Telefon för en gammal gubbe.

Permalänk

Telefon för en gammal gubbe.

Jag köpte i veckan en ny telefon men jag är inte riktigt nöjd, det var en LG spirit från Elginten.
Men jag är missnöjd, minnet är för litet, 8 gb. Inser att jag måste gå upp.

Jag söker alltså en telefon som är minst 4,7 tum, max 5,5.
Den ska ha ett mycket bra samtalsljud och vara bra på brus- och bakgrundsljudsisolering.

Kameran är väldigt viktig, bildstablisator och troligen HDR samt så mycket man kan hitta i intställningsväg samtidigt som autoläget ska funka klockrent. Autoläget är ju otroligt viktigt, jag vill kunna ta bilder/filmer när tillfället kommer. Dessutom tänkte jag filma lite för produktioner till Youtube.

En så komplett och korrekt positionering som möjligt är också viktigt.Här kan jag dock kompromissa rejält om det skulle vara dealbreakerern.

Spel är helt ointressant, jag lyssnar sällan på musik via mobilen även om jag naturligtvis vill ha spotiy free på luren och rimligthyggligt ljud, jag är inte mycket för att sitta och skriva massor på en mobil generellt.

Önskemål:
ram, minst och 16 gb...gärna 32 gb minne.
Minneskortläsare är ett måste hursomhelst, om inte telefonen har minst 64gb.
En kamera som är bra, inte bäst men riktigt bra!

Fattar inte hur folk behållit intresset med de låga hårddiskstorlekar som finns.
1 gb ram kan man klara men mindre än 16 gb, nej, och ska 16 räcka får den vara bra fri från blotware.

Jag är annars ganska nöjd med denna g4 spirit, jag tycker inte det verkar vara så dumma p

rogram...ehh appar som följer med. Men jag har under 4 GB att ladda in saker på. Behöver ett snabbt minneskort direkt och som vi vet är det lite si och så med att ha appar på minneskort.
Tycker den ser helt Ok ut, formatet tilltalar också, den upplevs smidig och lätt och jag gav ju bara 990:-. kameran är ju också duglig men inte bra nog, ska man filma så få man vrkligrm .

Funderar på lg 3g, Visst, den är "gammal" men för 2500... Och då har jag 32 GB minne (runt 20 gb "fritt"), 3 gb ram och har generellt för priset bra specar. har ju Android 6.0 också.

Ska jag offra mer pengar eller vara nöjd så länge. Jag köpte ju nyligen en 6600k prolle och kör på inbyggt grafikkort, sen blir det nog ett begagnat framåt hösten, det inbyggda imponerar och jag kan inte motivera köp idag av ett för 3-4000, sommarn kommer och nya kretsar. Det går fint att spela gamla spel.

Visa signatur

Processor: Intel® LGA1151 Core i5 6600k. Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU MK: ASUS Z170 PRO GAMING Minnen: Crucial DDR4 2133MHz 8GB (2x4GB) SSD: Samsung 850EVO 250 GB HDD: WD 250GB samt en WD 2TB.
DVD: ASUS Chassi: Cooler Master 550 Silencio. Nätaggregat: Plexgear PS-500

Permalänk
Testpilot

@HerrParasit

Alltså budget vora bra att veta egentligen.
För är pengar inte ett problem så är Samsung Galaxy S7 Edge otvivelaktigt den bästa telefonen idag.

*Den har näst bäst batteritid efter Sony Z5 premium.
*Den har bästa kameran, enda som kan komma nära är LG G5.
*Den har onekligen bästa displayen sett till effektivitet, upplösning och färgrymd.
*Top of the line hårdvara - 32Gb/64Gb modell finns, 4Gb RAM och senaste Exynos 8890.
*SD-kort slot med stöd för upp till 200Gb.
*Vattentät upp till 1m i 30min.
*Gorilla Glass 4 vilket gör den stryktålig.

------------------------------------

Utan att bryta upp sparbössan så finns det ett par andra alternativ av telefoner som jag anser vettiga nog att kallas "High-End" även om dem inte är sprillans nya;
*LG G3.
*Sony Xperia Z3.
*Samsung Galaxy S5/S5 Active.
*OnePlus X.
*OnePlus 2.
*Huawei Mate 7.
*Huawei Ascend 7 (Denna är tyvärr på 6", dock har den bästa batteritiden någonsin i en smartphone).
*Oppo Find 7.
*Oppo R7.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

@HerrParasit

Alltså budget vora bra att veta egentligen.
För är pengar inte ett problem så är Samsung Galaxy S7 Edge otvivelaktigt den bästa telefonen idag.

*Den har näst bäst batteritid efter Sony Z5 premium.
*Den har bästa kameran, enda som kan komma nära är LG G5.
*Den har onekligen bästa displayen sett till effektivitet, upplösning och färgrymd.
*Top of the line hårdvara - 32Gb/64Gb modell finns, 4Gb RAM och senaste Exynos 8890.
*SD-kort slot med stöd för upp till 200Gb.
*Vattentät upp till 1m i 30min.
*Gorilla Glass 4 vilket gör den stryktålig.

------------------------------------

Utan att bryta upp sparbössan så finns det ett par andra alternativ av telefoner som jag anser vettiga nog att kallas "High-End" även om dem inte är sprillans nya;
*LG G3.
*Sony Xperia Z3.
*Samsung Galaxy S5/S5 Active.
*OnePlus X.
*OnePlus 2.
*Huawei Mate 7.
*Huawei Ascend 7 (Denna är tyvärr på 6", dock har den bästa batteritiden någonsin i en smartphone).
*Oppo Find 7.
*Oppo R7.

Äger Oneplus X och kan inte säga att kameran är något vidare tyvärr annars väldigt bra telefon!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

@Yatagarasu: Även LG G4 som går att få för 3 500 kr

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Oliver91:

Äger Oneplus X och kan inte säga att kameran är något vidare tyvärr annars väldigt bra telefon!

Har ingen erfarenhet personligen av den telefonen, men av det jag sett av andra är den la helt okej ändå sett till priset för hela telefonen?

Skrivet av Chibariku:

@Yatagarasu: Även LG G4 som går att få för 3 500 kr

Då tycker jag G3.an är ett betydligt mer komplett paket för tusenlappen mindre, slipper överhettningsproblemen som finns med Snapdragon 810/820 med.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

@Yatagarasu: LG G4 har snapdragon 808 och jag har aldrig haft problem med överhettning. Enda negativa jag har att säga är lite dålig batteritid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Har ingen erfarenhet personligen av den telefonen, men av det jag sett av andra är den la helt okej ändå sett till priset för hela telefonen?

Då tycker jag G3.an är ett betydligt mer komplett paket för tusenlappen mindre, slipper överhettningsproblemen som finns med Snapdragon 810/820 med.

Svårt att ta skarpa bilder men jag är ingen fotograf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

@Yatagarasu: Jo, s7 har bara ett fel som jag ser det, at det inte går att byta batteri.
Men samtidigt kan jag ju köpa en riktigt bra kamera om jag behåller den jag har nu, som kostade 1000, det blir ju 6000 till kameraköp.

Men lg 3g är jag lite sugen på, det känns bara onödigt med den höga upplösningen, som sagt...
Fast bland de lurar du listade så tror jag att jag föredrar den...
Den ger väl hyggliga bilder och kostar 2500, jag vet inte men där är nog lite av en smärtgräns för mig. Och 32 GB känns ju väldigt fint.

Visa signatur

Processor: Intel® LGA1151 Core i5 6600k. Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU MK: ASUS Z170 PRO GAMING Minnen: Crucial DDR4 2133MHz 8GB (2x4GB) SSD: Samsung 850EVO 250 GB HDD: WD 250GB samt en WD 2TB.
DVD: ASUS Chassi: Cooler Master 550 Silencio. Nätaggregat: Plexgear PS-500

Permalänk

@Oliver91: Jo, det är den säkert, men kameran är ju den viktigaste finessen en telefon har som jag ser det. Jag tycker ju allmänt att telefonhypen är överdriven, det är väl mer så att man mer eller mindre tvingas att ha en, det är som facebook, som jag har men aldrig använder. Jag skaffade den då ett företag enbart hade support via Facebook. Mobildatorn (kallad "telefon" är nästan viktigare än hemdatorn för många.

Jag upplever at den här billiga jag köpte nu också är svår att få skärpa i bilderna med. Jag är ingen fotograf jag heller men det ska man väl liksom inte behöva vara? Jag är inne på en lg 3g, den kostar ju 1500 till..

Kanske det blir en sån ändå, jag ska kolla upp lite tester, det löjliga är ju att jag föredragit om displayen hade lite lägre upplösning, både g3 och g4 ska ju dra en hel del batteri. Å andra sidan kanske man kan använda telefonen till lite mer avancerade uppgifter och spela in videos och ta kort utan att behöva stativ för att slippa grumlet. Det bästa vore ju om jag kunde ha min gamla clamshell och en g3 med samma nummer.

Visa signatur

Processor: Intel® LGA1151 Core i5 6600k. Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU MK: ASUS Z170 PRO GAMING Minnen: Crucial DDR4 2133MHz 8GB (2x4GB) SSD: Samsung 850EVO 250 GB HDD: WD 250GB samt en WD 2TB.
DVD: ASUS Chassi: Cooler Master 550 Silencio. Nätaggregat: Plexgear PS-500

Permalänk
Medlem

@HerrParasit
Jag köpte själv en LG G4 för ett par månader sedan och måste säga att jag är riktigt nöjd och jag rekommenderar den gärna utifrån perspektivet att man får riktigt mycket telefon för pengarna. Den kostar dock 1000:- mer än telefonen som du funderar på.
Anledningen till att jag tar upp G4 trots att du egentligen redan kommit fram till G3 är med hänsyn tagen till de behov beskriver och just kameran. Läser man lite jämförande recensioner mellan G3 och G4 får man intrycket att G3 har en riktigt bra kamera för att vara en mobilkamera, men G4:an är fantastisk. Kan själv intyga att det är den bästa kameramobil jag haft, fast det säger inte så mycket, då kamera för mig alltid har varit något man får med på köpet...

Permalänk
Medlem

Måste säga lumia 950

+
32gb
Sdkort
Riktigt bra bilder vid dåligt ljus
Operativsystemet är väldigt rappt och enkelt

-
Svårt att hitta specialappar, men många av de stora finns
Bankid, swish, seqr, instagram, facebook etc

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/telefon-och-gps/mobilte...

Och den stödjer 200gb minneskort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det var en gång en liten gube som bodde i en lådda med sin drängar bådda. De var ute hela daggen tills de fick ont i maggen.

Sry.. började tänka på den gamla sketchen när jag läste rubriken...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem

Detta är en väldigt trevlig telefon.
Snabb, bra kamera och snygg!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3258999

Permalänk

Tack för alla svar, jag har nog kommit fram till att jag skulle trivas med en lg g4, nu kostar lädervarianten 2990:-, jag kommer dock inte att köpa den, dealbreakern var den usla bildstabilisringen, exempel: https://www.youtube.com/watch?v=zIIlDKfEVMM
Den är usel vs S6an som jag tycker ger väldigt bra bilder.

Frågan är om jag ska vara smartfonlös ett tag och sen köpa en s6, jag har tittat på otalet testbilder och recensioner men s6 är den enda som jag tycker har en bra videokamera och en väldigt bra vanlig kamera också, även om g4an som kompaktkamera är ngt bättre i vissa case.

s6 har ju dock en stor nackdel, inget utbyggbart minne och det går inte att byta batteri. Funderar även på en till Sony men jag måste ju säga att jag gillar LGs UI i jämförelse, Sony öser verkligen på med helt meningslös bloatware. Jag trivs faktiskt med telefonen jag köpte, om det inte var för kameran och avsaknaden av utrymme så... Sen är det ju den eviga frågan om ljud i luren. Inte musik utan samtal, hur den brusreducerar och tar bort bakgrundsljud och även hur de man talar med låter. Men det duger väl, även om jag inte skulle kalla det bra.

Men jag undrar verkligen när vi ska få se tester av telefoner som är adekvata. Som det är nu sitter nån tjomme och klickar och drar. Samtalskvalitet, musikkvalitet, kamera, GPS och generell stabilitet är ju det viktiga för de flesta.

Men som sagt, just nu lutar det åt att jag ser 990:- med brister bättre än 3000:- med andra brister.

Visa signatur

Processor: Intel® LGA1151 Core i5 6600k. Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU MK: ASUS Z170 PRO GAMING Minnen: Crucial DDR4 2133MHz 8GB (2x4GB) SSD: Samsung 850EVO 250 GB HDD: WD 250GB samt en WD 2TB.
DVD: ASUS Chassi: Cooler Master 550 Silencio. Nätaggregat: Plexgear PS-500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yatagarasu:

@HerrParasit

Alltså budget vora bra att veta egentligen.
För är pengar inte ett problem så är Samsung Galaxy S7 Edge otvivelaktigt den bästa telefonen idag.

*Den har näst bäst batteritid efter Sony Z5 premium.
*Den har bästa kameran, enda som kan komma nära är LG G5.
*Den har onekligen bästa displayen sett till effektivitet, upplösning och färgrymd.
*Top of the line hårdvara - 32Gb/64Gb modell finns, 4Gb RAM och senaste Exynos 8890.
*SD-kort slot med stöd för upp till 200Gb.
*Vattentät upp till 1m i 30min.
*Gorilla Glass 4 vilket gör den stryktålig.

------------------------------------

Utan att bryta upp sparbössan så finns det ett par andra alternativ av telefoner som jag anser vettiga nog att kallas "High-End" även om dem inte är sprillans nya;
*LG G3.
*Sony Xperia Z3.
*Samsung Galaxy S5/S5 Active.
*OnePlus X.
*OnePlus 2.
*Huawei Mate 7.
*Huawei Ascend 7 (Denna är tyvärr på 6", dock har den bästa batteritiden någonsin i en smartphone).
*Oppo Find 7.
*Oppo R7.

Skulle vilja påstå att man är ganska bakom flötet som väljer en "cool" funktion som Edge över en funktionsduglig vanlig S7, men ja - s7orna är väldigt bra i dagsläget. Skyddsfodral passar dåligt, skyddar inte kanter, det är jobbigt att hålla Edge utan att nudda något på skärmen, osv. Sen får vi inte glömma premium priset för att göra mobilen mindre bra för vardaglig användning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HerrParasit:

Tack för alla svar, jag har nog kommit fram till att jag skulle trivas med en lg g4, nu kostar lädervarianten 2990:-, jag kommer dock inte att köpa den, dealbreakern var den usla bildstabilisringen, exempel: https://www.youtube.com/watch?v=zIIlDKfEVMM
Den är usel vs S6an som jag tycker ger väldigt bra bilder.

Frågan är om jag ska vara smartfonlös ett tag och sen köpa en s6, jag har tittat på otalet testbilder och recensioner men s6 är den enda som jag tycker har en bra videokamera och en väldigt bra vanlig kamera också, även om g4an som kompaktkamera är ngt bättre i vissa case.

s6 har ju dock en stor nackdel, inget utbyggbart minne och det går inte att byta batteri. Funderar även på en till Sony men jag måste ju säga att jag gillar LGs UI i jämförelse, Sony öser verkligen på med helt meningslös bloatware. Jag trivs faktiskt med telefonen jag köpte, om det inte var för kameran och avsaknaden av utrymme så... Sen är det ju den eviga frågan om ljud i luren. Inte musik utan samtal, hur den brusreducerar och tar bort bakgrundsljud och även hur de man talar med låter. Men det duger väl, även om jag inte skulle kalla det bra.

Men jag undrar verkligen när vi ska få se tester av telefoner som är adekvata. Som det är nu sitter nån tjomme och klickar och drar. Samtalskvalitet, musikkvalitet, kamera, GPS och generell stabilitet är ju det viktiga för de flesta.

Men som sagt, just nu lutar det åt att jag ser 990:- med brister bättre än 3000:- med andra brister.

Har själv en s6a och det är en helt ok mobil. Jag tog inget större minne, det räcker för mig - tar lite bilder ibland och några program installerade. Blir det fullt så skickar jag bara över bilderna till datorn. "Problemet" ligger nog mer i batteritider. Jag kör numera med CustomROM där jag valt att implementera ett antal energi-besparingar, dock inte undervoltat speciellt mycket - men min screen-on time är cirka 2 timmar per dag. Det är inte jättemycket, förvisso streamar jag spotify 1-2h om dagen via 4g men det är löjligt lite ändå tycker jag, men nu har man utav vana att ladda mobilen direkt när man kommer hem från jobbet så att man kan använda den under kvällstiden.. Lite trist, men det är väl förmodligen inte så långt ifrån vad andra toppmobiler, antar jag...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av cider123:

Skulle vilja påstå att man är ganska bakom flötet som väljer en "cool" funktion som Edge över en funktionsduglig vanlig S7, men ja - s7orna är väldigt bra i dagsläget. Skyddsfodral passar dåligt, skyddar inte kanter, det är jobbigt att hålla Edge utan att nudda något på skärmen, osv. Sen får vi inte glömma premium priset för att göra mobilen mindre bra för vardaglig användning.

Jag nöp min s6 edge när den var tillfälligt nedsatt i pris. Kommer inte ta en edge igen. Ytterst onödig funktion och snarare bara jobbigt och i vägen... bortsett från det är det inget fel på telefonen i sig. Bra och snabb kamera vilket var nåt jag störde mig lite på med min opo där kameran var seg och inte alls bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zpnk:

Jag nöp min s6 edge när den var tillfälligt nedsatt i pris. Kommer inte ta en edge igen. Ytterst onödig funktion och snarare bara jobbigt och i vägen... bortsett från det är det inget fel på telefonen i sig. Bra och snabb kamera vilket var nåt jag störde mig lite på med min opo där kameran var seg och inte alls bra

Mja, det är absolut bra hårdvara i s6orna (och 7orna), farsan tog en edge - han gillar det, men han är inte riktigt den där vardagliga användaren i min mening, det hade gått bra med en opo till honom liksom.

Permalänk
Medlem

Sony Xperia Z5 Compact. Inte för stor 4,6tum. Batteri på 2700mAh, Bra kamera och en skärm i 720p, 32GB lagring som kan utökas.
Vad jag kan se så passar den på det mesta av dina kriterier, om inte till och med alla.

Just nu prissänkt på CDON http://cdon.se/hemelektronik/sony-xperia-z5-compact-svart-p34...

Ett ärligt omdöme om telefonen https://www.youtube.com/watch?v=YBKlkS4kAVQ

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Problemet är väl mer att de blir så dyra att man knappt vill ta med dem ut. s7 verkar ju jättebra, förutom batteriet då, men annars kanon, men betala 7k för en telefon? Runt 3k svider det tycker jag, som inte använder luren så mycket, jag måste verkligen motivera mig med att den ska ha någon funktion, då har vi det där med storlek vs bärbarhet, den 4,7 som jag har nu, 120g, ligger nästan på gränsen, speciellt under varmare tider. Men den är lite liten att "jobba på", sätta sig o skriva/surfa t.ex. Då vill man gärna upp till 5,5. Tog några testbilder med den jag köpte för 990:- idag, i bra ljus blir de helt OK. Och tappar jag telefonen, eller glömmer den på biltaket, ja, det är ju ingen större förlust som en dyr lur skulle vara. Kanske bättre köpa en riktig kamera för 2-3000.

Jag har ju så förbannat svårt att "leva i mobilen", som jag ser främst damer göra på allmänna platser, headphones i, hela tiden pillandes, surfandes, snackandes. Jag använder hellre datorn faktiskt. 27" skärm, tangentbord av klass, jag ser allt bra utan förstoringsglas. Sonyn är säkert helt OK, men de bilder/filmer jag sett är inte i klass med S6-S7. Och med all bloatware som verkligen är onödig i Sonys lurar, iaf de två jag haft, irriterande saker som vill jag ska köpa Sonys tjänster och de går inte att ta bort.

Visa signatur

Processor: Intel® LGA1151 Core i5 6600k. Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU MK: ASUS Z170 PRO GAMING Minnen: Crucial DDR4 2133MHz 8GB (2x4GB) SSD: Samsung 850EVO 250 GB HDD: WD 250GB samt en WD 2TB.
DVD: ASUS Chassi: Cooler Master 550 Silencio. Nätaggregat: Plexgear PS-500

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Har själv en s6a och det är en helt ok mobil. Jag tog inget större minne, det räcker för mig - tar lite bilder ibland och några program installerade. Blir det fullt så skickar jag bara över bilderna till datorn. "Problemet" ligger nog mer i batteritider. Jag kör numera med CustomROM där jag valt att implementera ett antal energi-besparingar, dock inte undervoltat speciellt mycket - men min screen-on time är cirka 2 timmar per dag. Det är inte jättemycket, förvisso streamar jag spotify 1-2h om dagen via 4g men det är löjligt lite ändå tycker jag, men nu har man utav vana att ladda mobilen direkt när man kommer hem från jobbet så att man kan använda den under kvällstiden.. Lite trist, men det är väl förmodligen inte så långt ifrån vad andra toppmobiler, antar jag...

Jag upplevde exakt samma sak efter att ha rootat och flashat min LG G2, har läst att fler har fått problem med batteritiden på många olika Androidtelefoner efter att de rootat den. När jag nyligen bytte till OPO så tyckte jag det var helt otroligt bra batteritid. Pallar lätt hela dagen med en hel del skärmtid och spotify 4-6h. Det som förbryllar mig mest är att min vän som har en LG G2 som inte är rootad har lika bra batteritid som min OPO.

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrParasit:

Problemet är väl mer att de blir så dyra att man knappt vill ta med dem ut. s7 verkar ju jättebra, förutom batteriet då, men annars kanon, men betala 7k för en telefon? Runt 3k svider det tycker jag, som inte använder luren så mycket, jag måste verkligen motivera mig med att den ska ha någon funktion, då har vi det där med storlek vs bärbarhet, den 4,7 som jag har nu, 120g, ligger nästan på gränsen, speciellt under varmare tider. Men den är lite liten att "jobba på", sätta sig o skriva/surfa t.ex. Då vill man gärna upp till 5,5. Tog några testbilder med den jag köpte för 990:- idag, i bra ljus blir de helt OK. Och tappar jag telefonen, eller glömmer den på biltaket, ja, det är ju ingen större förlust som en dyr lur skulle vara. Kanske bättre köpa en riktig kamera för 2-3000.

Jag har ju så förbannat svårt att "leva i mobilen", som jag ser främst damer göra på allmänna platser, headphones i, hela tiden pillandes, surfandes, snackandes. Jag använder hellre datorn faktiskt. 27" skärm, tangentbord av klass, jag ser allt bra utan förstoringsglas. Sonyn är säkert helt OK, men de bilder/filmer jag sett är inte i klass med S6-S7. Och med all bloatware som verkligen är onödig i Sonys lurar, iaf de två jag haft, irriterande saker som vill jag ska köpa Sonys tjänster och de går inte att ta bort.

Skippa dessa S7:an och dess 7k. För bara max 5k får du både en bra digitalkamera och en telefon som är betydande bättre än den du har nu, och efter att jag läst dina kommentarer så känns det som det överlägset mest optimala för dig.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av cider123:

Skulle vilja påstå att man är ganska bakom flötet som väljer en "cool" funktion som Edge över en funktionsduglig vanlig S7, men ja - s7orna är väldigt bra i dagsläget. Skyddsfodral passar dåligt, skyddar inte kanter, det är jobbigt att hålla Edge utan att nudda något på skärmen, osv. Sen får vi inte glömma premium priset för att göra mobilen mindre bra för vardaglig användning.

Äger själv en S6 Edge PLUS idag och kan inte annat än att säga motsattsen till ditt påstående.
Skal finns det gott om, både som skyddar runt hela eller inte. Skärmskydd finns det en uppsjö av med.

Sedan finns det 2 fördelar med att välja S7 Edge över vanliga S7.an;
1. Större batteri (3000 vs 3600mAh).
2. Främre glaset är starkare på edgen än vanliga (bara att kolla droptester på YouTube).
(3.) Detta kan anses som både + och -, men Edgen har större skärm (5.1" vs 5.5").

Som jag ser det finns det ingen tydlig anledning att välja vanliga över Edgen, om man inte har klumpiga fingrar och råkar komma åt sidorna eller att man har tajta slimfits som kräver något mindre

Edit: Till OP!
S7.an är nog inte telefonen för dig, kika in på 2014/2015 flaggskeppen istället, bör du kunna få för 30-40% av lanseringspriset och även fylla dina behov!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Windisch:

Jag upplevde exakt samma sak efter att ha rootat och flashat min LG G2, har läst att fler har fått problem med batteritiden på många olika Androidtelefoner efter att de rootat den. När jag nyligen bytte till OPO så tyckte jag det var helt otroligt bra batteritid. Pallar lätt hela dagen med en hel del skärmtid och spotify 4-6h. Det som förbryllar mig mest är att min vän som har en LG G2 som inte är rootad har lika bra batteritid som min OPO.

Möjligt, dock så hade min s6 mycket sämre batteritid INNAN jag rootade och bytte ROM. Det är 30-40% bättre nu efteråt, alltså ca 2h screen-on time. Det är pinsamt hur dåligt optimerade TouchWiz & co är när man får en samsungmobil. Förövrigt friade jag upp säkert 5-8gb på flashminnet också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Möjligt, dock så hade min s6 mycket sämre batteritid INNAN jag rootade och bytte ROM. Det är 30-40% bättre nu efteråt, alltså ca 2h screen-on time. Det är pinsamt hur dåligt optimerade TouchWiz & co är när man får en samsungmobil. Förövrigt friade jag upp säkert 5-8gb på flashminnet också!

Tråkigt att batteritiden är såpass kass. Min far har en s6 och han upplever att batteritiden är sämre än på sin gamla OPO, men fortfarande acceptabel. Han klarar iaf en hel dags användning men måste ladda varje natt.
Vilken ROM kör du på och vilken android version bygger den på? Har för mig att batteritiden blev bättre på s6 med android M.

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."