Nvidia X80/1080 lanseras... Info (prestandatest, överklockningsresultat m.m.)

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

Skulle definitiv kört på ett FTW istället.

Lutar åt att det blir ett FTW istället.

Slängde iväg ett mail till inet för att se när de får in EVGA SC/FTW-korten igen, samt kolla lite varför det är sån skillnad mellan prissättningen mellan dom och Komplett:

Skrivet av inet:

Inget konkret datum tyvärr.
Kan inte svara på varför de lagt sig så lågt men förmodligen pga att locka kunder. Vi kan inte matcha det tyvärr.

Lite surt att inte Inet kan matcha priserna, då jag beställer det mesta därifrån. Men blir lite svårt att motivera att köpa ett FTW därifrån, istället för hos Komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amh:

Dåliga extra OC möjligheter på ASUS GTX 1080 ROG STRIX GeForce tydligen...

http://videocardz.com/60631/asus-rog-strix-geforce-gtx-1080-o...

Skrivet av Ragnarok:

tur att det har 6+8 va, som kommer se till att man kan överklocka kortet sååå sjukt mycket högre än FE

Skrivet av Zombz:

@Ragnarok: Verkar som asus kortet överklockar riktigt dåligt. Citerar va dom skrivit på videocardz -" The so-called Extreme overclocking (2050+ MHz) on STRIX GTX 1080 is poor. All cards are locked to 1.25V maximum, and when the voltage gets close this value, card become unstable. "

Lite surt hoppas inte Msi och Evga (FTW) funkar likadant.

Allt baseras på ETT KORT.
Nu kan det ju vara så att Pascal har tufft över 2GHz, vem vet.
Men att redan döma ut en kort typ är ju helt galet.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, the palace instead becomes a circus.”

Permalänk
Medlem

Blev att beställa ett Asus GTX1080 Strix.
Nu är det bara att vänta

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

Fint! Såg att Dustin också kör på 7490kr för ett FTW-kort. Verkar som att det flesta har kört på det förutom inet då.

Blir att avbeställa imorgon och hugga tag i ett FTW-kort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Allt baseras på ETT KORT.
Nu kan det ju vara så att Pascal har tufft över 2GHz, vem vet.
Men att redan döma ut en kort typ är ju helt galet.

Kan ju vara så att FinFet överlag kommer att vara att svåra att överklocka med hjälp av högre spänningar på grund av värmeavlednings problem internt i chippet.

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, the palace instead becomes a circus.”

Permalänk
Medlem

Finns det några fler recensioner ute på customcards förutom 1 på ASUS STRIX 1080?
Lite trist att Nvidia (som jag förstår det?) satt en powerlimit på 1,25V. Hoppas att detta ändras senare annars kommer ju maxtaket på alla 1080 vara 2,1Ghz? Inte för att det skulle vara dåligt och jag behöver verkligen ett nytt kort så lär bli ett GTX 1080 oavsett.
Men det är ju riktigt smuttsigt att Nvidia V-Syncar kortet och matar fläkten stenhårt samt säkert har överklockat kortet tills artefakter uppstår. Sedan visar de upp en bild på lite siffror och försöker få det att framstå som att detta är normala siffror och att det finns "Room for higher overklocking". Jag har inte sett ett enda test där någon kommit upp i en stabil klock på 2,1Ghz?

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Skulle inte dra allt för stora växlar av ETT test på ett kort. Testade de ett kort eller flera? Det handlar fortfarande om kisellotteriet. Att det kortet inte klarar av mer eller uppträder konstigt kan säkert härledas till drivrutinerna samt väldigt tidiga vbios-revisioner. Först om ett par månader tror jag man mer kan skaffa sig en uppfattning om vad korten klarar av.

Men det är klart, är du osäker så avboka. Behöver ju inte vara bättre om ett par månader.

Saken är följande - FE kom ut och klockade fint till ~2000 men det märktes att värme och ström var ett problem därefter. Någon sida gjorde en ghettomoddad Hybrid där de lyckades få kortet stabilt i 2125 (om jag inte minns fel) men märkte att FPSen knappt gick upp, antagligen pga power phases och helt enkelt för lite ström. Nu släpper ASUS ett fläskigt 10+2 kort med en superkylare som dock inte bättre ifrån sig än FE (förutom på temperatur/ljud/looks).

Visst, det var två tester med två olika kort där båda inte orkade bibehålla 2,1GHz utan landade runt 2k. Skall det till ett lotteri för att få något som stabilt klarar 2.1k? Eller orkar inte kretsen med detta? För i så fall kan man lika gärna ta det billigaste kortet (tex EVGA SC med sin ref PCB och en 8pinnare) om de ändå klockar likadant.

Skrivet av MarkSix:

https://youtu.be/qv_B-zc0kcE?t=287

Verkar ligga på 2025Mhz här med.
Innan man drar några större slutsatser så är det bättre att invänta fler tester.
Själv kommer jag ändå inte att överklocka kortet så detta kort passar mig utmärkt.

Grejen där var ju att det boostar out of the box på 2025 vilket är sjukt bra utan OC (utöver fabriks OC). Då kan man ju tänka sig att det måste gå att slänga på +100-150MHz utan större bekymmer (dvs åtminstone 2125-2175) så som det går med de flesta 980Ti AIB som finns därute.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Lånar tråden här lite!

Skall beställa detta var tanken.
Dock blev jag lite nervös nu vad gäller Strix kortet.. Är detta något jag behöver oroa mig över?

Här är länk till min kundvagn.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9432033/

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Lånar tråden här lite!

Dock blev jag lite nervös nu vad gäller Strix kortet.. Är detta något jag behöver oroa mig över?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9432033/https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/9432033/

På pappret verkar det vara ett guldkort men enligt två tester klockar det inte bättre än Founders Edition.
Ställde själv samma fråga men alla tycker jag oroar mig i onödan så behåll du din beställning tillsvidare.
Du har ju 19 dagar på dig att läsa riktiga recensioner som lär ploppa upp allt eftersom.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Lånar tråden här lite!

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9432033/https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/9432033/

Är du intresserad av överklockning för överklockningens skull så skulle jag själv vara orolig. Lika bra att vänta och se vart spärren ligger för de tester som gjorts runt kortet hittills.
Är du bara intresserad av att uppgradera från någonting gammalt eller köpa ett nytt som ska prestera bra, vara tyst och hålla bra temperatur så skulle jag inte oroa mig.

Även om kortet inte klarar mer än vad som visats och även om Nvidia skulle ha fulat sig med siffror så presterar kortet uppenbarligen riktigt bra.

Visa signatur

Case Phanteks Enthoo Pro CPU Intel i7 4790k @ 4.7GHz, Noctua NH-D15
GPU ASUS r9 290 DCII + Powercolor r9 290 Custom loop RAM Corsair Vengeance LP 1600MHz CL9 4x4GB
PSU EVGA 1000W GQ SSD Kingston V300 240GB HDD Seagate Barracuda 1TB
MOBO MSI z97s SLI Krait edition Screens BENQ GL2440 +X-Star DP2414LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Lånar tråden här lite!

Nej, du behöver inte oroa dig om du inte hade tänkt överklocka rejält, däremot skulle jag byta ut de där ram-minnena mot 3000Mhz CL15 istället.

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Saken är följande - FE kom ut och klockade fint till ~2000 men det märktes att värme och ström var ett problem därefter. Någon sida gjorde en ghettomoddad Hybrid där de lyckades få kortet stabilt i 2125 (om jag inte minns fel) men märkte att FPSen knappt gick upp, antagligen pga power phases och helt enkelt för lite ström. Nu släpper ASUS ett fläskigt 10+2 kort med en superkylare som dock inte bättre ifrån sig än FE (förutom på temperatur/ljud/looks).

Visst, det var två tester med två olika kort där båda inte orkade bibehålla 2,1GHz utan landade runt 2k. Skall det till ett lotteri för att få något som stabilt klarar 2.1k? Eller orkar inte kretsen med detta? För i så fall kan man lika gärna ta det billigaste kortet (tex EVGA SC med sin ref PCB och en 8pinnare) om de ändå klockar likadant.

Grejen där var ju att det boostar out of the box på 2025 vilket är sjukt bra utan OC (utöver fabriks OC). Då kan man ju tänka sig att det måste gå att slänga på +100-150MHz utan större bekymmer (dvs åtminstone 2125-2175) så som det går med de flesta 980Ti AIB som finns därute.

Det är fortfarande bara ett enda kort, även om det var en person som hade ghettomoddat en egen kyllösning med vatten. Lägg därtill att drivrutinerna är helt nya samt att det kanske behövs fintrimning av vbios efter det. Jag säger inte att kortet inte har problem att klara över 2,1Ghz, det lär visa sig - men det är dumt att dra för stora växlar av ett kort, lika som när ett av "monsterkorten" visas upp från en tillverkare med helt fantastiska resultat. Försiktig optimism/pessimism/skepticism är bara nyttigt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Lånar tråden här lite!

Gå för https://www.inet.se/produkt/6308873/be-quiet-pure-rock/#specs och spara 400 spänn kyler lika bra enligt recensionerna

Permalänk
Medlem

@jsf: antingen så bor dem i en frys eller så ljuger dem, recensionerna snackar ju om idle temps som är längre eller lika med rumstemperaturer, svårt att tro att denna kylare presterar så bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det är fortfarande bara ett enda kort, även om det var en person som hade ghettomoddat en egen kyllösning med vatten. Lägg därtill att drivrutinerna är helt nya samt att det kanske behövs fintrimning av vbios efter det. Jag säger inte att kortet inte har problem att klara över 2,1Ghz, det lär visa sig - men det är dumt att dra för stora växlar av ett kort, lika som när ett av "monsterkorten" visas upp från en tillverkare med helt fantastiska resultat. Försiktig optimism/pessimism/skepticism är bara nyttigt.

Okej, behåller min bokning tillsvidare men väntar otåligt på tester.

Samtidigt är rösterna på Internet som säger att "ännu har inget kort gått stabilt i 2,1 GHz" oroväckande och man kan inte låta bli att vara lite sur över nVidia som lovprisade chippets överklockningspotential med "definitive headroom" över 2100 MHz.

1070 SLI lockar allt mer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

e la 3 olika kort som testats med bättre kylning jue. Först va det ju en tysk som satte på en sån dära arctic cooling kylaren å trots bra tempen så va det ju 2.1xx mhz max å då med artefacter pga för lite juice.
sen var det gamer nexus som satte på den dära aio kylaren från ett 980ti som inte gav så mycket mer å nu asus strix kortet som uppvisar samma strul trots otoroligt hög boost. aja. e la för tidigt att säga något ännu iaf.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Okej, behåller min bokning tillsvidare men väntar otåligt på tester.

Samtidigt är rösterna på Internet som säger att "ännu har inget kort gått stabilt i 2,1 GHz" oroväckande och man kan inte låta bli att vara lite sur över nVidia som lovprisade chippets överklockningspotential med "definitive headroom" över 2100 MHz.

1070 SLI lockar allt mer.

Well, du vet ju hur det är att vara early adopter. Det kommer liksom med bagaget att det kanske inte är vad man trodde eller hoppats på Ptja, de kan ju säga att de gör det och de lyckades väl klocka strix-kortet till 2,5Ghz, men med LN2. Sa Nvidia att det skulle klara över 2,1Ghz utan problem på t ex luft?

Kan ju också vara andra saker som Nvidia sett som gjort att de valt att initialt strypa överklockningspotentialen, t ex buggar i drivrutiner eller liknande. Just nu kan vi bara vara snillen som spekulerar

Visa signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

Gå för https://www.inet.se/produkt/6308873/be-quiet-pure-rock/#specs och spara 400 spänn kyler lika bra enligt recensionerna

Jag har en BeQuiet Pure Rock och den kyler bra för sitt pris men det är ingen fläkt använda om man tex ska överklocka en i7 6700k mer än till 4,5Ghz.

@Mocka Känner precis som dig men man får väl ha lite is i magen..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Nej, du behöver inte oroa dig om du inte hade tänkt överklocka rejält, däremot skulle jag byta ut de där ram-minnena mot 3000Mhz CL15 istället.

Okej?? Men blev rekomenderad dessa minnen av @Jäger här på Swec..
Så nu är dessa inte bra ändå??

Här är tråden om allt tjaffs där..

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1422717-bygga-ny-dator-...

Visa signatur

CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk

@Drasteroid: Hastigheten (MHz) på minnen har visat sig ha rätt stor betydelse i en del spel. Så om man ska ha en speldator så ska man ha så snabba minnen (hög MHz) som möjligt men förstås inom en rimlig prisnivå.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

@Joakimbeijer: Hastigheten (MHz) på minnen har visat sig ha rätt stor betydelse i en del spel. Så om man ska ha en speldator så ska man ha så snabba minnen (hög MHz) som möjligt men förstås inom en rimlig prisnivå.

Är inte hastigheten mindre intressant om minnena har hög latens? Som jag förstått det ska man inte stirra sig blind på vilken hastighet de är specade för utan även kolla vad de kör för latens.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Drasteroid: Detta är väldigt OT i denna tråd men kort sagt så tycker jag att Jäger gav dig väldigt bra råd.
Om jag hade köpt en så fin dator som du ska köpa hade jag dock ansett det rimligt att lägga 300 kr extra för relativt mycket snabbare minnen, det är ändå nästan 1000Mhz snabbare med endast två hopp i CL.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Markusas: Enligt de tester jag sett så ligger sweetspotten kring 2800-3000 mhz med CL15. Min rekommendation är att man köper ett par 2666 cl15 minnen och sen kör XMP upp till 2800 som nog alla klarar

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Är inte hastigheten mindre intressant om minnena har hög latens? Som jag förstått det ska man inte stirra sig blind på vilken hastighet de är specade för utan även kolla vad de kör för latens.

Nej i spel så har faktiskt högre frekvens större betydelse även om latensen då är högre.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sådan men.. enough Off-topic?

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF & Contact Frame | RTX 5070 Ti | 32GB 3600MHz | 2.5TB M.2 SSD | Modded Fractal R6 | 1000W PSU | MSI Z790 Pro | Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | 3x Corsair RS120 ARGB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

@Markusas: Enligt de tester jag sett så ligger sweetspotten kring 2800-3000 mhz med CL15. Min rekommendation är att man köper ett par 2666 cl15 minnen och sen kör XMP upp till 2800 som nog alla klarar

Ja, det är ju ett alternativ, skiljer 100kr så det gör han som han känner för. Dock så har just Vengeance LPX 2666Mhz CL16 och som jag uppfattade så var det just Vengeance han ville ha för att de skulle få plats under sin CPU-fläkt. Men som sagt det är GTX 1080 vi ska prata om

Här är en hybrid: http://videocardz.com/60670/gigabyte-geforce-gtx-1080-xtreme-...

Frågan man ställer sig är: "Kommer den över 2,1Ghz?"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

e la 3 olika kort som testats med bättre kylning jue. Först va det ju en tysk som satte på en sån dära arctic cooling kylaren å trots bra tempen så va det ju 2.1xx mhz max å då med artefacter pga för lite juice.
sen var det gamer nexus som satte på den dära aio kylaren från ett 980ti som inte gav så mycket mer å nu asus strix kortet som uppvisar samma strul trots otoroligt hög boost. aja. e la för tidigt att säga något ännu iaf.

Ja precis, det var ghettomods eftersom folk inte kan hålla sig Men nu kommer ju riktiga AIBs där board partners haft tid på sig att skapa riktiga monster och då förväntar man ju sig att de ska leverera.

Skrivet av trickeh2k:

Well, du vet ju hur det är att vara early adopter. Det kommer liksom med bagaget att det kanske inte är vad man trodde eller hoppats på Ptja, de kan ju säga att de gör det och de lyckades väl klocka strix-kortet till 2,5Ghz, men med LN2. Sa Nvidia att det skulle klara över 2,1Ghz utan problem på t ex luft?

Kan ju också vara andra saker som Nvidia sett som gjort att de valt att initialt strypa överklockningspotentialen, t ex buggar i drivrutiner eller liknande. Just nu kan vi bara vara snillen som spekulerar

Jodå, minns mycket väl när 970 SLI inte fungerade på vissa moderkort kort efter release Och ja, också hört att LN2 kan få det att flyga iväg. Dock verkar Pascal inte vara någon mästare på att överklocka och tydligen är Maxwell fortfarande kungen - åtminstone om man lyssnar på Hardware Unboxed.

Absolut har de sagt det, orkar inte leta upp det just nu men lovar att det finns någonstans på Internätet.

Skrivet av Markusas:

@Mocka Känner precis som dig men man får väl ha lite is i magen..

Det får vi ha. Hoppas bättre drivisar och nya vBIOS gör underverk.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:
Skrivet av Markusas:
Skrivet av Karazhan:
Skrivet av Jesper178:
Skrivet av Markusas:

Ursäkta för att det blev mycket Offtopic!
Men snälla ni, in här och svara på mina frågor och hjälp mig välja de bästa minnena.. Tusen tack
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1422717-bygga-ny-dator-...

Visa signatur

GPU:

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Men om kortet går sönder så går det ju på garantin? Varför skulle du behöva köpa ett nytt?

Jag har en tråd om det redan bland GeForce, bara att kolla där "varför"...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain