Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Mattecoach

@JimmieSan:

Byt lägenhet med någon annan?
Finns säkert någon som vill ha en fyra, och ni kan göra bytet "utanför" bostadskön.
Åtminstone bör du hyra ett lager för de möbler du har köpt, bättre att betala varje månad istället för att lägga mycket mer nästa gång du ska flytta.

Fattar att det är tufft läge.

Permalänk
Inaktiv

Har en polare som ramlat ner totalt i den psychedeliska världen. Han har blivit vegan, "buddhist", dumpat nästan alla polare, sagt upp sig från sitt jobb och nu vill han ha min hjälp att sälja bort allt han äger och har. För nu ska han flytta till något hippiekollektiv i Uruguay.
Han har snackat om att alla är så egoistiska men han har endast tänkt på sig själv hela tiden under hans "uppstigelse".

Edit: är arg över hans beteende.

Permalänk

Fick helt plötsligt ett yrselanfall när jag var ut och körde motorcykel idag vilket resulterade i en dikeskörning. Fick dock inga skador av dikeskörningen tror jag men det blev ändå ambulanstransport in till akuten för undersökning med bl.a. kallsvett och illamående (spydde flera gånger). Vet inte om jag fick en hjärnskakning eller om det berodde på yrselanfallet. Man hittade dock inga fel på mig på akuten. Nu har polisen lagt band runt motorcykeln och skulle kontakta mig senare. Har helförsäkring men vet inte om försäkringen täcker vid sjukdomsanfall?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hedersmedlem

Håller på med ett roligt projekt hemma som det går ganska bra med. Skulle så gärna vilja fortsätta med det men man är ju fast på jobbet!! :@

Permalänk
Hedersmedlem

På + sidan:
HTC vive leverarad förra veckan

- sidan:
Den var inte planerat att fås förens i juni så jag både skulle ha pengar och att 1080 korten faktiskt hade släppts..

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus ROG Strix X550-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 5 5600X (4.2GHz), GPU: AMD Radeon RX 6950XT, RAM: 4x16GB Corsair Vengeance LPX 3200MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Blir frustrerad när jag ser och hör hur profitgiriga folk har blivit. Varför "behöver" man tjäna mer än 50-60tusen i månaden? Varför är det okej och sitta på 70k i månaden när vissa knappt kan käka mat en gång om dagen eller klä sina barn?

Blir bara så j***a förbannad!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

galen...kollade mitt schema som sträcker sig till 29 juni...
jobbat då 11 helger i rad....myspys

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

galen...kollade mitt schema som sträcker sig till 29 juni...
jobbat då 11 helger i rad....myspys

ouch men det måsste ju kännas bra i plånboken

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Sitter och pluggar till en tenta på utbildningen för fjärde gången då jag misslyckats på de tre tidigare skrivningar. Frustrerande och deprimerande då det är det enda som står mellan mig och mitt examensbevis.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Fick helt plötsligt ett yrselanfall när jag var ut och körde motorcykel idag vilket resulterade i en dikeskörning. Fick dock inga skador av dikeskörningen tror jag men det blev ändå ambulanstransport in till akuten för undersökning med bl.a. kallsvett och illamående (spydde flera gånger). Vet inte om jag fick en hjärnskakning eller om det berodde på yrselanfallet. Man hittade dock inga fel på mig på akuten. Nu har polisen lagt band runt motorcykeln och skulle kontakta mig senare. Har helförsäkring men vet inte om försäkringen täcker vid sjukdomsanfall?

Verkar reda upp sig. Nu är motorcykeln bärgad och står på en verkstad för en bedömning. Helförsäkringen täcker skadorna med en självrisk på 200 €. Nu återstår att se hur polisen bedömer olyckan om de försöker ge mig böter eller inte. Tur i oturen så stannade motorcykeln en halv meter före en elstolpe och jag träffade inte stolpen när jag flög av. Och skulle jag åkt av vägen några meter tidigare så skulle jag kört rakt på en vägtrumma.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Verkar reda upp sig. Nu är motorcykeln bärgad och står på en verkstad för en bedömning. Helförsäkringen täcker skadorna med en självrisk på 200 €. Nu återstår att se hur polisen bedömer olyckan om de försöker ge mig böter eller inte. Tur i oturen så stannade motorcykeln en halv meter före en elstolpe och jag träffade inte stolpen när jag flög av. Och skulle jag åkt av vägen några meter tidigare så skulle jag kört rakt på en vägtrumma.

Skönt att höra att allt gått bra. Var själv med om en riktigt otäck motorcykelolycka för lite drygt en månad sedan så jag vet hur det känns... Vilket land bor du i? Du säger 200€ självrisk så det lär ju inte vara Sverige?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jävla trist det där! Varit mycket olyckor i år. Kör fint och vätska upp!

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Blir frustrerad när jag ser och hör hur profitgiriga folk har blivit. Varför "behöver" man tjäna mer än 50-60tusen i månaden? Varför är det okej och sitta på 70k i månaden när vissa knappt kan käka mat en gång om dagen eller klä sina barn?

Man försöker väl göra så bra från sig som möjligt? Det är väl ändå de förmögnas fel om andra inte har varit/är lika ansvarsfulla & framgångsrika?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Man försöker väl göra så bra från sig som möjligt? Det är väl ändå de förmögnas fel om andra inte har varit/är lika ansvarsfulla & framgångsrika?

Klart man vill göra ett bra jobb som man är stolt över, men förstår fortfarande inte varför man ska ha så mycket pengar, ingen måste ha så mycket, man kan komma långt på en lön på 30k i månaden, över 60k är inte försvarbart i mina ögon.
Absolut inte när folk svälter och inte har råd med sina barn.

Nä, egoistiskt och sympatilöst är vad det är, enligt mig iallafall!

Mindre ekonomiska klyftor tjänar majoriteten på, större klyftor tjänar bara dom som redan är rika på.

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Klart man vill göra ett bra jobb som man är stolt över, men förstår fortfarande inte varför man ska ha så mycket pengar, ingen måste ha så mycket, man kan komma långt på en lön på 30k i månaden, över 60k är inte försvarbart i mina ögon.

Mindre ekonomiska klyftor tjänar majoriteten på, större klyftor tjänar bara dom som redan är rika på.

Men hallå, hur ska de annars betala alla sina dyra lån de har? Menar du att de inte ska ha sina tre bilar i sitt stora sommarhus vid vattnet där de kan ha sin båt?

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PV52:

Då trivs du inte så bra när jag bäddar in följande video

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Men hallå, hur ska de annars betala alla sina dyra lån de har? Menar du att de inte ska ha sina tre bilar i sitt stora sommarhus vid vattnet där de kan ha sin båt?

Jo det blir väll svårt för dom att vaska champagne för ett par tusen när det är allt man har...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Nu håller jag i och för sig med dig i åsikten om att man behöver inte så mycket pengar för att leva ett bra liv, men man bör åtminstone försöka se på det från olika håll. Vad är din mening med livet? Vad du tycker är viktigt? De som siktar på att tjäna hutlöst med pengar har förmodligen helt olika syn på dessa saker. Du kanske tycker att en viktig sak i livet är att i största mån försöka hjälpa andra och se till att världen är förhållandevis rättvis. Du kanske känner att livet är tillräckligt när du har mat på bordet, kan sova i en varm och skön säng, och har vänner och familj att spendera fritiden tillsammans med. Å andra sidan så kanske dem anser att man lever bara en gång, ingenting som sker i deras liv kommer att spela någon större roll i det stora hela, och de vill spendera större delen av sina liv med möjligheten att "uppleva allt som går att uppleva". Dem kanske inte vill begränsas av olika kostnader för dessa upplevelser eller för deras önskvärda levnadssätt.

Jag trivs bra med att leva ett lite mer "svensson-aktigt" liv (än så länge, är fortfarande ung), men jag har full förståelse för att andra vill leva på annat sätt, uppleva andra saker, och har olika åsikter och syn på livet än jag.

Permalänk
Medlem

Skillnad på förmögen och girig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Nu håller jag i och för sig med dig i åsikten om att man behöver inte så mycket pengar för att leva ett bra liv, men man bör åtminstone försöka se på det från olika håll. Vad är din mening med livet? Vad du tycker är viktigt? De som siktar på att tjäna hutlöst med pengar har förmodligen helt olika syn på dessa saker. Du kanske tycker att en viktig sak i livet är att i största mån försöka hjälpa andra och se till att världen är förhållandevis rättvis. Du kanske känner att livet är tillräckligt när du har mat på bordet, kan sova i en varm och skön säng, och har vänner och familj att spendera fritiden tillsammans med. Å andra sidan så kanske dem anser att man lever bara en gång, ingenting som sker i deras liv kommer att spela någon större roll i det stora hela, och de vill spendera större delen av sina liv med möjligheten att "uppleva allt som går att uppleva". Dem kanske inte vill begränsas av olika kostnader för dessa upplevelser eller för deras önskvärda levnadssätt.

Jag trivs bra med att leva ett lite mer "svensson-aktigt" liv (än så länge, är fortfarande ung), men jag har full förståelse för att andra vill leva på annat sätt, uppleva andra saker, och har olika åsikter och syn på livet än jag.

Förstår vad du menar, dock så är det ju så att om alla tjänade mer liknande löner så kommer inte heller tjänster och produkter kosta en årslön och därmed att bara vissa har råd med det, utan priser kommer anpassas till monetära tillgångar hos folk

Att tjäna mer än någon annan handlar ju mest om att "vara bättre", att "förtjäna" mer, vilket används för att få makt över dom som tjänar mindre.

Men men, jag är fullt medveten om att långt från alla delar mina politiska och ideologiska syner, har bara svårt att förstå deras drivkraft i livet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Men varför är dessa människor ansvariga för att andra inte lever lika förmögna liv? Isåfall så tycker jag att det är otroligt egoistiskt av dig att tjäna dina 20-30k, eftersom det finns en jäkla massa människor som inte ens har rent vatten.

Man tjänar inte 70k utan att ha gjort någonting för att hamna där. De som tjänar 20k har inte följt samma steg, och förtjänar då inte 70k.

Sedan förstår jag inte varför du ska bry dig om vad folk väljer att göra med sina karriärer & pengar?

Fy för kommunism.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Men varför är dessa människor ansvariga för att andra inte lever lika förmögna liv? Isåfall så tycker jag att det är otroligt egoistiskt av dig att tjäna dina 20-30k, eftersom det finns en jäkla massa människor som inte ens har rent vatten.

Man tjänar inte 70k utan att ha gjort någonting för att hamna där. De som tjänar 20k har inte följt samma steg, och förtjänar då inte 70k.

Sedan förstår jag inte varför du ska bry dig om vad folk väljer att göra med sina karriärer & pengar?

Fy för kommunism.

Däremot är det inte alltid man kan följa samma steg. Även om man vill det.

Det är klart man förtjänar mer om man jobbat för det. Det är inte där jag tycker problemet är. Problemet är ju att de som har pengar har mycket större chans att få ännu mer pengar. Och vi som inte har några pengar i början kommer ingenstans.

Prioriteringar och vilja är en sak, men om du börjar med en förmögenhet så är det mycket lättare att behålla eller få en större. Lösning på det problemet är ju svårt, då allt handlar om pengar.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Fy för kommunism.

Det finns bara en viss mängd pengar, vilket gör så att alla inte kan tjäna 70k+, men om folk skulle tjäna som minst säg 16k efter skatt och som max 50-60k så skulle totalen räcka till OCH alla skulle kunna ha tak över huvudet, gå i skolan, få sjukvård och vara mätta varje dag samtidigt som vi kan behålla en del av den monitära makthierarkin vi är vana med.

Eller låter det hemskt tycker du?

Jag tycker inte heller om kommunism. Tacka vet jag äkta anarkism, dock är det otroligt svårt att diskutera då det för det första aldrig har funnits annat än i teorin och för det andra för att det är så radikalt annorlunda från det högerlutade liberala och kapitalistiska samhälle vi lever i idag och har vuxit upp i

Tycker det är intressant dock att få diskutera och höra hur oliktänkande ser på världen dock, det är aldrig bra att aldrig bli ifrågasatt

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker ni diskussionen om tillgångar är intressant så starta gärna en tråd om ämnet istället för att den här ska behöva hålla i det.

Permalänk
Medlem

A-kassan godtog inte en arbetad månad på 79,5h (gränsen är 80h). Detta trots att jag ligger över 160h under vissa månader, men sett överlag når jag inte a-kasse-gränsen. Otroligt irriterande.

Kort och gott: jag hatar byråkrati när det drabbar mig, vilket varit ett flertal gånger under senare år. Anledningen är enbart egoistisk.

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Skönt att höra att allt gått bra. Var själv med om en riktigt otäck motorcykelolycka för lite drygt en månad sedan så jag vet hur det känns... Vilket land bor du i? Du säger 200€ självrisk så det lär ju inte vara Sverige?

Jag bor i Finland. Jo jag hade väldigt tur. Väldigt otäckt att få ett yrselanfall när man körde. Först fick jag panik och blev helt paralyserad sen hann jag bara tänka att jag borde få stopp på motorcykeln men då märkte jag att jag körde ut över vägrenen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Robban75:

Jävla trist det där! Varit mycket olyckor i år. Kör fint och vätska upp!

Jag hade just druckit två koppar kaffe innan jag åkte ut på en kort tur (2 mil). Själv misstänker jag att det skulle kunnat ha varit matförgiftning eller någon tillfällig rytmstörning i hjärtat. Jag hade även hållit på och målat väggar inomhus innan jag tog motorcykeln.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

ouch men det måsste ju kännas bra i plånboken

Mjo, April lönen ger mig nästan 17k efterskatt.
Och då jobbar jag bara som timvikarie inom äldrevården och har 110kr/h.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag bor i Finland. Jo jag hade väldigt tur. Väldigt otäckt att få ett yrselanfall när man körde. Först fick jag panik och blev helt paralyserad sen hann jag bara tänka att jag borde få stopp på motorcykeln men då märkte jag att jag körde ut över vägrenen.

Aha, okej. Kan tänka mig att det är jobbigt att vara fullt medvetande ändå och ha minnen från det hela. Själv minns jag ingenting alls från min olycka. Har total minnesförlust från ca 20 minuter innan olyckan till att jag var framme på sjukhuset. Har fått delar av händelsen återberättad av kompisen som körde bakom mig men har ännu inte hört hela storyn och det kanske är lika bra det. Tror att jag skulle må ganska dåligt om jag hade klara minnen från olyckan och jag skulle nog inte våga mig ut i trafiken igen på ett bra tag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Gjorde bort mig lite grann i eftermiddags, en liten grej om jag bara hade bett om ursäkt direkt istället för att reagera som jag gjorde. Nu gjorde jag mig själv till en skitstövel istället. Det gnager i bakhuvudet