Microsoft gör det svårare för användare att tacka nej till Windows 10

Permalänk
Hjälpsam

Två scener från Gudfadern, varnar för att den andra är lite "grafisk".

Dold text
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Kineserna är det lite mer tåga i - de har blivit så förbannade på tvångsuppdateringen att de nu funderar på att stämma Microsoft.

Helt rätt!

"Han menar att användare och konsumenträttsorganisationer har rätt att stämma Microsoft eftersom bolaget inte respekterar användarnas rätt att få veta och välja, och att bolaget så småningom kan dra nytta av de oönskade uppdateringarna till Windows 10."

http://www.di.se/artiklar/2016/5/29/microsoft-kritiseras-for-...

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk

Så igår lämna jag datorn på när jag gick ned och duscha, hade två nedladdningar igång när jag gick. Kommer tillbaka upp en kvart senare och datorn är halvvägs genom att uppdatera till Win 10. Vad i helvete!?!?!!! Sen när blev OS några jävla popupadd virus?? Ville jag ha spyware på datorn så hade jag köpt en apple. Ska man vara tvungen att lära sig linux för att kunna få ha saker för sig själv???

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DurzoBlint:

Så igår lämna jag datorn på när jag gick ned och duscha, hade två nedladdningar igång när jag gick. Kommer tillbaka upp en kvart senare och datorn är halvvägs genom att uppdatera till Win 10. Vad i helvete!?!?!!! Sen när blev OS några jävla popupadd virus?? Ville jag ha spyware på datorn så hade jag köpt en apple. Ska man vara tvungen att lära sig linux för att kunna få ha saker för sig själv???

"Ville jag ha spyware på datorn så hade jag köpt en apple."

Whut?

Apple är det företaget som tar hårdast på integriteten hos användarna, medans Google och Microsoft direkt drar ner byxorna för NSA FBI och CO utan problem, medans Apple säger "fuck off, see you in court".

Så köp du en Mac dator så får du ha det för dig själv, och lämna Microsoft Spyware bakom dig

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av DurzoBlint:

Så igår lämna jag datorn på när jag gick ned och duscha, hade två nedladdningar igång när jag gick. Kommer tillbaka upp en kvart senare och datorn är halvvägs genom att uppdatera till Win 10. Vad i helvete!?!?!!! Sen när blev OS några jävla popupadd virus?? Ville jag ha spyware på datorn så hade jag köpt en apple. Ska man vara tvungen att lära sig linux för att kunna få ha saker för sig själv???

Mer eller mindre ja.

Permalänk

@tvelander:

har haft windows 10 nu i 10dagar och för det mesta är jag nöjd MEN....

i början tog det lite tid då jag måste återställa det till ruta 1....pga:
-Samsung RAPID (evo850)
-CCleaner tog bort något för mycket
-Säkerhetskopieringen försvann (bara vitt hela sidan)...efter att man har gjort första systemavbildningen såklart...Windows funkade men kunde inte skapa/återställa backup.

Så nu funkar det. Men det finns en sak som ÄR JÄVLIGT IRRITERANDE jämfört med windows 7.
Då jag har ett nytt system fick jag flytta många filer och förnya backup på alla möjliga filer. Flytta runt, radera många filer och kataloger.

och problemet är: DÅ JAG SKA RADERA, KLIPPA UT KATALOGEN som jag har bläddrat i lite tidigare...GÅR INTE ATT GENÖMFÖRA.

Vanligtvis så står det: Mappen används eller detta meddelande

Man måste STARTA OM DATORN...DÅ GÅR DET FÖRST ATT ÄNDRA UTAN PROBLEM.
samma sak då jag vill byta namn på katalogen. Efter hundratals gg av detta fel så längtar man tillbaks till WIN7 då man hade mycket mera "makt" med utforskaren....det var ju inga problem alls att använda det i WIN7.

Så...det kan hända att det finn ett lätt "fix" eller andra program. Så har ni det...så alla tips välkomnas..för att ta bort det sista irriteringsmomentet i win10

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Dual-Tjur:

@tvelander:

har haft windows 10 nu i 10dagar och för det mesta är jag nöjd MEN....

i början tog det lite tid då jag måste återställa det till ruta 1....pga:
-Samsung RAPID (evo850)
-CCleaner tog bort något för mycket
-Säkerhetskopieringen försvann (bara vitt hela sidan)...efter att man har gjort första systemavbildningen såklart...Windows funkade men kunde inte skapa/återställa backup.

Så nu funkar det. Men det finns en sak som ÄR JÄVLIGT IRRITERANDE jämfört med windows 7.
Då jag har ett nytt system fick jag flytta många filer och förnya backup på alla möjliga filer. Flytta runt, radera många filer och kataloger.

och problemet är: DÅ JAG SKA RADERA, KLIPPA UT KATALOGEN som jag har bläddrat i lite tidigare...GÅR INTE ATT GENÖMFÖRA.

Vanligtvis så står det: Mappen används eller detta meddelande
http://s33.postimg.org/vugxwqisv/Screen_Shot009.jpg

Man måste STARTA OM DATORN...DÅ GÅR DET FÖRST ATT ÄNDRA UTAN PROBLEM.
samma sak då jag vill byta namn på katalogen. Efter hundratals gg av detta fel så längtar man tillbaks till WIN7 då man hade mycket mera "makt" med utforskaren....det var ju inga problem alls att använda det i WIN7.

Så...det kan hända att det finn ett lätt "fix" eller andra program. Så har ni det...så alla tips välkomnas..för att ta bort det sista irriteringsmomentet i win10

Har inte upplevt det du gjort med mappar.. kan kolla på de.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240