Nvidia referenskylare vart?

Permalänk

Nvidia referenskylare vart?

Hejsan

Jag är i behov av en ny kylare till mitt grafikkort. Då jag gillar Nvidias referens kylardesign så tänkte jag hålla mig kvar vid den.
Däremot så går det ju inte att köpa en sådan kylare externt i en affär, så jag undrar då: vart man kan få tag på sådana kylare?

mvh Lasse

§9 /moderator
Permalänk
Antielefant

Ska du få ett vettigt svar lär du berätta vad du har för kort också.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Har din nuvarande kylare pajat? för om du har lite problem med värme och din inte fungera som du tycker den ska. Kan en enkel grej som att byta kyl-pads och pasta så brukar dom gå på som nytt!

Permalänk
Medlem

Lägg upp en annons i marknaden så kanske du får napp!

Permalänk
Hedersmedlem

@LasseLiten

*Trådstart redigerad i enlighet med §9*

Observera att all handel hör hemma i marknaden.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Det är ett 780 referens kort. Fläkten gick sönder då jag tog ut och skulle rengöra kortet från damm. Är det mest troligt att hitta en kylare om man lägger upp en annons hår på sweclockers? Och hoppas på att någon har bytt till vattenkylning?

Mvh Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av LasseLiten:

Det är ett 780 referens kort. Fläkten gick sönder då jag tog ut och skulle rengöra kortet från damm. Är det mest troligt att hitta en kylare om man lägger upp en annons hår på sweclockers? Och hoppas på att någon har bytt till vattenkylning?

Mvh Lasse

Sluta nu! Det är ju bara att beställa en ny fläkt istället för en hel ny kylare!

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LasseLiten:

Mvh Lasse

Testa kolla på till exempel Ebay efter bara fläkten.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Bättre att göra en custom loop till grafikkortet. Så slipper du ljud från den fläkten som låter som en hårtork.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gunner357:

Bättre att göra en custom loop till grafikkortet. Så slipper du ljud från den fläkten som låter som en hårtork.

Eh, ja. Rimligt. Det kostar ju inte mer än hela hans grafikkort.

- "Däcken på min bil börjar bli trötta, var kan jag hitta nya?"
- "Släng den jävla Volvon, TESLA är mycket roligare. Den går mycket tystare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

LOL'd

Visa signatur

🏬: MSI B650 Gaming Plus WiFi 🔲: AMD Ryzen R5 7600X ❄️: be quiet! Pure Rock 2 Black 🏴: ASUS Radeon RX 7800 XT DUAL OC
🗄️: Corsair 3500X 🔌: be quiet! Pure Power 12 M 750W 🎞️: 32GB Kingston Fury Beast 6000Mhz 💾: Kingston NV2 1TB
🖥️: Lenovo Legion R27qe 🖱️: Logitech G PRO Wireless⌨️: Steelseries Apex 3 🎧: Logitech G733 📶: tp-link Deco X20 x3

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Skrivet av Gyhlen:

Ja det finns saker att köpa beg blir inte dyrt. Lägg märke till att jag sa bara till graffet inte hela datorn jösses grabbar tänk lite.
Jag ser det som en investering i datorn för allt utom blocket kan flyttas över till nästa dator.

Ja om inte kortet också ska till nästa dator då flyttar man allt

Ni kanske har fått solsting idag. Haha

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

@Gunner357: hehe har du åkt en tesla?

Det enda som hörs är hjulen mot vägen och vinden på chassit, det är inga motorvibbrationer heller så åkturen är helt fri från vibrationer.

Teslan är ganska mycket tystare än en vanlig fossildriven bil

Permalänk
Skrivet av LasseLiten:

@Gunner357: hehe har du åkt en tesla?

Det enda som hörs är hjulen mot vägen och vinden på chassit, det är inga motorvibbrationer heller så åkturen är helt fri från vibrationer.

Teslan är ganska mycket tystare än en vanlig fossildriven bil

Inte fan vet jag är det en jäkla elmoppe bil. Ja då är den tystare är en Volvo Hehe. Nä jag tror inte att jag har hört talas om Tesla.

Visa signatur

Min dator

Permalänk

@Gunner357: nja elmoppe är nog inte rätt beskrivning, 2.1 ton tung och kör en bra bit över 200km/h

Prova googla

Tesla är drömmen fråga min syster

Permalänk

Men då tror jag att jag får kolla pp ebay eller slänga ut en annons här på sweclockers. Tack för hjälpen