Webhallen varnar för brist på Intel Skylake

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jukkajalava:

jag kommer att vänta ändå ddr4 är fortfarnde för dyr

Skiljer inte så extremt mycket.
https://www.dustinhome.se/product/5010851718/hyperx-fury-blac...
https://www.dustinhome.se/product/5010820886/hyperx-fury-red-...

https://www.komplett.se/crucial-ddr4-2133mhz-16gb-2x8gb/82297...
https://www.komplett.se/kingston-ddr3-so-dimm-16gb-1600mhz/76...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Highfly:

I vilket du säger att det handlar om värdighet. Genom att säga det målar du på dem som inte har råd med nytt att de har mindre värdighet och är mindre fina (som du sa i första inlägget).

Synd att det inte går att markera "Dåligt inlägg" på samma sätt som det går att markera bra inlägg.

Jag vet inte om värdighet var rätt ord, jag menar verkligen inte att de som handlar begagnat är av ett mindre värde. Jag har det inte särskilt gott ställt ekonomiskt själv, om det gör mitt uttalande bättre. Jag har aldrig påstått att de är mindre fina, enbart att jag ser mig själv som för fin. Jag säger alltså inte att jag är för fin, enbart att jag upplever mig som för fin. Förstår du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JBE:

@Tumnus: Med "vääääldigt få" menar du inte ett enda i någon butik någonstans?

Exakt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dem8n:

För fin för att köpa något begagnat?
Wow, hoppas du bara åker splitternya flygplan och bara besöker nybyggda hotell, går på nybyggda vägar osv osv.
Det var värsta kommentaren jag sett på länge, som att alla som någonsin köper begagnat är mindre värda...Medans fina rika människor köper nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja för fin för att åka besiktade flygplan hos seriösa bolag eller bo i våningshus i fattiga länder som minst en byggnadsingenjör eller liknande har räknat på att alla bärande väggar håller husets vikt.
För persondatorer idag går faktiskt använda till annat än att leka med och en skada i en arbetsfil om den ej upptäcks kan bli fruktansvärt kostsam. Och det är helt omöjligt att själv upptäcka esd skador på komponenter och det är finns även personer som överklockar komponenter utan att nämna att dessa kan komponenter kan räknas som kasserade för seriös användning.

En mobiltelefon däremot är för de flesta inte lika allvarligt såvida de inte ska ha den som enda telefon när de bestiger något berg i ödemarken eller så.

Så otroligt gött att DDR4 minnen börjar få vettiga pricer, jag väntar skarpt på att de större stickorna ska sjunka i pris. Vi som jobbar med Virtuella maskiner kan sluka hur mycket ram som helst, idag ä typ 64GB minimum för att ens skapa en vettig host att arbeta med.

Permalänk
Medlem

Vilka moderkort är det som kommer nästa vecka och vilka kommer senare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Läs det senaste inlägget i denna tråden jag skrev och återkom tack.

Jag läste ditt andra inlägg men är fortfarande oförstående, du till och med river hellre ett hus och säljer enbart tomten istället för att låta någon annan utnyttja detta hus. En sak kan inte bli så personlig, då har man problem, du kanske borde prata med någon som kan öppna dina sinnen, absolut inget illa menat men det borde vara skönare för dig själv att bli mer avslappnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Rea på 4970k pls!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Rea på 4970k pls!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja min 4970k ska "reas" ut snart hehe

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Kanske tiden är kommen att uppgradera från i5 3570k?

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ehhh det beror ju helt på produkten och hur det är hanterad och hur gammal den är....

Köpa 5960X för 70-80 % av priset är rätt nice tbh tex eller köpa ett 980ti för 70 % av priset samma sak.

Vet inte vad du tycker men 50 % rea är inte riktigt "verklighet"

Håller delvis med... Ska jag köpa nått så dyrt som en 5960X eller ett 980 Ti så är det (iaf för min smak) like för risky.

Jag skulle inte vilja köpa säg en 5960X för 8 papp eller ett 980 Ti för 6 på marknaden med noll garanti, säkerhet eller reklamationsrätt, vilket som bekant är vad som gäller vid privatköp. Jag vet att det kan finnas garanti kvar från den ursprungliga köparen men ändå...

Däremot köpte jag själv i vintras ett Sapphire 290X TRI-X på maknaden för 2000 som funkade utmärkt. Köper gärna fler gånger i den prisklassen.

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Sitter man på Haswell-E alls (5820k, 5930k & 5960x) så är Skylake en rejäl nedgradering. Skylake-E kommer nog få en annan moderkorts chipset än Haswell-E och släpps nog inte förrän Q2/Q3 (mest troligt Q3) 2016.

Exakt enda jag hört talas om är att Broadwell-E ska komma för socket 2011 v3 och chipset X99, så den ska passa med bios uppdate. så slipper konsumenterna som redan sitter på nuvarande moderkort med x99 och behöva köpa nytt.

dom personer idag som sitter med gamla system, exempel core 2 duo socket 775 eller gammal socket 1156 även socket 1366 har ju många än idag så dom gör rejäll boost om dom går över till nya skylake

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dem8n:

Jag läste ditt andra inlägg men är fortfarande oförstående, du till och med river hellre ett hus och säljer enbart tomten istället för att låta någon annan utnyttja detta hus. En sak kan inte bli så personlig, då har man problem, du kanske borde prata med någon som kan öppna dina sinnen, absolut inget illa menat men det borde vara skönare för dig själv att bli mer avslappnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur definierar du problem egentligen? Jag ser inga problem eller komplikationer alls. Är rädd att du måste dra med mig till psyket själv hörru.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av pytonOrm:

Om nån sitter på 5960X redan lär nergradera sig rejällt om den köper skylake, eller väntar man på skylake-e för socket 2011 v3 och den som sitter på socket 1150 med 4790K gör heller ingen ny update... bara Waste of money dudes for nothing !!!

Vem sa något om byta ner sig?
Man köper Skylake också...

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rismik:

Klassiskt marknadsförings BS, allt för allt locka folk köpa direkt och köa i onödan. 'Att man måste köa för måste ju vara bra', skapar bara massköps psykos. Bara vänta en vecka eller två så finns det 1000 tals på lager av alla cpuer och moderkort i alla butiker.

Låter ju mer som trick för att få folk att vänta 2månader tills intressantare moderkort + tillgängligheten ökar