Hur hanterar ni strid?

Permalänk
Medlem

Hur hanterar ni strid?

Tja!

Blir lite nyfiken på hur ni hanterar strid i Fallout 4.

Det finns ju flera sätt att lösa saker på som bekant och med vapen som låter dig hantera saker på flera olika avstånd så finns det ju flera sätt att lösa upp besvär.

Jag kör brukar smyga och plocka av fiender på avstånd, med en .50 cal sniper med suppressor som huvudvapen och Deliverer som sidovapen. En ljudlös submachine gun och frag för svärmar av feral ghouls. Jag använder inga närstridsvapen och eftersom mina vapen alla har suppressor så blir det ingen bajonett på vapnet heller.

Rustning kör jag antingen shadowed combat armour men oftast på T60 power armor som är specad för smygning.

Hur gör ni? Några favorit vapen? Jag har min .50 cal sniper som jag hållt på att uppgradera sedan det var ett enkelt 'short hunting rifle'. Saknar bara long recon på det. Som egentligen inte behövs då jag har det i min power armor hjälm.

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam

Liknande på min karaktär, kör smyg, använder VATS en hel del på saker som kommer nära, primärt sniping däremot med .308 och i viss mån .38 beroende på mål. Blandat recon, long, medium och night scopes beroende på terräng etc.

Är bara runt lvl22 så har en hel del kvar att trimma in i gear.
Supressed 10mm -> short
Laser pistol +50% bugs/insects -> short
.45 short combat rifle -> medium
12guage combat rifle + plasma damage -> medium
.38 pipe long recon -> HS på klena targets + recon
.308 assasin (+50% mot humans) -> long range

Växlar lite beroende på motstånd, avstånd och ammolager.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Tja!

Blir lite nyfiken på hur ni hanterar strid i Fallout 4.

Det finns ju flera sätt att lösa saker på som bekant och med vapen som låter dig hantera saker på flera olika avstånd så finns det ju flera sätt att lösa upp besvär.

Jag kör brukar smyga och plocka av fiender på avstånd, med en .50 cal sniper med suppressor som huvudvapen och Deliverer som sidovapen. En ljudlös submachine gun och frag för svärmar av feral ghouls. Jag använder inga närstridsvapen och eftersom mina vapen alla har suppressor så blir det ingen bajonett på vapnet heller.

Rustning kör jag antingen shadowed combat armour men oftast på T60 power armor som är specad för smygning.

Hur gör ni? Några favorit vapen? Jag har min .50 cal sniper som jag hållt på att uppgradera sedan det var ett enkelt 'short hunting rifle'. Saknar bara long recon på det. Som egentligen inte behövs då jag har det i min power armor hjälm.

Kör som du sneak och ljuddämpat sniper ( hittade en på en legendary med 50%exta skada mot mutants och förinstallerad supressor och long recon ) hårt moddad legendary ( +25% damage ) 10mm pistol med suppressor i "närstrid" i väntan på en supressor på min legendary semiauto .45 combatrifle med +10 plasmadamage för då blir det den som gäller istället.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Kaffekoppar i Skräpslungaren för hela slanten.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Sneak med ljuddämpad sniper är ju överlägset bäst. De man inte kan knäppa så går jag in och VATS'ar (nytt ord? ) med det där unika lasergeväret. Kör med Kellogs pistol i "närstrid" för lite omväxling. Granater och minor använder jag i princip inte alls, slänga granater manuellt är alldeles för bökigt.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Jag har lirat igenom det en gång som "sniper". kunde inte lägga storyn på is hela tiden första gången, blev till att dra igenom den "rätt" snabbt , Ville ju veta vad som händer! xD.

Så som sniper körde jag med det första jaktgeväret jag kunde hitta och byggde vidare på det tills det var nästan maxat. Skippade ljuddämpare och .50 dock pga ammobrist. Som andravapen hade jag ett battle rifle fullt uppgraderat och sikte anpassat för närstrid med bajonett på. Sköt på långa avstånd så gott jag kunde och hade mitt battle rifle för när jag blev upptäckt... Om jag blev det, hehe. Kommer helt klart lira så igen, men vill ha lite moddar först pga bristen på riktiga prickskyttegevär i spelet. Hade samma gevär mellan level 9 och 3X när jag klarade spelet, lite besviken på det faktiskt. Men moddarna lär avhjälpa detta.

Nu i min andra genomspelning har jag höjt svårighetsgraden till survival från hard och kör uteslutande med pistoler. Har deliverer för det mesta och ska börja använda en .44 revolver för när det är dags att "go loud" så att säga... Hehe. Så även nu satsar jag på att smyga men inomhus blev man ju upptäckt efter första skottet som sniper utan ljuddämpare, nu ligger det roliga i att döda allt utan att bli sedd överhuvudtaget. Det roligaste är att successivt döda läger utomhus utan att bli upptäckt.

Favoritvapen är nog revolvern samt jaktgeväret. Mest pga deras animationer. Diggar dem. Synd att det inte finns lite fler projektilbaserade vapen, tycker de känns coolare än de energibaserade osv. Ser fram emot när moddarna börjar komma, så mängden vapen kan bli fler!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Kör sneak med ljuddämpad 10mm+recon för att inleda striden.
När ett gäng fiender ligger döda och resten börjar springa mot mig drar jag fram min revolver och gör slut på dom i VATS.
Bara pistoler och kanske någon granat används.

Ed: Kör utan power armor. Har inte haft något behov och tycker det går smidigare utan.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Ljuddämpad sniper 10 Deliverer.
Får väl 4.5x skada när jag smyger med ljuddämpat.

Permalänk
Medlem

Hade turen att hitta ett Explosive shotgun. one eller 2 shottar de flesta mobs även de lite svårare Annars använder jag också mycket .50 cal sniper med recon scope. Skönt att plocka bort lite jobbigare fiender ibland, som suicidebombern t.ex.

Permalänk
Inaktiv

Blandat, nu är jag ganska höglevlad (55 tror jag) och har lagt mycket perk-points på perks som ökar skadan. Håller på och ska fixa bättre sneak multiplier men klarar mig rätt bra med 2 med mina vapen. One-shottar det mesta med min ljuddämpade Assault Rifle, få saker överlever min unika Combat Shotgun med +25% skada. Jag har även en Laser Rifle byggd för sniping men används sällan, likaså plasma-varianten. För sniping använder jag det där unika vapnet som använder 2mm EC-ammo.

Saknar vapnen som fanns i Fallout: New Vegas faktiskt. Speciellt med allt DLC som släpptes så kom det mycket roliga grejer. Får hoppas vi får se lite mer variation senare även om möjligheten att bygga ett grundvapen på många olika vis. Hade varit fint med lite fler grunder att utgå ifrån.

Permalänk
Medlem

kan man spela fallout 4 om man inte har spelat de tidigare spelen, missar man något?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Lego Master

Äääh... har ingen strategi direkt. Pangar lite på avstånd med ett snickrat sniper rifle, 10mm pistol på mellanavstånd och dubbelpipigt hagelbrak för de riktigt närgångna jävlarna. VATS har jag egentligen inte börjat använda i nån större utsträckning, får känslan av att jag träffar sämre med VATS än manuellt sikte, och det kan väl inte vara tanken?

I övrigt, pang på rödbetan, se vad jag hittar, kasta granater som en jävel och rent generellt bara mörda folk till höger och vänster.

@griid_83; jag har kollat igenom ett par videoserier på Tuben om Fallout-serien bara, så man får en känsla för historien och världen. Men annars har jag inte sett något behov av att ha spelat eller klarat några av de tidigare spelen för att få ut mycket nöje ur fyran. Men klart att man kanske missar några av de mer subtila detaljerna om man inte har allt helt klart för sig.

ShoddyCasts serie är riktigt trevlig:
https://www.youtube.com/watch?v=nvqm_pPD-aQ&list=PL7pGJQV-jlz...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Kör ni alltid med power armor eller endast vid behov?

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

kan man spela fallout 4 om man inte har spelat de tidigare spelen, missar man något?

Det går jättebra för mig i alla fall.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Kör aldrig power armor. Använder mina knifeknuckles med fullt i strength och unarmed spec, slår oftast huvudet av stackars Raiders i ett slag.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Jag har lirat igenom det en gång som "sniper". kunde inte lägga storyn på is hela tiden första gången, blev till att dra igenom den "rätt" snabbt , Ville ju veta vad som händer! xD.

Så som sniper körde jag med det första jaktgeväret jag kunde hitta och byggde vidare på det tills det var nästan maxat. Skippade ljuddämpare och .50 dock pga ammobrist. Som andravapen hade jag ett battle rifle fullt uppgraderat och sikte anpassat för närstrid med bajonett på. Sköt på långa avstånd så gott jag kunde och hade mitt battle rifle för när jag blev upptäckt... Om jag blev det, hehe. Kommer helt klart lira så igen, men vill ha lite moddar först pga bristen på riktiga prickskyttegevär i spelet. Hade samma gevär mellan level 9 och 3X när jag klarade spelet, lite besviken på det faktiskt. Men moddarna lär avhjälpa detta.

Nu i min andra genomspelning har jag höjt svårighetsgraden till survival från hard och kör uteslutande med pistoler. Har deliverer för det mesta och ska börja använda en .44 revolver för när det är dags att "go loud" så att säga... Hehe. Så även nu satsar jag på att smyga men inomhus blev man ju upptäckt efter första skottet som sniper utan ljuddämpare, nu ligger det roliga i att döda allt utan att bli sedd överhuvudtaget. Det roligaste är att successivt döda läger utomhus utan att bli upptäckt.

Favoritvapen är nog revolvern samt jaktgeväret. Mest pga deras animationer. Diggar dem. Synd att det inte finns lite fler projektilbaserade vapen, tycker de känns coolare än de energibaserade osv. Ser fram emot när moddarna börjar komma, så mängden vapen kan bli fler!

Skickades från m.sweclockers.com

Moddar och mer vapen är definitivt något jag saknar också. Jag får sakta ner lite tror jag, har mest går upp upptäcksfärd. Jag hoppas på en bra hungersmod och lite annats smått och gott. Något som gör att farmen i basen lite mer viktig. Och gärna något som gör strålning mer farligt än "sänker din max hp"...

Iallafall. Min nästa playthrough blir utan sniper också. Mellan till närstrid blir det då. Det är lite enkelt att vara nästa utanför mobsen AI-cirkel så de kan aldrig hittar en...

Visa signatur
Permalänk

Sniprar ut lite folk sen kör jag min 10 mm å går fram, kör typ aldrig powerarmor men ganska tung vanlig armor (115 def vid lvl 29)

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Medlem

@Sp0de: Nästan alltid. Gillar funktionerna som power armor kan ge en. Autostimpaks, recon hjälmen osv. Man känner sig som en stridsvagn på ben, och det är nice. Men vill man vara stealthy på riktigt måste man köra utan power armor.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arazand:

Moddar och mer vapen är definitivt något jag saknar också. Jag får sakta ner lite tror jag, har mest går upp upptäcksfärd. Jag hoppas på en bra hungersmod och lite annats smått och gott. Något som gör att farmen i basen lite mer viktig. Och gärna något som gör strålning mer farligt än "sänker din max hp"...

Iallafall. Min nästa playthrough blir utan sniper också. Mellan till närstrid blir det då. Det är lite enkelt att vara nästa utanför mobsen AI-cirkel så de kan aldrig hittar en...

Det hade varit fränt om man exempelvis kunde få en mod där den extra muterade handen (som nämns i GOAT och liknande frågor) utväxt från magen och som alternativ till att ta bort den ge den ett vapen.

Skrivet av Sp0de:

Kör ni alltid med power armor eller endast vid behov?

I början använde jag den inte pga för få Fusion Cores men en liten bit in i spelet började jag använda det mer, speciellt när jag började hitta lite bättre grejer till den och jag själv började köpa Fusion Cores. Jag gillar ändå förändringen av power armor. Känner mig mer som en Space Marine än en Vault Dweller med Power Armor i spelet, vilket är rätt nice.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
SpelClockers

Jag kör sneak semi-auto vapen. öppnar med dual shot combat rifle och om de blir för närgångna så har jag ett OP combat shotgun med bleed.Allt är ljuddämpat såklart.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av anon5930:

Jag gillar ändå förändringen av power armor. Känner mig mer som en Space Marine än en Vault Dweller med Power Armor i spelet, vilket är rätt nice.

DET är en mod världen behöver! Reskin av Power Armor till fullfjädrad Ultramarine!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Lånar tråden lite, Använder ni "Q".. som gör att ni får välja vart ni vill att er karaktär ska sikta och skjuta helt automatiskt? Ser inte riktigt det effektiva i detta då den aldrig träffar?

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shudnawz:

Instämmer!
Jag kör min med blå färg till och med, för extra känsla.

Skrivet av TObbeSkatt:

Lånar tråden lite, Använder ni "Q".. som gör att ni får välja vart ni vill att er karaktär ska sikta och skjuta helt automatiskt? Ser inte riktigt det effektiva i detta då den aldrig träffar?

Bara om jag inte ser fienden eller vill ta någon screenshot. Jag har samma problem med att karaktären siktar för dåligt. Blir nog mer senare när jag tryckt in mer poäng i relaterade perks och Perception.

VATS fungerade bättre i Fallout 3 och New Vegas i mitt tycke.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag använder mest explosives, mycket granater och minor av olika slag, vilket blir betydligt enklare att använda efter perken som ger dig en kast-bana, eller vad man ska kalla det, så att man inte träffar osynliga väggar och skit vilket var ett stort problem på lägre levels. Men har även en combat shotgun och kniv för närstrid när det behövs.

Använder inget armor-set längre, utan kör för tillfället på Kellogg's dräkt med lite armor och lite anti-rad, samt en assault gasmask. Brukar ta med mig Power Armorn när jag drar ut på längre upptäcksfärder, främst då för att jag i slutändan kan bära mycket mer med den och hoppa ner från hus, men brukar hoppa ur den när jag ska in och rensa hus/bunkrar/etc då den känns så klumpig inomhus.

Tycker dock spelet är så jävla enkelt att jag hellre använder vapen och gear som jag gillar tex utseende och ljudet på, snarare än det bästa jag kan hitta. Överväger mer och mer att lägga spelet på hyllan tills riktiga survival-moddar dyker upp istället.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Vad är era tankar kring combat-systemet i Fallout 4, som helhet? Jag har spelat alla tidigare spel, men jag tycker att i de två senaste har striderna varit så oerhört klumpiga att de har gjort spelet sämre. Är striderna i Fallout 4 lika klumpiga?

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Instämmer!
Jag kör min med blå färg till och med, för extra känsla.

Bara om jag inte ser fienden eller vill ta någon screenshot. Jag har samma problem med att karaktären siktar för dåligt. Blir nog mer senare när jag tryckt in mer poäng i relaterade perks och Perception.

VATS fungerade bättre i Fallout 3 och New Vegas i mitt tycke.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker ändå jag har lite perks.. men jämför man sitt egna "aim" med den så är den helt onödig, ändå är jag inget proffs på att sikta

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr. Bravo:

Jag använder mest explosives, mycket granater och minor av olika slag, vilket blir betydligt enklare att använda efter perken som ger dig en kast-bana, eller vad man ska kalla det, så att man inte träffar osynliga väggar och skit vilket var ett stort problem på lägre levels. Men har även en combat shotgun och kniv för närstrid när det behövs.

Använder inget armor-set längre, utan kör för tillfället på Kellogg's dräkt med lite armor och lite anti-rad, samt en assault gasmask. Brukar ta med mig Power Armorn när jag drar ut på längre upptäcksfärder, främst då för att jag i slutändan kan bära mycket mer med den och hoppa ner från hus, men brukar hoppa ur den när jag ska in och rensa hus/bunkrar/etc då den känns så klumpig inomhus.

Tycker dock spelet är så jävla enkelt att jag hellre använder vapen och gear som jag gillar tex utseende och ljudet på, snarare än det bästa jag kan hitta. Överväger mer och mer att lägga spelet på hyllan tills riktiga survival-moddar dyker upp istället.

Hittar du liken efteråt? Jag tycker det är svårt att hitta de jag skjuter ihjäl redan, exploderar det och kroppen flyger iväg blir det ett jäkla letande.

Det sagt så händer det att jag tar min fatman launcher som skjuter två skott till kostnad av en ihop med MIRV-modden.
Mouhahahaha...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jadu, smyger runt, skjuter folk i huvudet, dom dör, lootar

Permalänk
Skrivet av TObbeSkatt:

Lånar tråden lite, Använder ni "Q".. som gör att ni får välja vart ni vill att er karaktär ska sikta och skjuta helt automatiskt? Ser inte riktigt det effektiva i detta då den aldrig träffar?

Heter VATS, så det är det folk syftar på när de nämner VATS För att träffa i VATS krävs att man skaffar lite perks för det, tror att det är Agility och Perception träden som har dessa perks

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

I början körde jag enbart sniper med silencer, en hunting rifle som sen blev en .50 cal, som sen snabbt blev alldeles för dålig. Nu är det primärt en ljuddämpad .45 combat rifle i full auto som gäller, 83 dmg i en fire rate på 90 är inte allt för pjåkigt, tar ner en deathclaw på ett halvt magasin.

Lite trist hur snabbt bolt action rifles gick från många gånger för bra (speciellt med tanke på hur jäkla mkt .50 cal ammo jag redan hade när jag kunde uppgradera), till att vara helt oanvändbar som den är nu. När man har ett full auto vapen gör snarlik skada, med mer lättfunnen ammo, 11 gånger så stort magasin, och 23 gånger så hög fire rate... då blir det släppt inte lika värt att släpa de extra 18 kg som Snipern väger :/

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |