Påskrea 2016 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Avstängd

@Wully: Här har du ett ps4 med 500GB och en kontroll för 3290-kr: https://www.netonnet.se/art/dator/spelkonsol/konsol/sony-play...

Permalänk
Medlem

Var väl inte så mycket att hänga i granen / stoppa i påsk ägget / midsommar stången lika bra att ta allt på en gång HEJA SVERIGE som inte kommer ha en chans utan ni vet vem

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Produkt: Point of View mobii Tab P785 8" Android
Länk: http://cdon.se/hemelektronik/point-of-view-mobii-tab-p785-8-a...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3124435
Pris: 599kr

Vet inte om det är påskrea specifikt, och inte heller vet jag något om plattan, men prissänkt från 999kr.

@MattEDattE: Ha! Detsamma

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

Hade verkligen hoppats på ett NZXT H440 eller ett Define R5... Men påsken är inte slut än hoppas!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

@sQuille: Jag fick hem mitt Define R5 för ett par dagar sen och det ser verkligen ut att bli en fröjd att bygga i. Med detta vill jag bara säga att det lätt är värt sitt ordinarie pris på runt 1000-lappen... Men om man kan hitta det billigare så varför inte.

Visa signatur

PC (specs fully satisfying, to me)

Permalänk
Medlem

Hoverboardsen.... vågar man lite på att de inte brinner upp

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Var väl inte så mycket att hänga i granen / stoppa i påsk ägget / midsommar stången lika bra att ta allt på en gång HEJA SVERIGE som inte kommer ha en chans utan ni vet vem

Voldemort?

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Jag vill tipsa om att komplett inte kommer ha någon speciell påskrea. Ritkigt kasst.

EDIT: Komplett är några jävlar på att hålla koll. Det kommer komma lördagsgodis istället

EDIT: Komplett är några jävlar på att hålla koll. Det kommer komma lördagsgodis istället
Permalänk
Medlem
Skrivet av d00rkey:

@sQuille: Jag fick hem mitt Define R5 för ett par dagar sen och det ser verkligen ut att bli en fröjd att bygga i. Med detta vill jag bara säga att det lätt är värt sitt ordinarie pris på runt 1000-lappen... Men om man kan hitta det billigare så varför inte.

Precis Planerar att bygga ihop datorn efter sommaren då Nvidia och Intel har släppt nytt och tills dess köpa delarna som inte påverkar prestandan genom utvecklingen frammåt. Hittills så har jag 2st Samsung 850 EVO 500GB samt ett Supernova G2 till bygget, så DDR4-minnen, CPU-kylare samt Chassi är det jag kan skaffa tills jag bygger datorn

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fis-Emma:

Jag vill tipsa om att komplett inte kommer ha någon speciell påskrea. Ritkigt kasst.

Vilka uslingar! Trodde det var skrivet i grundlagen att företag ska ha rea vid alla högtider, med stor rabatt på
just de produkter som varje enskild konsument ska köpa.

Bamse hade definitivt tagit en stor slurk honung och gett dom ett rejält nyp.

OBS! Kan innehålla spår av ironi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Precis Planerar att bygga ihop datorn efter sommaren då Nvidia och Intel har släppt nytt och tills dess köpa delarna som inte påverkar prestandan genom utvecklingen frammåt. Hittills så har jag 2st Samsung 850 EVO 500GB samt ett Supernova G2 till bygget, så DDR4-minnen, CPU-kylare samt Chassi är det jag kan skaffa tills jag bygger datorn

Fast vänta nu? Intel ska väl inte släppa någonting det här året?
Om jag inte missat någonting så är väl deras nya prollar planerade till nästa år?
Tror ändå inte att det kommer att vara ett jättehopp i prestanda på processorfronten. Det intressanta under året blir Nvidia och AMDs low-mid range som släpps under sommaren och high end som släpps i slutet på året.

Visa signatur

Case Phanteks Enthoo Pro CPU Intel i7 4790k @ 4.7GHz, Noctua NH-D15
GPU ASUS r9 290 DCII + Powercolor r9 290 Custom loop RAM Corsair Vengeance LP 1600MHz CL9 4x4GB
PSU EVGA 1000W GQ SSD Kingston V300 240GB HDD Seagate Barracuda 1TB
MOBO MSI z97s SLI Krait edition Screens BENQ GL2440 +X-Star DP2414LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slarre:

Om jag inte missat någonting så är väl deras nya prollar planerade till nästa år?
Tror ändå inte att det kommer att vara ett jättehopp i prestanda på processorfronten. Det intressanta under året blir Nvidia och AMDs low-mid range som släpps under sommaren och high end som släpps i slutet på året.

Intel ska släppa broadwell-e ju

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Intel ska släppa broadwell-e ju

Oh lord! Jag hade totalt glömt bort broadwell-e!
Tack!

Visa signatur

GPU ASUS r9 290 DCII + Powercolor r9 290 Custom loop RAM Corsair Vengeance LP 1600MHz CL9 4x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Hade verkligen hoppats på ett NZXT H440 eller ett Define R5... Men påsken är inte slut än hoppas!

Kolla upp Phanteks P400, nyligen släppt och prisvärt.

Permalänk
Medlem

Externa hårddiskar lika dyra denna rea? 4TB verkar idla på samma priser

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

Produkt: Halo 5: Guardians
Länk: http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/xbox-one-spel/...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2347086
Pris: 149

Riktigt trevligt pris på halo 5. Går dessvärre inte att beställa online men det finns i lager i 71 varuhus. Köpte det själv i Östersund igår och där fanns det i alla fall en massa exemplar kvar.

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz 32GB| Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Grymt sugen att beställa, läste dock sweclockers recension. Visst, det gäller BE-modellen, men visst är det ändå samma kylare?

Citat:

Vid belastning är det dock en helt annan bild som målas upp, där kortets kylare behöver varva upp fläktarna rejält för att hålla temperaturerna i schack. I slutändan landar kortet på smått öronbedövande 52,5 dBA när det belastas, vilket placerar modellen bland de mest högljudda av eftermarknadsmodellerna vi någonsin tagit en titt på i testlabbet.

Det går förvisst att beställa en eftermarknadskylare, men då kanske det är lika att satsa på en annan modell.
Tåls att tänkas på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Grymt sugen att beställa, läste dock sweclockers recension. Visst, det gäller BE-modellen, men visst är det ändå samma kylare?

Det går förvisst att beställa en eftermarknadskylare, men då kanske det är lika att satsa på en annan modell.
Tåls att tänkas på!

hade inte köpt det själv då det inte är semi passivt. de är samma kylare men är inte black edition klockad lite aggresivare?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Produkt: SanDisk Ultra Fit USB-minne 3.0 (16 GB)
Länk: http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/minneskort...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2744187
Pris: 69kr

Permalänk
Medlem

Vart är min rabatt på ett 980 ti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennis:

Vart är min rabatt på ett 980 ti?

https://www.dustinhome.se/product/5010875449/gaming-oc

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

@DaBone: Ute efter Asus eller EVGA. Ligger på 6999 vilket jag köper det för men hade hoppas på lite mindre under påsken men får kanske vänta tills lördag och se vad komplett bjuder på 😊
Men tack för snabbt svar 👊

Permalänk
Medlem

Conrad har 10% med koden happyeaster gäller enbart 25-28/3 och kan ej kombineras med andra rabattkoder eller användas till frakt.
Jag hittade dock inget som kan betraktas som fynd inom datordelar så jag tycker inte den skall med.

Permalänk
Medlem

Finns det några trevliga hårddiskar att köpa? Gärna stora. Extern eller intern spelar mindre roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slarre:

Jaha. Har alltid fått för mig att Intel ska släppa något i höst. Aja då blir det en 6700K då

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Finns det några trevliga hårddiskar att köpa? Gärna stora. Extern eller intern spelar mindre roll.

Tror inte jag sett någo större intern. Extern verkar:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/223089-seagat...

finnas för 1290. Men den ser ut att ha fått lite blandade recensioner på Amazon & Newegg....

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Jaha. Har alltid fått för mig att Intel ska släppa något i höst. Aja då blir det en 6700K då

Enligt PV52 så ska dom släppa Broadwell-E, vilket kommer att vara monster-skylake. Du kan ju vänta på den om du känner för det. Det blir väl bara en skylake med en helsikes massa kärnor dock, så vill du ha den splittnya arkitekturen så får du vänta ett tag. ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slarre:

Enligt PV52 så ska dom släppa Broadwell-E, vilket kommer att vara monster-skylake. Du kan ju vänta på den om du känner för det. Det blir väl bara en skylake med en helsikes massa kärnor dock, så vill du ha den splittnya arkitekturen så får du vänta ett tag. ^^

Aha okej Trodde att det handlade om en potentiell Z180(?)

Men nog om detta, tycker vi har gått ifrån topic lite nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av justinbeaver:

Något att ha? Behöver en ny skärm och är inte kräsen.

Edit: verkar inget vidare om man läser på nätet

Skrivet av trickeh2k:

Också sugen på denna men verkar vara någon ny firmware som pushades i jan/feb som ska ha knasat till routern samt läst flera som verkar ha haft problem med att wifi-banden dött eller att hela enheten dött... Hmm, lite osäker :/

Är väl inte hela världen att använda en äldre firmware? Dock kommer denna router till sin rätt med DD-WRT, då är det en riktig best! Använder stock mjukvaran i ca 3 minuter när jag hade köpt den.

Visa signatur

Citera för svar