The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Börjat spela igen nu för att komma ikapp så att jag kan spela exparna. Alltså detta speeeeeeel är så jävla bra fattar inte hur de gör?! Har kommit ganska långt i main storyn nu tror jag är precis vid slutet men fan ibland undrar man hur de lyckas göra det här spelet så jävla stämningsfullt och alla karaktärer är intressanta. 10/10 alltså

Vad kör ni med för mods btw? Kör för närvarande tre stycken

Travel from anywhere
HD Textures
Over 9000 weight mod

Tycker 90 är jävligt lite så man blir ju alltid overburdened, och nu i slutet är det skönt att kunna göra lite gamla quests och inte behöva rida hela tiden till en stolpe för att åka till en annan stad ect, sparar lite tid.

finns mods här,
http://www.nexusmods.com/witcher3/

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Börjat spela igen nu för att komma ikapp så att jag kan spela exparna. Alltså detta speeeeeeel är så jävla bra fattar inte hur de gör?! Har kommit ganska långt i main storyn nu tror jag är precis vid slutet men fan ibland undrar man hur de lyckas göra det här spelet så jävla stämningsfullt och alla karaktärer är intressanta. 10/10 alltså

Vad kör ni med för mods btw? Kör för närvarande tre stycken

Travel from anywhere
HD Textures
Over 9000 weight mod

Tycker 90 är jävligt lite så man blir ju alltid overburdened, och nu i slutet är det skönt att kunna göra lite gamla quests och inte behöva rida hela tiden till en stolpe för att åka till en annan stad ect, sparar lite tid.

finns mods här,
http://www.nexusmods.com/witcher3/

tycker inte bärkapasiteten är något problem.

dock är jag inte så mycket loothora heller utan 90% får ligga kvar typ.
plockar mest det som är dyrt å skenar inte runt i varenda hus och lootar varenda byrå.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Någon som har ett fix till att Roachs man försvinner i nya området Toussaint? Han ser ut som en mupp utan hår.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem

Började spela lite själv nyligen. Och blir fortfarande besviken över hur lätt det är i DM. Dodge-roll-attack-repeat.

Men storyn är i alla fall superb.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Någon som har ett fix till att Roachs man försvinner i nya området Toussaint? Han ser ut som en mupp utan hår.

tror jag löste det. Jag equip'ade knight errands sadle och tog bort det igen. Då kom Roachs man tillbaka.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem

@Oneone: Saddlebags är ett tips, ger upp till +100 i carryweight.

Permalänk
Medlem

@Seeker3Million , ahhh det hade jag glömt bort! Men nu har jag 9000 så det e lugnt haha

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oneone:

@Seeker3Million , ahhh det hade jag glömt bort! Men nu har jag 9000 så det e lugnt haha

Finns även en Perk (eller vad de nu kallas i Witcher 3) som ger 60 viktenheter till. Om man inte vill fuska dvs.

Permalänk
Avstängd

Hur kommer det sig att det inte finns att köpa Blood & Wine fysiskt? Webhallen & Co har inga datum. Och det släpptes ju för 8? dagar sedan.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

@Lothbrok:

Jag köpte mitt via webhallen (onlineförbokning) och fick det dagen innan release. Det måste väl finnas så du kan beställa ett och hämta i butik?
Eller kan det vara så att de är slut? Jag såg någonstans att gwent-kortlekarna var slut.

Permalänk

@Lothbrok:
CDON verkar ha Blood and Wine i lager igen.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

28kr i "GOG-plånboken" till nästa köp med, så blir 203 kr egentligen.
Som extra bonus ger Witcher 3 Wild Hunt 25 000 XP vilket innebär att man får både Spelunky och Gabriel Knight på köpet. Samt att System Shock 2 är gratis för alla för tillfället.

Lite trist att det inte är någon rabatt på seasons pass bara. Även om jag personligen tycker det är smått skönt att se då jag köpte det förra veckan hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

28kr i "GOG-plånboken" till nästa köp med, så blir 203 kr egentligen.
Som extra bonus ger Witcher 3 Wild Hunt 25 000 XP vilket innebär att man får både Spelunky och Gabriel Knight på köpet. Samt att System Shock 2 är gratis för alla för tillfället.

Lite trist att det inte är någon rabatt på seasons pass bara. Även om jag personligen tycker det är smått skönt att se då jag köpte det förra veckan hehe.

Haha, tänkte precis på samma! Iofs så är de värda varenda krona, två tillägg till ett redan helt fantastiskt spel för ynka 231:-, värt!

Visa signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Haha, tänkte precis på samma! Iofs så är de värda varenda krona, två tillägg till ett redan helt fantastiskt spel för ynka 231:-, värt!

Hehe precis.
Nog för att man gärna köper så billigt som möjligt men Witcher 3 är ju helt klart värt vad det kostar. Nu har jag inte kommit så långt att jag kan börja på något av expansionerna med min nuvarande playthrough men ser verkligen fram emot att testa dom. Speciellt Blood & Wine men också Heart of Stone, var ju en hel del här som gillade den med trots allt.

Själv har jag kommit till en av Witcher 3s bästa segment storymässigt, Bloody Baron och häxorna. Ni som spelat igenom vet vad jag talar om, ni andra har något riktigt härligt att se fram emot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hehe precis.
Nog för att man gärna köper så billigt som möjligt men Witcher 3 är ju helt klart värt vad det kostar. Nu har jag inte kommit så långt att jag kan börja på något av expansionerna med min nuvarande playthrough men ser verkligen fram emot att testa dom. Speciellt Blood & Wine men också Heart of Stone, var ju en hel del här som gillade den med trots allt.

Själv har jag kommit till en av Witcher 3s bästa segment storymässigt, Bloody Baron och häxorna. Ni som spelat igenom vet vad jag talar om, ni andra har något riktigt härligt att se fram emot.

Ohh, den delen är riktigt bra! Jag har bara installerat och startat spelet, sen ba... fan, hur var det man gjorde nu igen? Pillade runt lite med inställningarna och sen var jag trött och stängde av och gick å la mig. Får nog bli lite till helgen kanske... om man nu hinner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte lira igenom Witcher 3 de kommande veckorna, men kanske jag måste vänta till vinter... 290X gillar inte sommaren

Permalänk
Medlem

@str8forthakill:
Off topic.
91 grader var väl inte så farligt? 95-98 grader låg jag på efter ett tag när man spelat witcher 3. Man hörde direkt när man nådde de temperaturerna för fläktarna drog igång som värsta stormen. Vilket oväsen
Men förra vecka satte jag i en Phanteks PWN-hub och nu är datorn "tyst" när man spelar, dvs. den drar inte iväg med fläktarna längre. Nu har man en relativt jämn ljudnivå genom hela spelandet. Och så ligger man aldrig över 93 grader på GPUn.

Permalänk
Medlem

@napahlm:
Syftar mer på ljudnivån, Asus DCII kylare är inte världens tysta kylare direkt, utan power limit på +50% throttlar den, utan Fanspeed på 70% throttlar den, skillnaden mellan 70 och 100% fanspeed ger bara några graders skillnad.

Svårt att sätta sig i spel när något låter WROOOOOOOOOOOOOOOOOOO bredvid en, och då är det ett välventilerat och ljuddämpat Lian Li V2120X det sitter i med...

Permalänk
Medlem

@str8forthakill:

Jag har ett likadant kort som dig och kan minnas hur det lät. Men som sagt, efter PWN-hubben så händer det aldrig längre.
Jag är lite förbryllad över det faktiskt. Det borde ju inte göra någon skillnad? Det enda jag kan tänka mig är att luftflödet har ökat i chassit så grafikkortet får mer kalluft att jobba med. Jag har tre fläktar in och en ut, samt två på min vattenkylare till CPUn.
Lätt värt 200 kr för hubben. Det blir en sån till vid nästa datorbygge.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Ohh, den delen är riktigt bra! Jag har bara installerat och startat spelet, sen ba... fan, hur var det man gjorde nu igen? Pillade runt lite med inställningarna och sen var jag trött och stängde av och gick å la mig. Får nog bli lite till helgen kanske... om man nu hinner.

Haha jo.
Jag börjar bli smått irriterad på tutorials, ska förklaras något hela tiden men vid det här laget har jag nog kommit in i spelet så pass att jag kan stänga av detta igen. Kan vara bra att få ett par timmar att komma in i spelet när man väl återvänder så låter som en bra plan det.

Skrivet av str8forthakill:

Tänkte lira igenom Witcher 3 de kommande veckorna, men kanske jag måste vänta till vinter... 290X gillar inte sommaren

http://i.imgur.com/49A8lHo.png

Skrivet av str8forthakill:

@napahlm:
Syftar mer på ljudnivån, Asus DCII kylare är inte världens tysta kylare direkt, utan power limit på +50% throttlar den, utan Fanspeed på 70% throttlar den, skillnaden mellan 70 och 100% fanspeed ger bara några graders skillnad.

Svårt att sätta sig i spel när något låter WROOOOOOOOOOOOOOOOOOO bredvid en, och då är det ett välventilerat och ljuddämpat Lian Li V2120X det sitter i med...

Hehe oj, är det Asus original-modell med GTX 780-kylaren?
Nu kanske det är dags att byta grafikkort snart även för dig men kan ju vara värt att byta till någon passande eftermarknadskylare annars.

Mitt kort går upp till 82 grader och med fläktarna på 60%. Dämpas rätt bra med hörlurarna på men klart hörbart utan dessa på. Nu har mitt kort samtidigt Sapphires Tri-X kylare så är rätt välkyld och tyst. Men det skulle helt klart vara bra med något vassare kort, fipplade en hel del med grafikinställningar innan jag började men inser nu att jag likväl ligger på fel sida 60 FPS.
Inte för att det gör så mycket då det slutade med att jag spelade på min FreeSync-skärm. 55 eller 60 FPS är typ omöjligt att skilja på med en sån skärm.

Permalänk
Medlem

Sugen att börja spela expansionen. Behöver jag köpa båda expansionerna för att spela blood and wine eller räcker det att köpa det sistnämnda?

tack på förhand

Permalänk
Skrivet av kruJ:

Sugen att börja spela expansionen. Behöver jag köpa båda expansionerna för att spela blood and wine eller räcker det att köpa det sistnämnda?

tack på förhand

Räcker med blood and wine

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem

Minns jag rätt så får man bara tillgång till en Runewright om man har Heart of Stone. Han kan vara väldigt användbar beroende på vilken build man har.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av kruJ:

tack på förhand

förtydligar: går jag miste om någonting om jag bara skaffar blood and wine jämtemot om jag skaffar båda expansionerna?

förstår inte om jag gjort rätt.. har köpt och installerat Blood and wine på GoG. Sen ser jag att det också finns någonting som heter "expansion pass" vad är det för skillnad?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kruJ:

förtydligar: går jag miste om någonting om jag bara skaffar blood and wine jämtemot om jag skaffar båda expansionerna?

förstår inte om jag gjort rätt.. har köpt och installerat Blood and wine på GoG. Sen ser jag att det också finns någonting som heter "expansion pass" vad är det för skillnad?

Expansion pass är samma sak som ett så kallat Seasons pass. Dvs, de DLC's som släpps får man om man har ett expansion/seasons pass. Du behöver inte expansion pass.

Själv köpte jag Expansion pass då jag var ute efter båda expansionerna. Billigare än att köpa båda separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Expansion pass är samma sak som ett så kallat Seasons pass. Dvs, de DLC's som släpps får man om man har ett expansion/seasons pass. Du behöver inte expansion pass.

Själv köpte jag Expansion pass då jag var ute efter båda expansionerna. Billigare än att köpa båda separat.

tack! gjorde återköp och skaffade istället expansion pass.

Har ett problem dock, om någon har kunskap eller erfarenheter om detta får de gärna dela med sig!
När jag försöker starta spelet händer ingenting. Blir kvar på skrivbordet. Nere på startmenyn ser jag att spelet "är igång" men ingenting händer när jag försöker trycka på den. När jag alt-tabar ser jag en ruta med the witcher men ingenting händer när jag försöker tabba in.

Hara nyaste nvidia drivarna. (GTX 970). Spelade witcher tidigare med samma rig utan problem

Permalänk
Medlem

@kruJ: Testat rulla tillbaka till äldre drivrutiner? Använder du flera skärmar?

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | Gigabyte 32" OLED 4K 240 Hz -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kruJ:

tack! gjorde återköp och skaffade istället expansion pass.

Har ett problem dock, om någon har kunskap eller erfarenheter om detta får de gärna dela med sig!
När jag försöker starta spelet händer ingenting. Blir kvar på skrivbordet. Nere på startmenyn ser jag att spelet "är igång" men ingenting händer när jag försöker trycka på den. När jag alt-tabar ser jag en ruta med the witcher men ingenting händer när jag försöker tabba in.

Hara nyaste nvidia drivarna. (GTX 970). Spelade witcher tidigare med samma rig utan problem

Skrivet av MrQke:

@kruJ: Testat rulla tillbaka till äldre drivrutiner? Använder du flera skärmar?

Nice!

Likt @MrOke funderar jag på om det kan vara drivarna. Men kan också vara värt att verifiera spelinstallationen. Antar att du har GOG-utgåvan. I Galaxy-klienten, klicka (eller högerklicka) på Witcher 3, tryck på More-knappen och välj "Manage installation" och sedan "Verify/Repair". Ifall det blivit något tok i och med återköp och nyköp, eller något annat hänt.

Kan också vara värt att kolla så allt är aktiverat och installerat under "Settings" också, för mig installerades Blood & Wine automatiskt efter köp av Expansion pass medans Heart of Stone behövde aktiveras manuellt.

Hoppas det löser sig.