Permalänk
Medlem

Bra rörelsevakt?

Har belysning i taket över ytterdörren (utsidan) som vi tänkte ha en rörelsevakt till.
Jag antar att man får vad man betalar för då den vi köpte fattar knappt när man går fram till den och hoppar och viftar från olika vinklar.

http://www.kjell.com/sortiment/el/el-produkter/starkstrom/ror...

Någon som har erfarenhet av rörelsevakter och kan rekommendera en?
Finns microvågsvakter, kan det fungera lite bättre?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Jag har satt en del rörelsevakter och skymningsrelä från Steinel och alla dessa har fungerat utan anmärkning, det är i alla fall ingen som klagat.
Jag såg att Kjell hade några olika varianter från dom, jag har inte testat just dom modellerna men tror ändå att du blir nöjd om du lyckas byta till dig en sådan istället.

Sen kan jag tycka att den billiga ska fungera mycket bättre än du beskriver. Har du testat att justera känsligheten? Testa att gå mer från sidan istället för rakt mot den, brukar fungera bättre.

Permalänk

Har du följt instruktionerna vid installationen av nuvarande?

Låter snarare som att den är felinställd.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke323:

Jag har satt en del rörelsevakter och skymningsrelä från Steinel och alla dessa har fungerat utan anmärkning, det är i alla fall ingen som klagat.
Jag såg att Kjell hade några olika varianter från dom, jag har inte testat just dom modellerna men tror ändå att du blir nöjd om du lyckas byta till dig en sådan istället.

Sen kan jag tycka att den billiga ska fungera mycket bättre än du beskriver. Har du testat att justera känsligheten? Testa att gå mer från sidan istället för rakt mot den, brukar fungera bättre.

Har testat från min till max utan förbättring.
Rakt mot/från, från sidan hjälper inte.

Skrivet av Rouge of Darkness:

Har du följt instruktionerna vid installationen av nuvarande?

Låter snarare som att den är felinställd.

Jag har följt de få instruktionerna som finns.

Skulle nästan vara bra med en vakt som tänder direkt när ström kommer på för att sedan gå tiden och släcka.
Det gör vakten till fasadbelysningen.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Avstängd

Har tidigare sålt rörelsevakter för IQ Group som nu är i Aura light. Fungerar bra och oftast billigare än steinel. Problemet att de ändast går att köpa via grossist men det kanske du kan lösa.
Hade även hand om supporten för dessa och det mest förekommande fel som kom går att lösa med att helt enkelt starta om rörelsevakten och låta den vara strömlös någon minut. Så kallad norsk reset.

http://www.auralight.se/product/rorelsevakt-pir-e-750n-755n/

Lycka till

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Lägger till bild också där sensorn sitter.

Skulle vara bra om den håller tänt när man slår till strömmen t.ex.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Avstängd

I den modellen som jag tipsade om så är det inbyggt skymmningsrelä så det gör att den endast fungerar på kvällen men du kan också köra den på override har jag för mig, alltså du kan tända och släcka som vanligt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har tidigare sålt rörelsevakter för IQ Group som nu är i Aura light. Fungerar bra och oftast billigare än steinel. Problemet att de ändast går att köpa via grossist men det kanske du kan lösa.
Hade även hand om supporten för dessa och det mest förekommande fel som kom går att lösa med att helt enkelt starta om rörelsevakten och låta den vara strömlös någon minut. Så kallad norsk reset.

http://www.auralight.se/product/rorelsevakt-pir-e-750n-755n/

Lycka till

Har nu fått hem denna och kan direkt säga att den är ljusår bättre än den billiga.
Reagerar direkt på det mesta och går att starta manuellt.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Den från kjell är riktig jävla skit. Bytte en sådan här hemma häromdan.. Dom går sönder efter två veckor typ.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk

Ni vet att den här typen av installation ska utföras av en behörig elektriker?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2