Permalänk

EK-Supremacy MX acetal läcker

Tja börja få dom mest sjuka blackscreens från ingenstans.

Gpu tvärdog

Börja felsöka och fann en sjö av vatten inne i pci-e porten.

Kollade överallt hitta inget läckage.

Läckagetesta såg inget ser då att det droppar från cpu block.

Tort vid anslutningar och sidorna och inget dropp från ovan. Tänker vafan nu då.

Skruvar isär allt ser detta.

Blir lite småless ett helt nytt block som börjar läcka helt random efter någon vecka. Har aldrig varit med om detta förr.

Går det limma eller fixxa på annat sätt eller bara skicka tillbaka på rma.

Köpt på coolerkit så lär ju ta tid och detta är min enda dator för tillfället.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem

Ring och prata med dom beställ ett nytt och be dom att kreditera köpet när dom fått ditt gamla block.

Permalänk
Medlem

Skruva isär blocket och kolla så att o-ringen är hel och fin.

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

Ring och prata med dom beställ ett nytt och be dom att kreditera köpet när dom fått ditt gamla block.

Tack för tipset redan skickat ett mail. Men känns ändå fel att behöva betala ytterliggare fraktkostnad för ett nytt block

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Skrivet av badde80:

Skruva isär blocket och kolla så att o-ringen är hel och fin.

Vill avakta lite med skruva isär så jag inte bryter garantin.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem

Du bryter inte garanti genom att öppna blocket. Hur ska du annars kunna rengöra eller byta jetplate?

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

@Lordkiller: grejen med just det blocket är att man ska kunna ta isär och byta såkallade "jetplates" så någon garanti lär du inte bryta

https://www.ekwb.com/shop/EK-IM/EK-IM-3831109800294.pdf

Men du gör givetvis som du själv vill hoppas det löser sig

Permalänk
Skrivet av Zunil:

Du bryter inte garanti genom att öppna blocket. Hur ska du annars kunna rengöra eller byta jetplate?

Skrivet av badde80:

@Lordkiller: grejen med just det blocket är att man ska kunna ta isär och byta såkallade "jetplates" så någon garanti lär du inte bryta

https://www.ekwb.com/shop/EK-IM/EK-IM-3831109800294.pdf

Men du gör givetvis som du själv vill hoppas det löser sig

Ah men tusen tack för den infon då ska jag riva vattenloopen imorgon och kika efter.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk

Ok har monterat isär vattenblocker 3 gånger nu. Oring ser hel och fin ut. Men ser ut som något är lite skevt i vattenblocket får jag det sluta läcka på ovansidan börjar det läcka på undersidan och vise versa. Och man ser att oringen ligger ojämnt runt om. Trots att den ser hel och fräsh ut.

Kul att spendera min sista ledighet utan dator.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem

Skulle skickat tillbaka det på engång.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Hedersmedlem

Reklamera och passa på att begära ersättning för följdfel om du har fått sådana.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordkiller:

Kul att spendera min sista ledighet utan dator.

Köp en raspberry pi . Det har jag gjort och är min lösning om vattenkylningen krånglar och slår ut min vanliga dator.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Skrivet av Jays_swe:

Skulle skickat tillbaka det på engång.

Mjo har pratat med dom nu får se vad som händer.

Skrivet av giplet:

Reklamera och passa på att begära ersättning för följdfel om du har fått sådana.

Trodde ett evga 980ti hydrocopper dog men var bara att pcie porten var vattenfylld men vet inte än inte vågat starta datorn igen pga läckaget.

Skrivet av Equadex:

Köp en raspberry pi . Det har jag gjort och är min lösning om vattenkylningen krånglar och slår ut min vanliga dator.

Hehe mjo är ju en lösning på problemet.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lordkiller:

Mjo har pratat med dom nu får se vad som händer.

Trodde ett evga 980ti hydrocopper dog men var bara att pcie porten var vattenfylld men vet inte än inte vågat starta datorn igen pga läckaget.

Hehe mjo är ju en lösning på problemet.

Har också råkat ut för en liknande läcka och i mitt fall brann både grafikkort och moderkort. Så kolla innan du låter det gå för långt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Har också råkat ut för en liknande läcka och i mitt fall brann både grafikkort och moderkort. Så kolla innan du låter det gå för långt.

Fan inte ens dom billigaste blocken mellan 775-1366 läckte har aldrig varit med om detta och har säkerligen handlat kring 100 block. Detta är det enda efter 1366 jag köpt och det läcker direkt.

:/

Mjo har kopplat ur både ström och mobo batteri så ska avvakta nu tills jag får ett nytt block tänker inte ens starta datorn mer och hoppas på att inget annat gått sönder.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk

Då jag bara måste ha igång min stationära under helgen då jag behövde hämta ut ett par riktigt viktiga dokument så strunta jag i rma och superlimma blocket på utsidan.

Kommer köpa ett nytt sen lite dyrare som inte är tänkt att ska skruvas isär av användaren.

:/ sämsta blocket jag handlat i hela mitt liv.

Edit: limmade om båda sidor om platen. Läckagetesta nice ingen läcka trodde jag....

Börja läcka på ett nytt ställe då.

Detta måste ju vara måndagsexernas måndagsexemplar.

Nu är hela toppen limmad med.

Det enda som kan läcka nu är dom 4 skruvarna som håller ihop blocket återkommer imorgon när jag läckagetestat igen om bilder på när vatten forsar genom skruvarna.... är ju bara det som saknas nu.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk

Hvetet fortsätter såfort man tätar ett ställe börjar det läcka på annat ställe. Aldrig varit med om något liknande

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.