Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Det här blir ju skitläckert! Gillas och följs!

Kul att du gillar det!

Permalänk
Medlem

Hej alla! Varit ett tag nu, var tvungen att ta en liten paus från bygget för att förbereda mitt förra bygge inför Dreamhack Casemod Championship, så det var full rulle i verkstaden i nästan 2 veckor, nu är jag tillbaks från Dreamhack och är utvilad, så jag tänkte kasta ut en till update till er!
Alla kablar är gjorda och passar perfekt längdvis, ni kan se det i några bilder här! Har även fått hem några tjockare distanser för att lyfta ut fläkt och radiatorhållarna en bit utanför moderkortet då det uppstod lite passningsproblem och radiatorn skulle slå i moderkortsflänsarna, SSDerna har blivit förberedda inför moddning, tanken är att fylla upp nedsänkningen i designen, lacka på mattsvart och sen applicera custom dekaler för att få dom att matcha in i bygget, distanserna kommer även få en liten extra touch! mer än det vill jag inte berätta, men snart bör det börja komma in lite fler delar till bygget!

Nu vidare till bilderna.

Det var allt för denna lilla update! tack för att ni följer

Permalänk
Medlem

Ser sjukt bra ut! ser såååå fram imot o se de färdiga resultatet!
Keep up the good work!

Visa signatur

Intel i5 2500K, 290x Lightning, Corsair Dominator 16GB 2133MHz, Samsung EVO 840 250GB, San Disk Ultra plus 256GB, Corsair Obsidian 350D, Custom Water Cooling, Corsair CX 600M, Windows 10, ASUS VG248QE 3st BenQ GW2450, Corsair K70, Func MS-3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loxip:

Ser sjukt bra ut! ser såååå fram imot o se de färdiga resultatet!
Keep up the good work!

Tack tack!
Kul att du gillar det

Permalänk
Medlem

Jävlar va snygg rosten blev! Ska bli kul att se slutresultatet

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt! Roligt med något lite annorlunda

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt, verkligen fått in känslan i chassiet.. Såg de sista bilderna och trodde du hade satt ett moderkort på något gammalt skräp. Så du lurade mig där!

Snyggt!

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Jävlar va snygg rosten blev! Ska bli kul att se slutresultatet

Tack! Kul att du gillar det

Skrivet av tgadler:

Skitsnyggt! Roligt med något lite annorlunda

Tack!

Skrivet av MadeByMe:

Sjukt snyggt, verkligen fått in känslan i chassiet.. Såg de sista bilderna och trodde du hade satt ett moderkort på något gammalt skräp. Så du lurade mig där!

Snyggt!

Woop kul att du gillar bygget!

Permalänk
Proffsmoddare

Det blir riktigt härlig känsla på det här bygget. Får du bara resten av hårdvaran att matcha - som du har planer på, så kommer det bli kanon!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk

Det här blir nog riktigt grymt när det är klart!

Visa signatur

I HAVE AWOKEN!
CHASSI: Fractal Design Define R5 | CPU: Intel Core i7 4790-K | RAM: 16gb HyperX | PSU: EVGA Supernova G2 750W | GPU: ASUS GeForce GTX 970 4GB | MOBO: Asus Z97-A | SSD: Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Det blir riktigt härlig känsla på det här bygget. Får du bara resten av hårdvaran att matcha - som du har planer på, så kommer det bli kanon!

Kul att du gillar det! Jo det är ju som sagt planen blir nog bra!

Skrivet av SirBarkalot:

Det här blir nog riktigt grymt när det är klart!

Det hoppas jag också, tack!

Permalänk

Klart imponerad hittills! Ska bli superkul att se slutresultatet sen. =D

Visa signatur

GIGABYTE Channel Sales Representative
Frågor kring GIGABYTE-produkter? Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Josefin:

Klart imponerad hittills! Ska bli superkul att se slutresultatet sen. =D

Kul att du gillar bygget!
Tycker Gigabyte moderkortet passar in perfekt

Permalänk
Medlem

Update!

Hallå! Då var det dags för en till update, har varit ganska upptagen nu när juldagarna närmar sig och bestämde mig för att spendera lite mer tid med familjen istället för datorn, men ska börja lite smått igen nu i veckan, börjar direkt med att dra ut en liten update!
SSDerna har blivit isärplockade och ska få en liten custom finish, Dom ska bland annat fyllas upp så dom är helt släta istället för att ha inbuktningarna som sitter där för dekalerna som kommer med från fabrik, Dom ska sedan bli mattsvarta och få lite logotyper på sig.
Här har vi lite bilder!

Det var allt för denna update, det kommer en till progress update nästa vecka med ssderna och lite nya grejer.
Tack för att ni följer! Ha det bra så länge

Permalänk
Medlem

Update!

Då var det dags för en till uppdatering! Skolan stressar på som vanligt med det ska inte vara några problem, i den här uppdateringen täcker jag lite på hur jag gick tillväga för att göra om SSDerna till att passa temat, som dom flesta vet så har Intel 730 ssder en inbuktning och en mjuk kurva över hela ssdn, jag gillar inte den speciellt mycket så jag valde att fylla upp den med metallspackel, sedan slipa och lacka om hela ssdn, tillsammans med det kompletteras dom med lite custom dekaler som min vän Simon fixade åt mig
Här har ni lite bilder!

Jag vart inte helt nöjd med finishen på ena ssdn så jag kommer slipa ner och göra om lackeringen på den, sen till nästa update så kommer fläktarna vara fästa i chassit med dom svarvade distanserna, ses nästa update!

Permalänk

Jag får en riktigt bra känsla i kroppen när jag kollar på bilderna! Gillart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpolino:

Jag får en riktigt bra känsla i kroppen när jag kollar på bilderna! Gillart.

Kul att du gillar dom!

Permalänk
Medlem

Update!

Dags för en till uppdatering! Huvudet är fullt av idéer som jag ska utföra men var tvungen att ta en liten paus för att ge er en snabb uppdatering innan jag plockar isär allt o fortsätter igen, nu är fläkthållarna fastskruvade i midplaten, dom sitter med m4 skruvar och en distanser på 42mm, jag var tvungen att ha distanser om jag skulle kunna fästa en radiator bakom fläktarna, annars skulle den ha tagit i moderkorts kylaren. Det vart förvånansvärt robust för storleken på distanserna och ska inte ha något problem med att hålla upp vikten av 2 fläktar och en radiator, distanserna kommer stanna kvar i sin orginal alu finish för att matcha perforerade aluminium panelerna men fläkthållarna kommer få sig en extra touch, bland annat med lite text och målning.

Sen så har vi senaste tillskottet i bygget, processorn har anlänt!
Det är inte mindre än en Intel Core i7 5820K som kommer att driva bygget, kommer nog gå fint ihop med grafikkorten när jag väl kan bestämma mig för vilka jag ska köpa. Här har vi lite bilder!
Resten sparar jag till nästa uppdatering

Det var allt för denna uppdatering, syns nästa gång! Tack för att ni följer

Permalänk
Medlem

Update!

Tjenare! Passar på att slänga ut en till uppdatering nu medans jag har tid
Senaste tillskott i bygget är en grymt snygg SLI brygga från EVGA, som har fått sin egna finish för att passa in i bygget, bilder på denna kommer senare. För en vecka sen kände jag att sidopanelen i alu på baksidan var lite tom och kanske skulle behöva piffas upp lite mer för att stå ut, så jag bestämde mig för att skära ut REDOX loggan ur mitten av panelen så man delvis även kan se in till baksidan av datorn där alla kablar kommer att gå, det är även där SSDerna så småningom kommer att fästas. Det var ganska pilligt men det vart bra tillslut.
100+ hål senare och några timmar med filen så var det klart!

Här kommer resultatet

Permalänk
Medlem

Hej alla glada! Bestämde mig för att lägga ut en liten text update med nyheter innan jag släpper nästa update, som kommer täcka lite mer info angående bygget, nya inköp samt modifikationer! Däremot så kommer jag med väldigt bra nyheter, det är nämligen så att EKWB har bestämt sig för att hoppa in i projektet och hjälpa till med lite prylar! Stort tack till EKWB för att dom vill stötta mig
Jag kommer täcka delarna jag får inom någon vecka, detta betyder att bygget är på slutspurten och det är inte mycket kvar.
Det är även ett paket med ett Crucial DDR4 2133MHZ 32gb (4x8gb) kit påväg hem som ska åka in i burken.

Nästa update kommer täcka modifikationer på fläkthållarna, startknapp och förhoppningsvis lite mer scratch kablar!
Ha det bra så länge

Permalänk
Medlem

Från en Sönnsvallare till en annan, köng! (Även om jag inte gillar chassit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lumpjaw:

Från en Sönnsvallare till en annan, köng! (Även om jag inte gillar chassit)

Tack tack!

Permalänk
Frida 🥐

Mycket tjusigt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Intressant må jag säga

Visa signatur

“Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today”

-James Dean

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Mycket tjusigt!

Skrivet av Roaster:

Intressant må jag säga

Tack!

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg lackering, det är nästan synd att komponenterna är så "rena", de passar liksom inte in
Svårt att ge dem en skitig look dock utan att ha sönder dem^^

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Riktigt snygg lackering, det är nästan synd att komponenterna är så "rena", de passar liksom inte in
Svårt att ge dem en skitig look dock utan att ha sönder dem^^

Tack! Ska göra mitt bästa med att få allt att passa in.
Kul att du gillar bygget!

Permalänk
Medlem

@August L
måste säga att detta är något annorlunda och unikt
och jag GILLAR det

fortsätt men de grymma arbetet, inväntar ivrigt nästa uppdatering ^^

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Medlem
Skrivet av erieri02:

@August L
måste säga att detta är något annorlunda och unikt
och jag GILLAR det

fortsätt men de grymma arbetet, inväntar ivrigt nästa uppdatering ^^

Kul att du gillar det!
Bör komma en ny uppdatering mot helgen/tidigt nästa vecka

Permalänk
Medlem

Update!

Tjenare! Tänkte att jag slänger ut en update innan jag beger mig ner till stockholm för lite ledighet, paket från EKWB bör komma nästa vecka, så förvänta er lite nya delar strax! Denna update kommer täcka lite mer gällande ram minnena.
Fick äntligen hem mitt kit med 32GB Crucial DDR4 minnen (2133MHz, 4x8GB), dessa har även fått sina egna kylflänsar som kommer från gamla DDR2 OCZ Reaper minnen, dom har även fått sig en liten rost touch för att passa in mer i bygget.
Här har vi lite bilder!

Som ni ser så börjar bygget komma ihop nu, det enda som saknas är grafikkort och vattenblock, resten av vattenkylningen är påväg och bör synas i nästa update! Kommer göra en update igen om SSDerna snart då jag har bestämt mig för hur dom ska monteras, ha det bra så länge!
Tack för att ni följer