Cooler Master fortsätter att bygga på Master-serien på Computex 2016

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master fortsätter att bygga på Master-serien på Computex 2016

Egen formgivning står på menyn hos Cooler Master med deras nya Master-kollektion och Freeform-koncept på Computex 2016.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mastercase serien ser ju perfekt ut om man vill bygga en dator som ser ut att höra hemma på Enterprise. Det hade lite av den där retro-futuristiska looken som jag inte vet om jag älskar eller hatar....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk

Alltså fattas det lite information i artikeln? Vad heter det kub-formade chassit på översta bilden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Alltså fattas det lite information i artikeln? Vad heter det kub-formade chassit på översta bilden?

Skickades från m.sweclockers.com

dom pratar om det 1.45 in i videoklippet. Chassit verkar inte ha något officiellt namn utan är endast en prototyp som fortfarande är under utveckling.

Visa signatur

==CPU: I7 6700K @4.6Ghz==Mobo: Asus Maximus VIII Hero==RAM: 32Gb Corsair Vengeance Lpx==GPU: Asus strix 1080 Dc3==SSD: 1 ocz 400 m.2 @128Gb, Samsung 850 Evo @500Gb x2==PSU: EVGA Supernova G2 750+Röd/Svarta Cablemod kablar==Chassi: Phanteks Evolve ATX==Kylare: BeQuiet Dark Rock Pro 3==

Permalänk
Medlem

På pappret känns det här med modulära chassin som #framtiden men inget av de chassin jag såg här tilltalade mig det minsta.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Inget nytt från Silverstone och nya mATX lådor?

Permalänk
Skrivet av segen:

Inget från Silversone och nya mATX lådor?

Ja tack! Det är väl dags nu för en uppföljare till Tj08-e eller varför inte en ny bearbetad variant av Ft03?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

@JonasT Jag tror det är Master med a som i Adam. När du säger Määstercase tänker jag på någon typ av fårlåda Jag kan ha fel dock, min engelska är en produkt av Youtube och Hollywood som de flesta andra.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem

@heffaklumpmamma:

Det var just en uppdaterad Ft03 som jag hoppas på
Surt om man köper den gamla Ft03 nu och så kommer det en ny om ett par månader.
Dom är inte billiga direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Inget från Silversone och nya mATX lådor?

Jag har en TJ08-e och den är tunn som papper. Vet inte om jag litar på dem riktigt. Å ena sidan producerar de Fortress serien, å andra sidan skräp. Jag funderar om inte Caselabs nya mATX kan vara något...

http://www.caselabs-store.com/bullet-bh4-matx-case/

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av sunefred:

@JonasT Jag tror det är Master med a som i Adam. När du säger Määstercase tänker jag på någon typ av fårlåda Jag kan ha fel dock, min engelska är en produkt av Youtube och Hollywood som de flesta andra.

Det är nog mycket skillnaden mellan brittiskt och amerikanskt uttal.
http://dictionary.cambridge.org/pronunciation/english/master

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Inget som tilltalar mig, varför släpper ingen ett aluminium chassi?

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem

Määääster kejs!

Permalänk
Medlem

@emilakered: Ah där ser man, då hade man fel igen. God damn internet!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere