Permalänk
SpelClockers

Fråga angående Hempaket

Hej @Inet

Jag tycker jag har letat överallt på er sida så jag testar här.
Om man väljer hempaket går det då att lägga till kvällsleverans?
Kollar man på http://www.postnord.se/sv/foretag/skicka/inrikes/paket/Sidor/... så finns det som en tilläggstjänst.

Edit:
Okej, på inet.se när man väljer hempaket står det: Leverans sker direkt till dörren under dagtid. SMS med leveranstider skickas dagen innan leverans.
På new.inet.se så står det: Leverans sker direkt till dörren vardagar mellan 17:00-21:00. Posten ringer innan leverans.

Vad gäller?

Edit2:
Efter telefonsamtal med David på Kundtjänst så borde det vara 17:00-21:00. Han var dock inte riktigt säker...

Edit3:
Sådär, tror jag fått ett slutgiltigt svar nu.
På status för försändelse står det:
Mottagaren kommer att bli uppringd för att bestämma datum och tid för leverans (mellan kl 17 och 21). Försändelsen kommer att köras ut till den avtalade mottagaradressen

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
SpelClockers

Senaste updaten från PostNord.
Fick 3 tider att välja mellan, alla mitt på dagen.

Så 17:00-21:00 stämmer inte.
Jag ringde till PostNord och dom informerade att Inet inte lagt till tjänsten Evening på hempaket leveranser fast det står att det ska levereras mellan 17:00-21:00 när man beställer.

Får ta och hyra en bil och hämta paketen på lunchen.
Varför jag tog hempaket är för att det är 3 kollin på +10kg, hade det varit en mus hade jag kunnat hämta upp den på konsum.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

@daniie: japp har min hem leverans idag från postnord 10:30-12:30, fick den tiden 3 olika dagar att välja på. Finns det ingen möjlighet för dig att förhandla med postnord om att ändra leveransen till kväll eller är det kört ?

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av agitax:

@daniie: japp har min hem leverans idag från postnord 10:30-12:30, fick den tiden 3 olika dagar att välja på. Finns det ingen möjlighet för dig att förhandla med postnord om att ändra leveransen till kväll eller är det kört ?

Ja det är kört. Dom kunde låta den gå i retur och sen kunde inet lägga på tjänsten evening

Är på posten i Järfälla nu, så det löser sig.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

Eftersom du bor i stockholm så fick du ju i alla fall ett par tider att välja på.
Bor man i en mindre håla tre mil från örebro som jag så får man aldrig nåt samtal om vilka tider man kan välja mellan (och kvällstid är bara att glömma helt o hållet).

Ringer man själv kan man ibland få en tid som oftas är typ mellan 09:00 och 17:00 inga dagar att välja mellan utan det blir den dag dom säger.
Sen när den dagen kommer så händer det i 95% av fallen inte ett skit förutom några status uppdateringar på kolli nummeret.
Som tex ute för leverans och sen runt mitten/slutet av dagen ett av följande kund ej hemma/portkod/svarade ej oftas i kombo med avi lämnad (heller vad det nu står när dom påstår att dom lämnat avi).
Man kan ha varit hemma hela dagen och bor i hus som ej har portkod utan dörr är öppen och inga missade samtal/sms och ingen avi har blivit lämnad (för dom bemöda sig aldrig att åka till min håla överhuvudtaget o kunde således aldrig lämna en avi).

Sen 1-2 dagar senare så får man en avi levererad med vanliga posten och får gå o hämta skiten på utlämningsstället och vägde det mer än 20kg så är det i örebro som är kul att ta sig till när man ej har bil.

Under 20 år o bott i samma lgh så har posten ALDRIG lyckats leverera ett "hempaket" till MITT HEM (har nog varit ett femtiotal minst) schenker/dhl så funkar det betydligt bättre dock dom har enbart missat nåt enstaka paket av ca 20.
Visst jag bor 500m från mitt utlämningsställe men att släpa 10+kg och stora paket är inte det roligaste plus att det tar 2-5 dagar extra innan paketet finns där än om hempaket ej hade valts (vilket i vissa butiker ej går att välja bort) och jag har BETALT för HEM paket

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!