Hjälp, blir bara skjuten hela tiden

Permalänk
Medlem

Hjälp, blir bara skjuten hela tiden

Försöker spela BF4. Blir hela tiden skjuten av folk som springer hit och dit.

Finns det något sätt att spela på servrar som har nybörjare?

Kan någon ge tips så man har större chans och tycker det är roligare?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

@Larsp777: Om du har lägre rank än 10 bör du hamna i newbie-servrar om du kör quick match

Permalänk
Medlem

1. tänk på att alltid hålla koll på kartan, om du inte redan har så gör en keybinding på att zooma in och ut minimapen som du når lätt.

2. rör dig inte i för öppna ytor, ha alltid något att täcka sig för

3. kör assault

Permalänk
Medlem

4. Skjut tillbaka.

Permalänk
Medlem

5. Spela med kompisar
6. Kolla YT (levelcap och xfactor har lärt mig mycket)
7. Ta det lugnt

Visa signatur

youtube.com/ultracowgaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joabim:

@Larsp777: Om du har lägre rank än 10 bör du hamna i newbie-servrar om du kör quick match

Aha, ok. Visste inte det. Tackar!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zentrax:

1. tänk på att alltid hålla koll på kartan, om du inte redan har så gör en keybinding på att zooma in och ut minimapen som du når lätt.

2. rör dig inte i för öppna ytor, ha alltid något att täcka sig för

3. kör assault

Ok, tack för tipsen.

Tror att ett problem är att jag brukar spela ensam. Tror det är teammatch jag brukar spela men är ändå själv.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

4. Skjut tillbaka.

Ha,ha. Ja, nog försöker jag. Dock brukar jag bli skjuten av någon som dyker upp från ingenstans när jag letar mål.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Mängdträning. Tillslut vet du vilka vinklar du ska hålla, var du ska kasta granater osv.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk

Kör Rush... Då vet man att det bara är ett håll att gå lite mindre chans att bli dödad i ryggen om man håller sig defensiv. Håll dig lite längre bak där folk är och lär dig vart fi brukar duka upp.

Öva in så allt man gör sitter i märgen... trycka på A och D ladda om vapen, byta vapen.. Trycka på knapp 3 om man har boxar att dela ut är en bra grej.

Vet du att det finns små uppdrag i spelat som låser upp nya vapen och andra saker vilket ger nya saker i spelat att göra och det är kul...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Avstängd

Ska vi lira tillsammans LarsP? Är redo nu

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Det är väl problemet med alla dagens FPS spel, det skjuts för mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Det är väl problemet med alla dagens FPS spel, det skjuts för mycket

Håller med! Vad hände med fredliga fps-spel!

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Håller med! Vad hände med fredliga fps-spel!

Jag spelar ofta ARMA II fortfarande. 4 timmars joggande/titta runt hörn och 10-20 minuters pangpang. BF3 tyckte jag var mycket lugnare än BF4 där BF4 ganska snabbt gick mot ett mer COD aktigt spelande

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är vanligt med ovana BF-spelare att de har för bråttom.

Det är inget fel på att avancera lite långsammare, stå strax bakom den främsta linjen. Du kommer få folk att skjuta, du får chansen att reparera fordon eller hela teamkamrater som backar. Är du i en squad agerar du utmärkt spawnpunkt.
Om en fiende försöker gå runt och ta dina teamkamrater i ryggen, är det du som kommer att se det och kunna skydda dem.

Allt eftersom kommer du få en känsla för vilka vägar spelare brukar ta, hur de kan komma runt osv. Då är du också mer redo att stå längre fram, för du har en känsla för var du ska titta någonstans och vart du ska springa för att ta skydd, beroende på varifrån skotten kommer.

Pröva att välja servrar med färre spelare. Många som är nya väljer servrar med 40-60 spelare. Jag tycker ofta att sweetspot kan vara 16-30 spelare, då får man chansen att faktiskt gå som en squad, ha en strid, utan att bli överkörda från alla håll på kartan samtidigt.

Slutligen, när du skjuter syns du på kartan. Om du använder ett vapen med ljuddämpare blir det ingen markör åt dina fienden. Om du är en mer offensiv spelare kommer du snabbt att märka vilken skillnad det gör.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Jag spelar ofta ARMA II fortfarande. 4 timmars joggande/titta runt hörn och 10-20 minuters pangpang. BF3 tyckte jag var mycket lugnare än BF4 där BF4 ganska snabbt gick mot ett mer COD aktigt spelande

Min tanke var mer typ Myst eller varför inte Dear Esther. Själv gillar jag pang-pang då jag inte har så mycket tid och vill få ut så mycket adrenalin som möjligt, därför spelade jag väldigt mycket Titanfall och numer SW Battlefront. Living life in the fast lane...

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Skrivet av Larsp777:

Ha,ha. Ja, nog försöker jag. Dock brukar jag bli skjuten av någon som dyker upp från ingenstans när jag letar mål.

Du vet att om man skjuter länge så kommer kullorna som ur en dusch men om du gör korta skurar på en halv sekund eller något så träffar kulorna bättre Många vapen kan du trycka på knappen v så har du inte automateld och det är bättre på långa avstånd.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Larsp777:

Ok, tack för tipsen.

Tror att ett problem är att jag brukar spela ensam. Tror det är teammatch jag brukar spela men är ändå själv.

Om det är Team Deathmatch du spelar så har du i princip själv valt en spelstil som enbart består av kaos. Det är inherent i TDM att fiender spawnar precis var som helst och dödar en från en vinkel man just clearade. Conquest och Rush är mer strukturerade. CS:GO är ännu mer så; där vet man exakt var fienderna kan dyka upp.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Jag gillar ju Rush och alla som inte testat så är det värt att prova En annan kul grej är capture the flag... Ett spelläge som är riktigt roligt men mer kaos Lite tråkigt men dessa servrar är i bland helt obemannade och jag tolkar det så att många inte ens ställer in så att spelat söker efter dessa lägen eller andra? jag tror inte att man ens är där och petar alls...

Gör det ta er tid det är riktigt roligt

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Larsp777:

Försöker spela BF4. Blir hela tiden skjuten av folk som springer hit och dit.

Finns det något sätt att spela på servrar som har nybörjare?

Kan någon ge tips så man har större chans och tycker det är roligare?

Är du helt ny på BF4 så kör assault, välj ut ett vapen du trivs med.
Efter ett antal kills kan du levla upp vapnet,sikte.mm.
Utan ett vettigt sikte är man ofta helt lost.
Jag är en ålderman snart 49 år.
Har inga kompisar att spela med,Men har jäkligt kul ändå.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Gå med i en squad. Många gånger så brukar squaden hålla ihop och gå mot samma mål.
Och som andra skriver. Avancera inte för snabbt. Håll dig nära en squadmate/squaden.
Kolla ifall du kan få gå med i en plutoon och spela. Fråga här ifall nån plutoon vill ta emot dig.
Det blir mycket roligare o spela tillsammans.
Oftast använder plutooner en teamspeak 3 server. Så installera teamspeak 3 (client) på datorn (om du inte har gjort detta redan).

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Är du helt ny på BF4 så kör assault, välj ut ett vapen du trivs med.
Efter ett antal kills kan du levla upp vapnet,sikte.mm.
Utan ett vettigt sikte är man ofta helt lost.
Jag är en ålderman snart 49 år.
Har inga kompisar att spela med,Men har jäkligt kul ändå.:)

Jag är 52 så inte så långt ifrån

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Du vet att om man skjuter länge så kommer kullorna som ur en dusch men om du gör korta skurar på en halv sekund eller något så träffar kulorna bättre Många vapen kan du trycka på knappen v så har du inte automateld och det är bättre på långa avstånd.

Grejen är det att jag har spelat en hel del FPS och brukar spela på svåraste läget när det gäller kampanjen. Så det där känner jag väl till

Spelar t.ex. Black ops 3 nu på realistic. Det är väldigt svårt och man dör för det mesta av ett skott. Nästan för svårt. Tycker att mängden fiender som kommer mot en är orealistiskt. Tror inte det är ofta en liten elitstyrka får möta så många fiender på en gång.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Om det är Team Deathmatch du spelar så har du i princip själv valt en spelstil som enbart består av kaos. Det är inherent i TDM att fiender spawnar precis var som helst och dödar en från en vinkel man just clearade. Conquest och Rush är mer strukturerade. CS:GO är ännu mer så; där vet man exakt var fienderna kan dyka upp.

Får kanske prova lite mer lägen.

Skrivet av Neonodia:

Ska vi lira tillsammans LarsP? Är redo nu

Tack, det var vänligt men kanske en annan gång.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk

http://battlelog.battlefield.com/bf4/servers/show/PC/494a3fed...

Här är en bra server att lira på. 32 pers är rätt lagom och det brukar inte klumpa ihop sig.
Notera att alla explosives förutom granater inte är tillåtna på denna servern. Så länge du har koll på vilka flaggor som fienden har brukar det vara enklare att avgöra vart fienderna kommer ifrån. TDM är rent kaos i BF4.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Larsp777:

Jag är 52 så inte så långt ifrån

ha, jag som trodde jag var typ äldsta BF nörden.
Men härligt vi gubbar med kan ha kul.:)
Men gillar du fps skjut spel singleplayer,Kan jag starkt rekommendera Wolfenstein the new order och the old blood.
Riktigt bra spel.Likaså Metro last light.Kolla lite trailers på Youtube.Ifall du ej spelat dom.
Och i BF4 Spela på servrar med max 32 spelare,Blir lite svårjobbat annars.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

@Larsp777 Vill du ha realism så kör du Project Reality. (Byggt på BF2 så grafik därefter.) Någorlunda svårt att komma in i däremot men i min åsikt vansinnigt roligt. (Lättast är att gå in i en match och gör exakt som squad leader'n beordrar dig.)

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Här är Battlefield tips och tricks som för nybörjare men även lite mer avancerade saker.
Värda att kolla in
https://battlelog.battlefield.com/bf4/news/view/bf4-tips/

Ett annat tips är att gå in i dom avancerade spel inställningarna men även dom vanliga. Där kan man ändra en hel del med HUD:en om man vill, som att ta bort onödiga ikoner när man siktar så dom inte är i vägen. Du kan göra det i lugn och ro i Test Range Lek och testa dig fram till det som passar dig bäst.

Tredje tipset skulle jag säga är att spela lugnt och metodiskt. Campa lite ibland, man behöver inte springa runt som en hare och vara spjutspetsen till alla ställen där det händer något. Låt motståndarna komma till dig istället.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

ha, jag som trodde jag var typ äldsta BF nörden.
Men härligt vi gubbar med kan ha kul.:)
Men gillar du fps skjut spel singleplayer,Kan jag starkt rekommendera Wolfenstein the new order och the old blood.
Riktigt bra spel.Likaså Metro last light.Kolla lite trailers på Youtube.Ifall du ej spelat dom.
Och i BF4 Spela på servrar med max 32 spelare,Blir lite svårjobbat annars.:)

BF-nörd vet jag inte om jag är, men datorspelsnörd är nog :).

Tycker att BF är kul men svårt att komma in i. Gillar annars mer spel på singelplayer där man kan fundera lite mer hur man ska lösa saker och ting, inte bara springa omkring som en dåre :).

Wolfenstein the new order och The old blood har jag spelat båda. Riktigt bra spel, särskilt new order. Metro last light och Metro 2033 har jag börjat på men har inte riktigt kommit in i det. Får väl ge spelen en ny chans.

Gillade Stalker också. Finns ju tre spel men har bara spelat det första (och lite på de andra).

Andra tips är Chaser, Farcry 1 (de andra är väl inte så dåliga men särskilt ettan tyckte jag var bra). Crysis-serien också.

Skrivet av philipborg:

@Larsp777 Vill du ha realism så kör du Project Reality. (Byggt på BF2 så grafik därefter.) Någorlunda svårt att komma in i däremot men i min åsikt vansinnigt roligt. (Lättast är att gå in i en match och gör exakt som squad leader'n beordrar dig.)

Ska kolla upp det! Gillar spel som är mer taktiska. Alltså där man inte bara kan springa som en galning och skjuta. Spelade t.ex. MoH men där sprang folk bara rundor (inte så realistiskt). Dock var de bra på att skjuta en när man möte dom :).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Försöker spela BF4. Blir hela tiden skjuten av folk som springer hit och dit.

Finns det något sätt att spela på servrar som har nybörjare?

Kan någon ge tips så man har större chans och tycker det är roligare?

Asså, man blir nedskjuten i sådana här spel. Målet med spelet är att man ska ha mer kills än death på sin lista. Personligen är jag extremt less på dessa spel och spelar äventyr istället där målet är att lösa pussel och liknande.