Permalänk
Avstängd

Iphone batteri problem

Vi har en Iphone 5s, batteriet på denna modell började bli dåligt "surprisesurprise", batteriet byttes ut på en verkstad för att få bättre batteritid, Dock så kvarstår problemet och är liknande som jag har på min iphone 5 som batteriet inte är bytt på. iphonen kan vara på 50% vid kvällen, man går och lägger sig sen på morgonen så är telefonen död!
När man sen sätter i laddaren och låter den vara i en liten stund sån *PooooF* Så är batteriet direkt uppe i 35-40 % och telefonen startar. Har gööglat men inte funnit något.. Någon som vet vad som kan vara boven?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du säger du bytt batteri på din 5S men fortfarande upplever dålig batteritid. Vem utförde bytet av batteriet? Är nämligen så att små mobilverkstäder som inte är auktoriserade av Apple, INTE har originaldelar. Men prova att kalibrera batteriet och se om det blir bättre först. Om inte det fungerar så skulle jag rensa hela mobilen och inte lägga tillbaka någon gammal kopia.

Permalänk

Det låter som dom satt i ett pirat batteri.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Avstängd

Det kan nog hända att det inte är ett original batteri. Han var tillbaka och fick batteriet utbytt igen men samma problem är kvar.. Jag ska prova tipset med kalibrering av batteriet och se om det hjälper..

Umm Umm Om ändå Iphone batterierna var lika bra som dom är på sina Imac:s

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Det kan nog hända att det inte är ett original batteri. Han var tillbaka och fick batteriet utbytt igen men samma problem är kvar.. Jag ska prova tipset med kalibrering av batteriet och se om det hjälper..

Umm Umm Om ändå Iphone batterierna var lika bra som dom är på sina Imac:s

Sen när fick iMac batterier?
Men prova kalibreringen och hoppas den hjälper!