Permalänk
Avstängd

Speldator för runt 9000

Som rubriken lyder så vill jag köpa en speldator för 9000, helst med ssd och att jag ska kunna streama med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bareyle:

Som rubriken lyder så vill jag köpa en speldator för 9000, helst med ssd och att jag ska kunna streama med den.

Behöver du skärm, mus+tangentbord, OS och montering. Har du något du kan plocka från en annan dator?

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Avstängd

@Cruentusa: en 144 hz skärm behöver jag och montering, men det hade jag tänkt fixa hos Inet då dom erbjuder en sådan service, har inget jag kan plocka från någon annan dator. själva datorn vill jag ska kosta runt 9000
Behöver du skärm, mus+tangentbord, OS och montering. Har du något du kan plocka från en annan dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bareyle:

@Cruentusa: en 144 hz skärm behöver jag och montering, men det hade jag tänkt fixa hos Inet då dom erbjuder en sådan service, har inget jag kan plocka från någon annan dator. själva datorn vill jag ska kosta runt 9000

Är det med OS eller inte? Du säger alltså att skärm och montering ingår inte i din budget, men ska OS ingå?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk
Avstängd

@LnitraM: jag har en windows skiva så det behövs inte

Permalänk

Vilka spel har du tänkt spela? 9000 räcker knappast om du tänkt spela t.ex Far Cry 4 på 1080p @ 144 Hz.

Permalänk
Avstängd

@AnEvilVegetable: counterstrike, league of legends är de spel jag spelar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bareyle:

@LnitraM: jag har en windows skiva så det behövs inte

Du kanske kan återanvända en gammal CD läsare?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/9098949/2016-01-30

Edit:
Skulle vilja lägga till en processorkylare också, men försökte få in så mycket kraft som möjligt under huven utan att spränga budgeten allt för mycket.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk
Avstängd

@LnitraM: Har ingen cd läsare kan du lägga till en i den kundvagnen ? vad skulle en processorkylare kosta ? budgeten går att öka.

Permalänk
Avstängd

Lite onödigt med dvd brännare om TS ska endast använda den till OS, bättre att spara 180kr och boota med usb istället.

Permalänk

^ Ser bra ut.

Panelen skulle jag säga denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2442876-

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bareyle:

@Alle22: kan du länka varukorgen så jag får upp den i fliken

no problemas

http://www.inet.se/kundvagn/visa/9098982/2016-01-30

skulle helst byta dvd brännaren mot en HDD.

Permalänk
Avstängd

@Alle22: vad är en HDD? och jag behöver brännaren för skivan som jag har ju

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bareyle:

@Alle22: vad är en HDD? och jag behöver brännaren för skivan som jag har ju

HDD = Hard drive disk = Hårddisk = där du lagrar dina filer

Skivan behövs inte utan bara nyckeln. Du laddar ner windows OS från microsoft, bootar genom usb och sedan skriver du in nyckeln.

Permalänk
Avstängd

@Alle22: men om jag kör med båda HDD och brännare ? skulle det fungera isv kan du få in det i kundvagnen

Permalänk
Medlem

Köp ett Corsair RMx framför ett Integra, det är riktigt dåligt i jämförelse.
Ett bra kvalitétsagg kan du använda i nästa dator med!

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bareyle:

@Alle22: men om jag kör med båda HDD och brännare ? skulle det fungera isv kan du få in det i kundvagnen

http://www.inet.se/kundvagn/visa/9099013/2016-01-30

Om du har råd så varför inte.

Permalänk
Avstängd

@Alle22: Skulle vi kunna köra på en billigare med mindre TB? jag kommer aldrig använda så mkt haha

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bareyle:

@Alle22: Skulle vi kunna köra på en billigare med mindre TB? jag kommer aldrig använda så mkt haha

Visst, http://www.inet.se/kundvagn/visa/9099023/2016-01-30

Permalänk
Avstängd

@Alle22: Ok, jag kommer troligtvis köpa den här kundvagnen, tack så mycket för hjälpen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bareyle:

@Alle22: Ok, jag kommer troligtvis köpa den här kundvagnen, tack så mycket för hjälpen!

inga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bareyle:

@LnitraM: Har ingen cd läsare kan du lägga till en i den kundvagnen ? vad skulle en processorkylare kosta ? budgeten går att öka.

Då skulle det se ut såhär:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/9099057/2016-01-30

Många snålar på nätagget ser jag. Jag har ett halvdant nätagg som fått mycket skit själv. Kan varmt rekommendera att lägga några hundralappar extra på det jag har i min kundvagn(ångrar att jag inte gjorde det från början men fick det billigt, så nu kör jag på ett tag med vad jag har).
Sen är 390 kortet väldigt törstigt så det skadar inte att ha dom 750w som är rekommenderat om du senare köper till hdds och eventuellt klockar datorn.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

@LnitraM: Okej, kör nog på en 750 då flera har gett mig det rådet vad skulle hända om jag inte gjorde det? skulle datorn ta skada utav det på något sett ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bareyle:

@LnitraM: Okej, kör nog på en 750 då flera har gett mig det rådet vad skulle hända om jag inte gjorde det? skulle datorn ta skada utav det på något sett ?

Nej världen går inte under men du minimerar risken att agget dör och drar med sig övriga datorn, vilket är extremt ovanligt även med billigare agg.
Du får däremot en stabilare drift och du kan behålla det även i ditt nästa bygge. Corsair varianten i min kundvagn har du 7 års garanti på. Finns motsvarande kvalité från EVGA som ger 10 år garanti. Att jämföra med mitt som jag har som jag bara har 3 års på.
Väldigt tråkig komponent i datorn men väldigt viktig

Visa signatur