avgloga.sys 0xc0000428

Permalänk
Medlem

avgloga.sys 0xc0000428

Your PC/Device needs to be reparied

Tthe operating system could not be loaded because the digital signature of a file is not verified

File:\WINDOWS\system32\DRIVERS\avloga.sys

Error code: 0xc0000428

Efter en installation av AVG så dog den.
Det funkar tydligen inte på win 10

Det enda jag kan göra (mig veterligen) är att komma in i BIOS, det går inte att komma in i felsäkert läge.
(vilket jag hittat en del som gett förslag på då jag googlat)

Vad jag än gör så hoppar den tillbaka till den blå rutan med felmeddelandet

Permalänk
Medlem

Starta felsäkertläge borde gå. Kommer inte ihåg vilken tangent man ska trycka om den inte kommer auto men prova F9-12 precis efter bios. Så kan du avinstallera eller ta bort filen när du kommer in i datorn. Alternativt är att boota upp en linux live-cd och ta bort filen ellre byta namn på den e kanske bättre.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

För felsäkert läge så håller man in Shift och sen startar om datorn, finns även en hel del andra saker man kan göra efter shift/omstart, tex olika typer av återställning, systemåterställning, felsökning osv

Knepiga kan bli om man inte kan komma åt att klicka starta om datorn, vilket tex kan göras på loginskärmen.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

När man har problem med att få upp en meny där man kan välja felsäkert läge eller något annat, kan man pröva med att direkt Windows börjar ladda stänga av datorn och upprepa detta i tre gånger. Då ska Windows inse att det är något fel och visa en meny i stället för att dra igång hela Windows.

Borde även gå att starta datorn från en skiva/USB-minne med installationsprogrammet för Windows 10 och i dess menyer välja att göra en en systemåterställning.

Permalänk
Medlem

Tack , jag ska prova med alla varianter av att komma in i den när jag kommer hem.