.7GB.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

För på alla hotellrum är det gratis och man har tillgång hotellrum och dess wifi hela tiden?

Stort steg bakåt är ju saknad av mig minneskort

Vart brukar du åka? Vill gärna veta då jag nästan alltid måste betala för att få ha på rummet, annars är de lobbyn eller liknande som gäller.

Permalänk
Inaktiv

Jag använder Spotify och för min del räcker 32GB absolut inte! Har knappt några foton men. Gillar att ha en del musik offline och ett par nyttiga appar och måste ständigt rensa bort musik och appar så att mobilen inte blir fylld.

Det här gäller mig och för min telefon, ni som inte håller med kan skriva vad som fungerar bäst för er.

Mvh, kazen_90.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av DenFlygandeAsken:

Vart brukar du åka? Vill gärna veta då jag nästan alltid måste betala för att få ha på rummet, annars är de lobbyn eller liknande som gäller.

Var lite sarkastisk där;)

Har varit i Italien, Nederländerna, Taiwan Tyskland, Danmark och Norge. På vissa av stöllena har WiFi räckt till själva rummet och ibland inte.

Permalänk
Medlem

Eftersom att det skiljer 500 spänn mellan 32gb och 64gb från de mer respektabla kedjorna så är det ju inget att fundera på.

Själv valde jag 32gb till min Edge då jag inte tyckte det var värt 1000kr mer för något jag inte kommer använda. Hade 32gb i min HTC One och den blev aldrig full.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”