Permalänk
Medlem

Är det fel på mobilen ?

Tjena. Jag har haft min mobil i lite mer än 2 år nu och tror den dör sakta men säkert. Det är en LG G2. Skit bra telefon men nu på senaste tiden är det så att när jag pratar med någon, så försvinner jag i kanske 10 sekunder. Vissa samtal är helt felfria och andra skriker vi hallå i luren 20 sekunder in i samtalet då jag försvinner men jag hör dom. Ni kan tänka er hur irriterande detta är.

Jag funderar på att köpa ny telefon nu eftersom jag är riktigt sugen på samsung edge.
Hur som helst så vill jag verkligen veta att det är telefonen som har problem. Har Hallon som operatör och har alltid full mottagning när samtalen sker.

Vad tror ni?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Hade ett dylikt problem, testa stänga av "Voice enhancement" under Call Settings om det är på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poptart:

Hade ett dylikt problem, testa stänga av "Voice enhancement" under Call Settings om det är på.

inget av dom är på

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

@KlyfftPotatis: Blir du väldigt låg eller försvinner du helt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poptart:

@KlyfftPotatis: Blir du väldigt låg eller försvinner du helt?

jag försvinner 100% helt . ibland flera gånger 2-3 sek och ibland utan tvek hela 10 sek

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Inaktiv

Framgår inte i texten, men har du testat en återställning av telefonen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlyfftPotatis:

Tjena. Jag har haft min mobil i lite mer än 2 år nu och tror den dör sakta men säkert. Det är en LG G2. Skit bra telefon men nu på senaste tiden är det så att när jag pratar med någon, så försvinner jag i kanske 10 sekunder. Vissa samtal är helt felfria och andra skriker vi hallå i luren 20 sekunder in i samtalet då jag försvinner men jag hör dom. Ni kan tänka er hur irriterande detta är.

Jag funderar på att köpa ny telefon nu eftersom jag är riktigt sugen på samsung edge.
Hur som helst så vill jag verkligen veta att det är telefonen som har problem. Har Hallon som operatör och har alltid full mottagning när samtalen sker.

Vad tror ni?

Vad får dig att tro att det beror på telefonen och inte på operatören...eller mottagningen?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

@KlyfftPotatis: Hur är det om du kör med headset? Om det funkar då borde man ganska säkert kunna säga att det är problem men mobilens mikrofon och inte hos operatören.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Tjena. Jag har haft min mobil i lite mer än 2 år nu och tror den dör sakta men säkert. Det är en LG G2. Skit bra telefon men nu på senaste tiden är det så att när jag pratar med någon, så försvinner jag i kanske 10 sekunder. Vissa samtal är helt felfria och andra skriker vi hallå i luren 20 sekunder in i samtalet då jag försvinner men jag hör dom. Ni kan tänka er hur irriterande detta är.

Jag funderar på att köpa ny telefon nu eftersom jag är riktigt sugen på samsung edge.
Hur som helst så vill jag verkligen veta att det är telefonen som har problem. Har Hallon som operatör och har alltid full mottagning när samtalen sker.

Vad tror ni?

Har du provat göra en återställning av telefonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon226320:

Framgår inte i texten, men har du testat en återställning av telefonen?

AA det har jag.

Skrivet av Rajat:

Vad får dig att tro att det beror på telefonen och inte på operatören...eller mottagningen?

Har alltid full mottagning och har haft hallon i ca 3 år inkl 2 år med min LG men problemen uppstod för några månader sedan

Skrivet av Poptart:

@KlyfftPotatis: Hur är det om du kör med headset? Om det funkar då borde man ganska säkert kunna säga att det är problem men mobilens mikrofon och inte hos operatören.

Detta är nog det enda jag inte testat. har inget headset med mic faktiskt. kanske kan låna en kompis

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlyfftPotatis:

Har alltid full mottagning och har haft hallon i ca 3 år inkl 2 år med min LG men problemen uppstod för några månader sedan

Det betyder ju inte att de inte kan uppstå fel hos operatören eller är vara hög belastning på nätet.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det betyder ju inte att de inte kan uppstå fel hos operatören eller är vara hög belastning på nätet.

De problemen brukar vanligtvis endast vara temporärt.

TS, testa en annan mobil. Upplever du samma fenomen där så vet du att felet beror på operatör/SIM-kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

De problemen brukar vanligtvis endast vara temporärt.

TS, testa en annan mobil. Upplever du samma fenomen där så vet du att felet beror på operatör/SIM-kort.

Jag bestämde mig för att byta opperatör, så att jag kunde få fina bonusar i och med att jag betalar av min s6 edge hos samma leverantör

Tack alla för hjälpen!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP