Permalänk

Ny gaming data för 8000 - 9000

Tänkte spela fallout 4 och lite sådana spel

Permalänk
Medlem

lite mer info vill vi nog ha
Har du några delar sen tidigare, som du kan återanvända?
Hårddiskar? skärm? operativ? ram?
Ska du bygga den själv?
Tangentbord? mus?

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk

haha jag har ingen erfarenhet av datorer och den jag har, köpte jag på elgiganten för typ 3 år sen så den är inte så mycket att ha längre har doc en ganska bra skärm så behöver inte det ^^ så behöver en data från scratch. undrar doc om de kan bygga ihop den i butiken, men annars kan jag fråga en kompis om han kan hjälpa mig bygga ihop en. Spelar ingen roll var datan kommer ifrån utom vill ha en data med bra delar för 10000, skulle butiken/där man beställer den ifrån kunna bygga ihop den skulle de varit perfekt!

Permalänk
Medlem

Här är ett förslag som är en bra utgångspunkt:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/8386542/gaming-data-for-8000

Om du ha en kompis som kan bygga den åt dig kan du ta dom hundralapparna och köpa ett 970 grafikkort istället.
Du har även lite budget för att lägga till fläktar och köpa en bättre processorkylare om du tycker ljudnivå är viktigt.

Du kan även köpa ett annat grafikkort, jag valde det billigaste.

Permalänk

finns det bättre grafik kort tar jag gärna det med tanke på att jag tänker andvända den mest till gaming. Att den är tyst är inte jätte viktigt för mig så länge det inte påvärkar prestandan. Frågade också om min kompis kunde hjälpa mig att bygga och han kan så dom hundra lapparna går att lägga på annat om det finns bättre saker
tack så mycket för svar och för låt för min incompetents inom datorer har försökt att läsa runt på olika sidor men har inte riktigt förståt mig på hur man ser vilka saker som är bra och vad som behövs för vad jag vill andvända datan för.

Permalänk
Medlem

Kör på ett AMD Radeon 390 grafikkort!

Permalänk
Permalänk

@TheChickenKing: Googla på diverse delar och se vad folk skriver om dem, det hjälper!

Permalänk
Medlem

Dator med 10k budget
i5 och gtx 970 10K Dator
Du kan även byta 970 mot ett Gigabyte Radeon R9 390 G1 GAMING 8GB om det är att föredra, för samma pris.
Petade in en 240gb SSD då jag tänkte att du eventuellt har en HDD redan i nuvarande dator du kan använda för lagring.

Hoppas det är till någon hjälp.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 2500 - CPU: i7-4770k @stock - CPU Kylare: Pure Rock Be Quiet - GPU: Asus Strix GTX 970 - RAM: Kingston HyperX 16GB 1866Mhz - Nätagg: Fractal Design M Integra 550W

Permalänk

@robotkai: Asså ska du ha en riktig dator ska du inte ha nån 4460 eller 4590 prolle, du ska ha en riktigt CPU med ett bra grafikkort, och det har denna dator

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8387442/inget-lull-lull

Den här klarar många spel och är mer framtidssäker eftersom du kan överklocka den om du skulle vilja det en vacker dag. 390 slår 970 i det mesta så ja därför finns det med. Skapligt chassi fick jag med ocskå. Men du behöver inte OS (windows) eller?

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sten sax påse:

@robotkai: Asså ska du ha en riktig dator ska du inte ha nån 4460 eller 4590 prolle, du ska ha en riktigt CPU med ett bra grafikkort, och det har denna dator

Får man verkligen 400 kronor bättre prestanda med en K processor?
Du är nästan en tusenlapp över budget.

Jag vill bestämt påstå att man kan skippa K och köpa en billigare processor och istället lägga dom 3-500 kronorna på grafikkortet.
Man får garanterat bättre FPS i spel...

Permalänk

@Kilroy: Han sa själv att hans budget var 10 000 i ett senare inlägg

Skrivet av TheChickenKing:

Spelar ingen roll var datan kommer ifrån utom vill ha en data med bra delar för 10000

så jag utgick från det. Men du har helt rätt är budget 8-9k är det bättre att satsa på billigare CPU och skapligt grafikkort, men du får ju en overall snabber och roligare dator med en 4690k mot en 4460, samt att överklockning är smidigt om man känner att datorn inte hänger med i de senaste spelen, även om kör en lätt klock eller autoclock.

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL