LG G3 Går inte att låsa upp

Permalänk
Medlem

LG G3 Går inte att låsa upp

Tappade min LG G3 i marken så att skärmen sprack. Startade den och skärmen fungerade knappt varav telefonen gick i lås. Bytte därför ut skärmen (gjorde det själv, helt sinnessjukt svårt). Nu går det att starta telefonen, då kommer jag till en skärm där det står logga in med "säkerhetskopia PIN" eller mitt google account. Slår in min säkerhetskopia pin som tydligen inte fungerar. Slår därefter in mitt google account som inte heller fungerar utan det står ogiltigt användarnamn eller lösenord!? Använder istället android enhetshanteraren, kontaktar min telefon och ger den nytt lösenord. Står att platsen inte är tillgänglig men jag får upp en ny svart bild på telefonen där det står ett meddelande jag skrev samt "låst av android enhetsadministratör". Nu kommer det roliga, jag vet inte om "swipe" ens fungerar på min nya skärm jag har installerat. Och jag hittar ingenstans att skriva in lösenordet jag ger den, dock kan jag nu se telefonens övre rad, dvs, batteri, wifi osv. Vad gör man? Vill absolut inte reseta telefonen då jag har en del bilder i den.

Orkar verkligen inte börja hacka telefonen via usb nu när jag skruvat i den 2 timmar.. Och har alla rätta lösenord/accounts haha

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

Om du kan se vad som visas på skärmen kan du navigera med en mus genom USB OTG.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

De gånger jag kört wipe cache har bilder osv legat kvar.
De gånger jag kört factory reset har bilder osv legat kvar.
De gånger jag kört allt det där och wipe dalvik eller vafan det heter har det varit kvar.
Körde in en ny recovery, partionerade om minnet och bilder osv låg kvar. Körde en os-uppdatering och bilderna låg kvar.

Så jag kan ju inte svära på det då detta inte var en g3, men vad jag vet så ligger alla skräpmappar och bilder kvar även fast man kör en factory reset. Jag skulle vilja se något i stil med format c: fast på telefonen så man blir av med rubbet då man vill rensa telefonen.

Efter du fått igång telefonen kanske det är läge att installera google foton och slå på säkerhetskopiering så slipper du oroa dig i framtiden.

Permalänk
Medlem

@LemonIllusion: Ok, men då till den stora frågan är varför säger den att mitt google konto är fel fast jag skriver in rätt? Fattar ingenting, kan jag ringa nån support på LG kanske?

Skrivet av creativ:

De gånger jag kört wipe cache har bilder osv legat kvar.
De gånger jag kört factory reset har bilder osv legat kvar.
De gånger jag kört allt det där och wipe dalvik eller vafan det heter har det varit kvar.
Körde in en ny recovery, partionerade om minnet och bilder osv låg kvar. Körde en os-uppdatering och bilderna låg kvar.

Så jag kan ju inte svära på det då detta inte var en g3, men vad jag vet så ligger alla skräpmappar och bilder kvar även fast man kör en factory reset. Jag skulle vilja se något i stil med format c: fast på telefonen så man blir av med rubbet då man vill rensa telefonen.

Efter du fått igång telefonen kanske det är läge att installera google foton och slå på säkerhetskopiering så slipper du oroa dig i framtiden.

Aha, kanske kan prova göra en factory reset då även om det verkligen är mitt sista alternativ.

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Skrivet av Em3l:

@LemonIllusion: Ok, men då till den stora frågan är varför säger den att mitt google konto är fel fast jag skriver in rätt? Fattar ingenting, kan jag ringa nån support på LG kanske?

Aha, kanske kan prova göra en factory reset då även om det verkligen är mitt sista alternativ.

Tror inte LG vill hjälpa dig tyvärr då du inte har garantin kvar och har bytt skärm själv!
Kan inte hitta något för sekunden på LGG3 men jag kommer ihåg att jag körde ADB på min gamla nexus, googla runt och kolla om du hittar något!

Permalänk
Medlem

Har du något custom recovery på den?

Vet inte vad du har för rom på nu, men du kan ju testa http://www.droidviews.com/install-marshmallow-kdz-lg-g3-d855-... och köra normal flash, spara alla data på telefonen och sen en CSE Flash för att undvika buggar etc. Kan fungera.

I och för sig, kommer du inte åt din telefon som extern HDD bara via download mode tro? Eller via custom recovery. Minns inte detta.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBasicOne:

Tror inte LG vill hjälpa dig tyvärr då du inte har garantin kvar och har bytt skärm själv!
Kan inte hitta något för sekunden på LGG3 men jag kommer ihåg att jag körde ADB på min gamla nexus, googla runt och kolla om du hittar något!

Skrivet av lossah:

Har du något custom recovery på den?

Vet inte vad du har för rom på nu, men du kan ju testa http://www.droidviews.com/install-marshmallow-kdz-lg-g3-d855-... och köra normal flash, spara alla data på telefonen och sen en CSE Flash för att undvika buggar etc. Kan fungera.

I och för sig, kommer du inte åt din telefon som extern HDD bara via download mode tro? Eller via custom recovery. Minns inte detta.

Blev en "factory reset" då jag inte orkade lägga ner mera tid på det här hehe. Visste inte om skärmen fungerade så blev lite stressad. Dock fungerar min nya skräm prima efter några tester och telefonen är hel igen så är nöjd ändå, dock blir det till att spara mina framtida bilder på SD kort...

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!