Dra musen åt höger till andra skärmen!

Permalänk
Medlem

Dra musen åt höger till andra skärmen!

Tjena har ett ganska "udda" problem, jag kör med dubbla skärmar och har min sekundära skärm till vänster om min primära vilket gör att jag måste dra musen åt vänster för att få över den till min sekundära skärm, detta kan jag lösa med att byta plats på dom i windows så att windows tror att skärmen står till höger.

Problemet som uppstår då är att när jag kör spel i fullskärm och inte i samma upplösning som i windows så blir upplösningen på min sekundära skärm helt kaos eftersom upplösningen bara ändras åt höger av någon anledningen.

Vet inte om ni förstår vad jag är ute efter här, men jag skulle vilja ha min sekundära skärm i windows till vänster men dra musen åt höger för att komma till den.

Permalänk
Medlem

Bara att flytta ordningen på dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pether:

Bara att flytta ordningen på dem?

Det som är problemet, sätter jag min andra skärm till vänster så kommer upplösningen bli helt knasig när jag kör spel i fullskärm som inte är i samma upplösning som windows (t.ex CS:GO där jag inte vill lira med 1080p)

Permalänk
Medlem

@kenta
Vad gäller de för skärmar och grafikkort?
Byt plats på skärmarna fysiskt eller har jag missa nån detalj då?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

@kennethbot
Vad gäller de för skärmar och grafikkort?
Byt plats på skärmarna fysiskt eller har jag missa nån detalj då?

en skärm är någon random acer och den andra är en eizo foris fg2421 och kör på ett gtx 970 (tror dock inte detta spelar någon större roll, men vad vet jag)

Nja att byta plats på dom fysiskt är inte problemet heller, grejen är att om jag kör ett program i fullskärm (t.ex cs:go) på min primära skärm i säg 1280x720 men har 1920x1080 i windows på båda mina skärmar så krymper upplösningen på min andra skärm vilket gör att min film/stream eller vad jag nu har uppe på den skärmen blir helt skevt, detta händer dock BARA om jag har min sekundära skärm till höger om min primära i windows så det går att lösa igenom att sätta min sekundära skärm till vänster om min primära i windows men då blir de även att jag får flytta musen åt vänster för att komma över till min sekundära skärm men jag skulle fortsätta ha så att jag behöver dra den åt höger.

haha asså detta låter så komplicerat och invecklat i text men vet inte riktigt hur jag ska skriva de annars. Får hoppas att någon förstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenta:

en skärm är någon random acer och den andra är en eizo foris fg2421 och kör på ett gtx 970 (tror dock inte detta spelar någon större roll, men vad vet jag)

Nja att byta plats på dom fysiskt är inte problemet heller, grejen är att om jag kör ett program i fullskärm (t.ex cs:go) på min primära skärm i säg 1280x720 men har 1920x1080 i windows på båda mina skärmar så krymper upplösningen på min andra skärm vilket gör att min film/stream eller vad jag nu har uppe på den skärmen blir helt skevt, detta händer dock BARA om jag har min sekundära skärm till höger om min primära i windows så det går att lösa igenom att sätta min sekundära skärm till vänster om min primära i windows men då blir de även att jag får flytta musen åt vänster för att komma över till min sekundära skärm men jag skulle fortsätta ha så att jag behöver dra den åt höger.

haha asså detta låter så komplicerat och invecklat i text men vet inte riktigt hur jag ska skriva de annars. Får hoppas att någon förstår.

Ja det är inte alltid lätt att förklara det håller jag med om, vad använder du för in och utgångar?
Jag hade liknande dilemma då displayporten tog över är primär källa över vga/hdmi/dvi, borde finnas nåt 3:e parts program som borde kunna lösa de.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Ja det är inte alltid lätt att förklara det håller jag med om, vad använder du för in och utgångar?
Jag hade liknande dilemma då displayporten tog över är primär källa över vga/hdmi/dvi, borde finnas nåt 3:e parts program som borde kunna lösa de.

DVI och displayport men som sagt hade detta problemet med andra skärmar som körde båda dvi också så tror mer det är en begränsning i mjukvaran, och jo jag hoppades på att någon skulle ha ett tips om något 3:e parts program, har testat med displayfusion men hittade ingen sån funktion där heller =/